Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: یک شرکت دانش‌بنیان با تولید کمپرسور‌های گریز از مرکز، قطعات توربین‌های گازی، قطعات پمپ‌های گریز از مرکز و طراحی و تولید بیرینگ‌های بابیتی اشتغالزایی کرده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داود نقی‌ها مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، درباره تولیدات این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه تولید قطعات کمپرسور‌های گریز از مرکز، قطعات توربین‌های گازی، قطعات پمپ‌های گریز از مرکز و طراحی و تولید بیرینگ‌های بابیتی مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال فناور درباره محصول «نشت بند خشک» (Dry Gas Seal) گفت: این محصول نوعی سیستم آبندی است که آبندی آن با گاز پروسس است درحالی که سیستم آن مکانیکی است بدون هیچ گونه تماسی، آبندی بین دو سطح آبند شامل رینگ متحرک و رینگ ثابت انجام می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در هر نشت بند خشک نیرو‌های هیدرواستاتیکی و هیدرودینامیکی عمل می‌کنند که موقعیت رینگ Stationary را کنترل می‌کند. نیرو‌های هیدرواستاتیکی در لحظه‌ای که سیل تحت فشار قرار می‌گیرد بوجود می‌آیند و نیرو‌های هیدرودینامیکی زمانی بوجود می‌آیند که Mating ring شروع به چرخش می‌کند. این نیرو‌ها تابعی از فشار گاز، نیروی فنر‌ها و اصطکاک وارد بر رینگ Stationary است. این نیرو را می‌توان از معادلات خاص محاسبه کرد.

وی به مزایای این محصول اشاره و بیان کرد: این نوع seal تا محدوده فشار ۲۰۰ bar کاربرد دارد و از مزایای عمده آن می‌توان به عدم اتلاف انرژی، عدم نیاز به سیستم seal oil، سادگی و نصب آسان، عدم آلودگی گاز با روغن، قابلیت اطمینان بالا و قیمت کلی کمتر نسبت به انواع دیگر نشت بند‌ها اشاره کرد.

این فعال فناور درباره مکانیکال سیل‌ها که از قطعات پمپ‌های گریز از مرکز است توضیح داد: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین قطعات پمپ‌های گریز از مرکز مکانیکال سیل‌ها هستند که اگر درست انتخاب و نصب صحیح آن می‌توانند در مدت زمان کارکرد، کمترین هزینه تعمیراتی را داشته باشند.

وی افزود: وظیفه مکانیکال سیل‌ها جلوگیری از نشت سیال پمپ شونده از درون محفظه پمپ به فضای بیرون آن است. در یک سیستم مکانیکال سیل به طور کلی با تشکیل یک لایه نازک از سیالی که قرار است پمپ گردد در بین رینگ‌ها آب بندی اولیه و حفظ فاصله رینگ‌های آب بندی در یک مقدار مشخص فرآیند نشت بندی انجام می‌شود.

این فعال فناور درباره تعداد شغل ایجاد شده در این شرکت گفت: به صورت مستقیم برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

نقی‌ها تاکید کرد، محصولات این شرکت به لحاظ کیفیت کاملا قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی آن است و قیمت محصولات این شرکت چیزی در حدود یک دوم تا یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری توربین گازی صنعت نفت شرکت دانش بنیان یک شرکت دانش بنیان رینگ ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت با مسئولان ادارات و مدیران شهرک‌های صنعتی و صاحبان صنایع در عرصه کسب‌وکار با محور بررسی راهکار‌های تعامل و همکاری دانشگاه با صاحبان صنایع اجرای رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حامد افشاری در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و حضور فعال صنایع می‌تواند یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی جهان را ایجاد کند.

وی افزود: نمونه بارز این تلاش و شعار ما می‌توانیم در عملیات غرورآفرین وعده صادق بود. ۲۵ سال پیش نمی‌توانستیم حتی یک سیم‌خاردار تولید کنیم؛‌ اما اکنون توانایی کشور به جایی رسید که جزء قدرتمندترین کشور‌های موشکی دنیا شده؛ بنابراین در بحث علمی هم می‌توانیم در خیلی از حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنیم و نه تنها در عرصه علمی؛ بلکه در عرصه بین‌المللی می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم که همه اینها احتیاج به خودباوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت گفت:‌ در منطقه غرب استان تهران ظرفیت‌هایی شامل صنایع، دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و با توجه به اینکه اکنون مشکل  کشور بحث امید است. با وجود اینکه نسبت به گذشته و دوران قبل از انقلاب رفاه و امکانات رفاهی نسبت به دوران قبل از انقلاب بیشتر شده؛ رسانه‌های غربی همیشه سعی در ایجاد ناامیدی و پوچ‌گرایی برای نسل جوان داشتند و همیشه باعث نگرانی مردم در منطقه و درباره آینده بودند که چه خواهد شد.

افشاری عنوان کرد: مهم‌ترین کار دانشگاهیان ایجاد امید، خودباوری و عمل کردن به شعار ما می‌توانیم و تحقق وعده‌های رهبری در شعار سال است. درصدد هستیم تا رویداد‌هایی نظیر رویداد صدرا را در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نظیر داشته باشیم و برنامه‌های تنظیم‌شده را در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد