Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@04:44:22 GMT

ارتش سوریه: ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور را آزاد کردیم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۶۱۲

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور  طی چند روز گذشته دستاوردهای میدانی زیادی داشته‌اند و درحال حاضر نیروهای حاضر در جبهه مقدم در حومه شرقی ادلب به نیروهای حاضر در جبهه مقدم حومه جنوبی حلب ملحق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش سوریه طی چند روز اخیر مساحتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر مربع را از لوث عناصر تروریستی پاک کردند و تسلط ده‌ها شهرک و روستا را به دست گرفتند. از جمله روستاها و شهرک‌های آزاد شده می‌توان به "خان السبل"، "کفربطیخ"، "جوباس"، "النیرب"، "تل مردیخ"، "کفرعمیم"، "افس"، "سراقب"، "تل التباریز"، "محاریم"، "جامعة إیبلا"، "رسم العیس"، "الشیخ أحمد"، "زمار"، "حویر العیس"، "تل باجر"، "رسم الصهریج"، "تل طوقان"، "جزرایا"، "خان طومان"، "خلصة"، "القراصی"، "زیتان"، "الشیخ إدریس"، "الریان"، "لوف"، "العیس" اشاره کرد.

فرماندهی کل ارتش ونیروهای مسلح سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: فرماندهی کل ارتش ضمن تأکید بر تداوم ارتش در عمل به وظایف ملی‌اش و دفاع از حاکمیت و عزت ملت سوریه و همچنین رها کردن آنها از لوث گروه‌های تروریستی، خاطرنشان می‌کند که تلاش‌های کشورهای حامی تروریسم نمی‌تواند مانع از فروپاشی روزافزون گروه‌های تروریستی شود و نیروهای شجاع ارتش همچنان به انجام وظایف مقدس خود در پاکسازی کامل جغرافیای سوریه از لوث تروریست‌ها و حامیان آن ادامه می‌دهند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای نظام سوریه در آستانه تسلط بر جاده بین‌المللی حلب - دمشق هستند و تنها دو کیلومتر با بازپس‌گیری کامل آن فاصله دارند.

رامی عبدالرحمان،‌ مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت، نیروهای نظام سوریه امروز پیشروی جدیدی داشتند و بر روستاهای نزدیک به این جاده در حومه جنوبی حلب تسلط یافتند. بازپس‌گیری جاده مذکور موسوم به "إم 5" در حال حاضر مهمترین هدف ارتش سوریه است.

منبع: الف

کلیدواژه: فرماندهی کل ارتش نیروهای مسلح ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه