Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:38:48 GMT

سرمایه ۱۳۴ هزار تومانی صنعت دام ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۸۶۴

سرمایه ۱۳۴ هزار تومانی صنعت دام ایران

علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند با اشاره به فعالیت ۲۸۰ کشتارگاه مرغ در کشور  افزود: این تعداد کشتارگاه، سه برابر ظرفیت تولید مرغ ایران است. 

وی اظهار داشت: با توجه به نقش کشتارگاه ها در اقتصاد ملی، آنها متضمن کمک به تولید کننده و مصرف کننده بوده و مهمترین حلقه صنعت طیور کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور اضافه کرد: از ۲۸۰ کشتارگاه موجود کشور، تعداد ۶۴ مورد دارای خط دوم تولید با ۵ و ۷ ربات بوده که ۲۸ کشتارگاه امتیاز A و کمتر از ۱۰ عدد نیز امتیاز A پلاس را گرفته اند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بهداشت عمومی جامعه، ادامه داد: طی سال گذشته، ۱۵ میلیون کیلوگرم مرغ در کشتارگاه های طیور از چرخه مصرف خارج شده و اجازه ورود دوباره به آنها داده نشده است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور در مرند، گفت:  رشد و ایجاد اینگونه مجموعه ها در واقع کمک برای رونق تولید و توسعه صادرات در کشور است و ما وظیفه داریم از افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، حمایت کنیم.

به گزارش ایرنا، مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال در مرند افتتاح شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، تامین سلامت گوشت دام و طیور را از اهداف مهم این اداره کل دانست و گفت: کشتارگاه ها بازوان اجرایی دامپزشکی بوده و بهترین محل برای ذبح طیور و دام می باشند.

امیرحسین بهداد اضافه کرد: معروف ترین خط دوم کشتارگاه کشور در این مجموعه قرار دارد و تمام تجهیزات آن توسط ۷ ربات و بدون دخالت انسان انجام می گیرد.

وی اعلام کرد: این کشتارگاه با مساحت ۴۰ هزار متری و زیربنای ۵ هزار و ۵۶۶ متربع، ظرفیت کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

بهداد با اشاره به افزایش ۵۰۰ تنی ظرفیت سردخانه های آذربایجان شرقی با راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرند، گفت: این کشتارگاه اولین کشتارگاهی خواهد بود که با افتتاح آن بحث صادرات به روسیه باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما هیچ موقع از تخلفات بهداشتی چشم پوشی نمی کنیم، افزود: در سطح استان تعداد ۱۱ کشتارگاه طیور داریم که یک مورد از آنها توسط دامپزشکی پلمپ شده و با اقداماتی که با وجود مدیریت جدید در حال انجام است به چرخه تولید باز خواهد گشت.

فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز این شهرستان را از مناطق برتر از لحاظ نیروی انسانی در آذربایجان شرقی دانست و افزود: این شهرستان از منظر جغرافیایی استراتژیک بوده و در بخش کشاورزی نیز، در برخی محصولات، رتبه های برتر کشور را دارد.

داوود گرشاسبی با اشاره به تولید پسته و زعفران در این شهرستان، افزود: هدف ما این است در حوزه زعفران و پسته با برند خود در نمایشگاه ها و فروشگاه های کشوری شرکت کنیم.

وی اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی طیور مرند نیز در راستای کار تیمی صورت گرفته و امیدواریم در سال های آتی قدم های مؤثرتری در جهت توسعه همه جانبه کشور برداریم.

گرشاسبی با اشاره به افتتاح ۲۰۰ پروژه با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۷ تاکنون در شهرستان مرند، گفت:  در این پروژه ها بخش خصوصی نیز با حس تعامل مشترک، معادل دولت کار کرده است.

شهرستان مرند با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا ایران جامعه زعفران سرمایه گذاری صنعت انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشتارگاه صنعتی طیور آذربایجان شرقی شهرستان مرند کشتارگاه ها طیور کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر پنجشنبه در شورای اداری میامی به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به ضرورت رفع مشکلات مردم بیان کرد: دغدغه مسئولان ما باید این باشد که بتوانند کاری برای مردم انجام دهند تلاش برای حل مشکلات مردم می‌تواند بر مبنای عبادت ثبت شود و این در صورتی است که فرد برای برآورده کردن حاجت مردم جامعه پای در میدان کار بگذارد.

وی افزود: در روایت‌ها آمده که اگر فردی حاجتی از کسی برآورده کند با هر قدمی که بر می‌دارد خداوند برایش ده‌ها حسنه می‌نویسد و ده گناه او هم پاک می‌شود و ده برابر آن را در زندگی اش می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شهرستان میامی شرایط ویژه ای دارد چرا که این شهرستان به تازگی ارتقا پیدا کرده و در نتیجه باید مسئولان در این شهرستان بیشتر تلاش کنند، تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در میامی بسیار مورد توجه قرار گیرد تسهیل گری دولتی‌ها است.

مطیعی افزود: این شایسته نیست که سرمایه گذاری برای یک مجوز ماه‌ها معطل بماند. گاهی آنقدر برای یک سرمایه گذار مشکل ایجاد می‌شود که عطای کار را به لقایش می بخشد و این درست نیست لذا شهرستان میامی ظرفیت کم ندارد اما باید موضوعات مرتبط با توسعه این شهرستان پیگیر شود.

وی افزود: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است برای مثال در یک روستا که پیش از این جلسه از آن بازدید کردیم شاهد تولید روزانه ۲۷ تن شیر هستیم و این نشان از ظرفیت‌های عظیم روستاهای شهرستان است. چرا یک سرمایه گذار نباید بر روی چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و این محصولات را فرآوری کند تا شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر باشیم؟ ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن، تولید پیراهن، صنایع دستی و … می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند.

امام جمعه سمنان در ادامه گفت: نیاز است که تولیدی‌های ما در بخش‌های مختلف در مقابل جاده کریدور اصلی تهران - مشهد در شهرستان میامی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی را ایجاد کنند تا مسافران از محصولات شهرستان خرید کنند.

مطیعی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که روستای محمد آباد میامی پیراهن‌هایی تولید می‌شود که بعضاً با برندهای خارجی در بازار عرضه می‌شود لذا این سوال پیش می‌آید که چرا نباید پول حاصل از این تولیدات در شهرستان باشد؟ گفت: اگر بتوان تعاونی‌های روستایی در زمینه تولید پیراهن راه اندازی شود می‌توان از روستاییان در زمینه تولید بهره گیری و در نتیجه وضعیت اقتصادی را بهبود داد زیرا ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در شهرستان میامی وجود دارد.

کد خبر 6095305

دیگر خبرها

  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد