Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:36:35 GMT

نه به کسب سود از معصومیت کودکان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۰۳۵۰

نه به کسب سود از معصومیت کودکان

اقتصادآنلاین - معصومه پزشک‌پور؛ حجم بسیار بالایی از تبلیغات در بروز مشکلاتی در کودکان و نوجوانان همچون چاقی، تغذیه غلط، استعمال مواد مخدر و ... غیرقابل انکار است. براساس تحقیقات میدانی که در رومانی صورت گرفته، کودکان زیر پنج سال، سه برابر بیش‌تر از کودکان پنج ساله و بالاتر جذب تبلیغات می شوند. تحقیقات دیگری که در آمریکا در این رابطه انجام شده، نشان می دهد که بچه های زیر شش سال قادر به تشخیص هدف تبلیغات نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب صنعت تبلیغات، تأثیرات عظیمی بر کودکان و نوجوانان خواهد داشت. به همین دلیل است که محدود ساختن تبلیغ‌کنندگان، امری خوشایند برای آن‌ها نخواهد بود. تحقیقات به منظور بررسی اثرات ناخواسته تبلیغات بر روی کودکان از سال های ابتدایی ۱۹۷۰ آغاز شد، در نیمه دوم این دهه میزان این دست از تحقیقات به حداکثر رسید. این در حالی است که از سال ۱۹۸۰، تحقیقات در حوزه مورد بررسی سیر نزولی داشته است. با توجه به این امر که میزان تبلیغات در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است سبب می‌شود تا کودکان لذتی از دنیای واقعی خود که لزومأ مانند دنیای تبلیغات لوکس نیست؛ نداشته باشند. نتیجه این امر خشم کودکان و ایجاد شکاف مابین اعضای خانواده است. همچنین زمینه انزوای کودکان از دوستان را نیز به همراه دارد که سبب می‌شود کودکان در آینده از کار گروهی باز بمانند و در بزرگسالی با مشکلات گسترده‌ای مواجه شوند. به علاوه تبلیغات تجاری سبب جهت‌دهی فکری جنسیتی کودکان نیز خواهد شد و آن‌ها را از مفهوم نقش زن و مرد دور خواهد ساخت. و اما راه مقابله با این شرایط چیست؟ ۱. پذیرش فرهنگ نقدپذیری. در چنین شرایطی می‌توان به عملکرد منفی رسانه‌ها حمله کرد و آن‌ها را به سمت سالم‌سازی فضای تبلیغاتی حرکت داد. ۲. شناسایی شگردهای تبلیغاتی که هدف آن‌ها کسب سود از کودکان و نوجوانان است. ۳. عدم استفاده از رسانه‌هایی که تجارت محض را هدف خود قرار می‌دهند. ۴. در اختیار قرار دادن سایت‌هایی که مختص کودکان است و مانع از انحراف ذهنی آن‌ها به هر ترتیبی می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تبلیغات کودکان معصومیت کودکان نقد پذیری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم