Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: تا پیش از روزهای سبز انقلاب، ایران عزیز فراز و نشیب‌های فراوانی را سپری می‌کرد و هر بار بر سر بی لیاقتی حکومت داران نالایق، قسمتی از داشته‌هایش توسط دشمنان به تاراج می‌رفت و کشور را به آن‌ها وابسته می‌کرد و این اوج تحقیر شدن ملت ایران از سوی طاغوت بود.

حکومت ستمشاهی در ابعاد داخلی و خارجی حمایت همه جانبه کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس را پشت سر خود داشت و موجب تأسف اینکه بارها و به دلایل مختلف رسماً به مردم وعده‌هایی داد ولی آن‌ها را عملی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع بسترهای سلب اعتماد عمومی ملت ایران را فراهم کرد.

رژیم طاغوت رفته رفته مرزهای فرهنگ و اخلاق و اعتقادات ملت ایران را درنوردید و هر روز صریح‌تر و بی پرده تر حد و مرز باورها و هنجارها را نشانه گرفت. در چنین شرایطی انقلاب به منصه ظهور نشست.

قیام و خروش یکپارچه ملت ایران آن چنان قوی بود که دیگر مجالی برای زورآزمایی رژیم شاهنشاهی در ایران باقی نگذاشت و آن را با تمام هیبت و قدرت سرنگون ساخت. بدون شک در هر انقلابی باید رهبری مدبر و آگاه به مسائل زمانه و موقعیت شناس وجود داشته باشد تا حرکت‌های مردمی را به سمت و سوی درست هدایت کند. مردم آن چنان شیفته شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بودند که با یک پیام کوتاه ایشان سر از پا نمی‌شناختند و هر وقت امام (ره) می‌فرمودند که مردم باید به خیابان‌ها بیایند، ملت ایران یکپارچه و متحد دستورات رهبر خود را اجرا می‌کرد.

نفوذ کلام و راه امام خمینی (ره) حتی در بدنه رژیم طاغوت و نیروهای نظامی نیز گسترده شده بود و هر روز بخشی از نیروهای ژاندارمری و ارتش به جمع مردم انقلابی می‌پیوستند و از خدمت در زیر پرچم شاهنشاهی فرار می‌کردند.

انقلاب اسلامی ایران با مشارکت طبقات مختلف مردم، بازاریان، احزاب سیاسی مختلف، روشنفکران، دانشجویان و روحانیون و… به ثمر نشست و یکپارچگی و اتحاد مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نقطه عطف پیروزی انقلاب بود.

اینک جمهوری اسلامی به خود می بالد که با برخورداری از جوانان مستعد و اندیشمندان متعدد در مسیر توسعه پایدار با صلابت تمام قدم برمی دارد و ضمن فراهم کردن بسترهای رشد و بالندگی جوانان این مرز و بوم به دنبال تحقق سند چشم اندازی است که آینده ایران و ایرانی را در فتح قله‌های رفیع علم و دانش و معرفت تضمین می‌کند. خبرنگار مهر پیرو در همین راستا با دو نفر از رزمندگان انقلابی و شاخص دفاع مقدس در استان مرکزی به گفت و گو پرداخته است.

جهاد انقلابی، نهضت اسلامی ایران را به پیروزی رساند

یک پیشکسوت دوران انقلاب و دفاع مقدس در استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاه منحوس پهلوی با خیال اینکه با تبعید امام خمینی (ره) به نجف می‌تواند بار دیگر کنترل اوضاع کشور را در دست گیرد، دست به این اقدام زد، اما غافل از اینکه از زمان زندانی کردن امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه، عراق و نجف، انقلاب اسلامی در نهاد و دل مردم ایران وجود داشت.

غلامرضا غفاری گفت: حادثه به شهادت رساندن حاج مصطفی خمینی، فرزند امام راحل قیام مردم قم را به همراه داشت که به شهادت بسیاری از آن‌ها منجر شد، این حادثه آن قدر برای مردم دردناک بود که دست به تجمع و سخنرانی زدند که در این میان هم عده‌ای شهید و زخمی شدند و به دنبال آن قیام مردم تبریز و شهرهای دیگر صورت گرفت.

وی بیان کرد: هر انقلابی متشکل از سه ضلع از قبیل رهبر، مردم و اعتقادات مردم است و از این رو انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و انسجام مردم و بر مبنای دین شکل گرفت و این بزرگترین انقلاب در جهان بود.

غفاری بیان کرد: رژیم شاه با کمک دشمنان از جمله آمریکا درصدد سرکوب کردن مردم و انقلاب بود. تمام ژاندارمری، ارتش و… در خدمت آمریکایی بود حتی خلبان‌ها و هواپیماهای ما که از ایران بود اما در خدمت پایگاه‌های آمریکایی قرار داشت و نتوانستند در برابر موج انقلاب بایستند. پس از پیروزی انقلاب هم دشمنی آن‌ها با ما بیشتر شد و اقدام به انواع توطئه افکنی کردند به طوری که بهترین سران مملکت را به شهادت رساندند.

وی افزود: دشمن وقتی دید راه به جایی نمی‌برد با استفاده از طریق صدام برنامه جنگ تحمیلی را به راه انداخت و با عدم پذیرش قطعنامه تمام شهرهای جنوبی را اشغال کرد به طوری که تا خرمشهر پیشروی کرد و تا ۱۵ کیلو متری جاده اهواز - خرمشهر آمد و با خیانت بنی صدر پس از گذشت سی روز خرمشهر سقوط کرد. در نهایت این جوانان انقلابی و رهروان امام بودند که دشمن را به شکست کشاندند.

پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس استان مرکزی تاکید کرد: امام راحل تنها راه مبارزه با دشمن را مقاومت و جهاد انقلابی برای اسلام و قرآن عنوان می‌کردند و همین جهاد انقلابی، موجب پیروزی نهضت ایشان شد.

غفاری گفت: اکنون ما ملت ایران در راه عمل به اهداف و آرمان‌های امام در حال گام برداشتن هستیم و از شعارهای انقلاب عقب نشینی نکرده ایم و با وجود توطئه‌های دشمنان هر روز به اهداف و آرمان‌های انقلاب نزدیک می‌شویم.

تأثیر شگرف انقلاب اسلامی ایران بر بیداری مسلمین جهان

در ادامه یک رزمنده دوران دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم ایران با هدایت و رهبری روحانیون که در رأس آنها امام خمینی (ره) بودند به جنایات رژیم ستمگر شاهنشاهی پی بردند.

محمدتقی تقوی بیان کرد: امام راحل از سال ۱۳۴۱ به منظور پیشبرد اهداف انقلاب کادرسازی را آغاز کردند یعنی در ابتدا شاگردان بسیاری از جمله دانشجویان، اساتید و طلاب حوزه علمیه تربیت کردند و بین مردم فرستادند تا مردم را با ظلم و جور طاغوت آگاه کنند.

وی افزود: پس از مدتی قشر دانش آموز و فرهنگی نیز به میدان آمدند و کم کم انقلاب به انقلابی مردمی تبدیل شد و نیاز به جرقه‌ای داشت که دشمن با به شهادت رساندن فرزند امام این جرقه را شعله ور تر کرد و از طرفی صحبت‌های حضرت امام و مجالس بزرگداشت این شهید در قم این جرقه را تشدید کرد، به طوری که از آبان ماه ۱۳۵۶ راهپیمایی‌ها و مقابله با رژیم با حضور در تظاهرات رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مردم در زمان انقلاب شعار استقلال، آزادی، حکومت اسلامی سر می‌دادند. به خاطر دارم که در تابستان ۵۷ عده‌ای از مردم در مسجد حاج تقی خان در خیابان محسنی اراک و … گرد هم می‌آمدند و این شعارها را سر می‌دادند و به دلیل اینکه امام راحل با نیتی خالصانه و با تمام شجاعت به میدان مبارزه وارد شده بودند، آن‌ها نیز با تمام توان به پشتیبانی از ایشان پرداختند تا اینکه این شعار تحقق پیدا کرد.

تقوی تصریح کرد: امروز کشور با تشکیل حکومت اسلامی با برخورداری از آزادی و استقلال هر تصمیمی که اراده کند، می‌گیرد. انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار داشت که از جمله آن رشد علمی، افزایش توان دفاعی، افزایش سطح آگاهی مردم و… می‌باشد که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به این همه پیشرفت در کشور، دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود. هر چه امروز به پیش می‌رویم مانند سال‌های جنگ در دنیا تنها نیستیم و بخش اعظمی از مردم دنیا در کشور طرفدار انقلاب اسلامی هستند و در منطقه هم بسیاری از مردم دنیا با انقلاب ما همراه هستند.

تقوی گفت: بنا بر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که می‌فرمایند ملک و سلطنت ممکن است با کفر دوام پیدا کند، اما ظلم هیچ گاه پایدار نمی‌ماند؛ به معنای کلمه حکومت شاهنشاهی که به مردم ظلم می‌کرد و کشور ما را در اختیار بیگانگان قرار داده بود و ارتش ما از استقلال برخوردار نبود، ثروت‌های مردم به جای هزینه کردن در راستای رشد و توسعه، در کشورهای دیگر و جیب آمریکایی و اسرائیلی‌ها هزینه می‌شد.

این دانشجوی پیرو خط امام راحل بیان کرد: امروز ایران از قدرت سیاسی در منطقه برخوردار است به طوری که بارها آمریکایی‌ها ایران را به مذاکره دعوت کردند یا حتی در مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای اگر فاقد قدرت بودیم، پنج کشور حاضر نبودند در پای میز مذاکره بنشیند و اینها نشان از قدرت ایران اسلامی و هدایت‌های امام راحل، خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: جدای از موارد مذکور، انقلاب اسلامی ایران تأثیر فراوانی در بیداری مسلمانان جهان و احیای باورهای دینی و مقابله با نظام‌های سلطه در جهان داشته است.

براساس این گزارش، انقلاب اسلامی ایران مفاهیم جدیدی همچون ارزش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه استقلال، آزادی، مردم سالاری، خودباوری، مقابله با سلطه بیگانگان و دفاع از حریم اسلامی را مطرح کرد و پایه‌های نظامی را در ایران بنا نهاد که اینک پس از گذشت ۴۱ سال، به عنوان یکی از مقتدرترین کشورهای دنیای اسلام به الگوی بارز و مستند برای آزادی خواهان و حق طلبان سراسر جهان مبدل شده است.

کد خبر 4848882

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای انقلاب اسلامی دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف گرگان رزمنده دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران جهاد انقلابی خبرنگار مهر استان مرکزی مردم ایران امام خمینی ملت ایران امام راحل حضرت امام گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله