Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی عصر یکشنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در تحول جدیدی که در فعالیت‌های تبلیغی ایجاد کرده، راهبری زیست بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی را در برنامه خود قرار داده و در حقیقت این سند جدید راهبردی سازمان بسیار مهم و قابل اعتنا در سطح وسیعی از جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیوست نگاری اجتماعی و فرهنگی را حلقه مفقوده و لازمه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد و افزود: از زمانی که در مباحث فرهنگی کمیت بر کیفیت سیطره یافت و مدرنیسم در جامعه رواج پیدا کرد، شاهد بروز واژه‌هایی چون مهندسی و معماری فرهنگی شدیم که در حقیقت فرهنگ را به مثابه ماشین، مهندسی کردند. این در حالی است که فرهنگ یک واژه زنده و پویاست و تعبیر مهندسی، ظلم بزرگی بر فرهنگ است. اما اخیراً این دیدگاه اصلاح شده و خوشبختانه فرهنگ بنا به زیست بوم فرهنگی و اجتماعی هر منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی کشور، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث انتخابات که به صورت عمومی بود به عدالت اشاره کردند که «باید انواع عدالت مطالبه شود»، در این میان جامعه ما به لحاظ وجود مشکلات در مباحث اقتصادی، تنها به فکر رعایت عدالت اقتصادی می‌شود و از بحث‌های دیگر نظیر عدالت فرهنگی غافل می‌شود؛ منظور رهبری از عدالت، انواع عدالت‌ها اعم از عدالت حقوقی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، آموزشی و… است.

حریزاوی در بخش دیگری به انواع تبلیغ در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: تبلیغ چهره به چهره، تبلیغ هنری، تبلیغ رسانه‌ای، تبلیغ اجتماعی و تبلیغ تربیتی، پنج جزو مهم تبلیغ است که باید به موازات هم پیش روند و در سطح کلان بایستی برای هر یک از انواع تبلیغ، معاونتی در نظر گرفته و حوزه فعالیت‌ها به درستی مشخص شود تا اثر و نتیجه تبلیغ کارآمد را در جامعه شاهد باشیم.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش قرارگاه فرهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی استان، یادآور شد: در یک تقابل و رویایی نامتوازن فرهنگی با یک وضع و شرایط خاصی در حال جنگ هستیم، لذا شما نخبگان و فعالان فرهنگی بایستی با همکاری و همفکری بیشتر، فتوحات جبهه انقلاب اسلامی را در قالب مستند و با تمام قدرت و اثر گذاری به افراد جامعه تبیین کنید و این امر با طراحی و برنامه ریزی دقیق و منسجم میسر می‌شود.

کد خبر 4848924

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگ عمومی دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف گرگان سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است