Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:35:09 GMT

شهرداری تهران از یک هنرمند آلمانی قدردانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۱۳۶۱

شهرداری تهران از یک هنرمند آلمانی قدردانی کرد

به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این تقدیر از سوی حجت الاسلام میثم امرودی رئیس این سازمان به مناسبت برگزاری آخرین دوره نمایشگاه «کرنش به حافظ» که این روزها توسط آثار پرفسور گونتر اوکر در ایران برگزار می‌شود قدردانی کرد.

این تقدیرنامه توسط حسین عالم‌بخش نماینده رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جزیره کیش به این هنرمند آلمانی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرودی در این تقدیرنامه نوشته است:«هنرهای تجسمی، مرزها را طی می‌کند تا با زبان جهانی تصویر، با ملت ها گفتگو کند و پیام آور صلح، امنیت، آرامش و مهربانی باشد. حضورتان را در کشورمان ارج می نهیم و هنرتان را قدر دانیم.»

پرفسور گونتر اوکر از سال ١٣٩٥ تا به امروز در ایران، اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خود از غزلیات حافظ کرده و احساس و برداشت خود را از غزلیات حافظ  روی بوم به عرصه ظهور در آورده است.

گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیرایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی می کند.

یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهان آثار خود است.

اوکر در میان این سری از آثار تابلویی هم با نام خلیج فارس خلق کرده است تا همچون دیگر مستندات در جای جای این کره خاکی برگه تایید دیگری باشد بر اصالت نام زیبای خلیج فارس که برای آیندگان به عنوان یک مستند غیرقابل انکار تاریخی در ایران و آرشیو اتحادیه اروپا بویژه دولت آلمان به یادگار ثبت و ضبط شده است.

این هنرمند برجسته سری شماره یک از ادیشن فارسی از این آثار را به موزه هنرهای معاصر ایران اهدا کرده است که به گفته مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهردایر تهران، ارزش آن بیش از ١٥٠هزار یورو برآورد می شود.

نمایشگاه کرنش به حافظ از ١٤ تا ٣٠ بهمن ماه امسال در موزه خلیج فارس جزیره کیش میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جهان خلیج فارس شهرداری تهران فرهنگی هنری یورو انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گونتر اوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما

سرلشکر  سلامی در پیامی خطاب به رئیس سازمان صداوسیما از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین ، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است:

«برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید  نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی ، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج ) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم .»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)