Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پرفسور «گونتر اوکر» هنرمند برجسته آلمانی به خاطر برگزاری نمایشگاه «کرنش به حافظ» قدردانی کرد. تاریخ انتشار: 13:58 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۹۰۷

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت برگزاری آخرین دوره نمایشگاه «کرنش به حافظ» که توسط آثار پرفسور گونتر اوکر در ایران برگزار می‌شود، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: براش مطالعه آخرین خبرها از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اینجا کلیک کنید این تقدیرنامه توسط «حسین عالم بخش» نماینده رییس سازمان فرهنگی هنری در جزیره کیش به این هنرمند شهیر جهانی اهدا شد. در متن این تقدیرنامه آمده است:    «خیز تا بر کلک آن نقاش جان افشان کنیم کاین همه نقش عجب در گردش پرگار داشت (حافظ شیرازی)   طراح و هنرمند گرامی پروفسور گونتر اوکر   هنر‌های تجسمی، مرز‌ها را طی می‌کند تا با زبان جهانی تصویر، با ملت‌ها گفتگو کند و پیام آور صلح، امنیت، آرامش و مهربانی باشد. حضورتان را در کشورمان ارج می‌نهیم و هنرتان را قدر دانیم. سلامتی و شادکامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»   پرفسور گونتر اوکر از سال ١٣٩٥ تا به امروز در ایران، اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خود از غزلیات حافظ کرده است. این هنرمند برجسته آلمانی احساس و برداشت خود را از غزلیات حافظ بر روی بوم به عرصه ظهور در آورده است. گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیر ایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی کرده است.   یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهان آثار خود است.   در میان این سری از آثار؛ تابلویی هم با نام خلیج فارس خلق کرده تا همچون دیگر مستندات در جای جای این کره خاکى برگه تایید دیگرى باشد بر اصالت نام زیباى خلیج همیشه فارس که براى آیندگان به عنوان مستند غیر فابل انکار تاریخى در ایران و آرشیو اتحادیه اروپا به ویژه دولت آلمان به یادگار ثبت و ضبط شده است.    این هنرمند برجسته سرى شماره یک از ادیشن فارسی از این آثار را به موزه هنرهاى معاصر ایران اهدا کرده که ارزش آن بالغ بر ١٥٠هزار یورو برآورد شده است.    نمایشگاه «کرنش به حافظ» در جزیره زیبای کیش از تاریخ ۱۴ تا ٣٠ بهمن در موزه خلیج فارس میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سازمان فرهنگ هنری شهرداری اخبار فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رییس سازمان فرهنگی هنری کرنش به حافظ گونتر اوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

نوزدهمین «شب کارگردان» با تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر کشور؛ ژاله علو، علیرضا کوشک‌جلالی و علی شمس برگزار می‌شود و تندیس انجمن کارگردانان تئاتر به آنان اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه به کوشش انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، روز یکشنبه ۹ ادریبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور، از سه چهره نامبرده نیز تقدیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، ژاله علو سال ۱۳۰۶ در محله سنگلج و در خانواده‌ای زاده شد که فرهنگ برایشان اهمیت داشت. پدرش گرچه ارتشی بود ولی ذوق هنری داشت و علاقه‌مند بود دخترش با ادبیات کشور آشنا شود. به همین دلیل از هفت سالگی با شروع مدرسه کتاب حافظ، سعدی و شاهنامه برایش می‌خواند و او را تشویق می‌کرد تا با اشعار بزرگان کشور آشنا شود.

علو درس و مشق را در دبستان «نواختران» در خیابان شاهپور آغاز کرد و دوره متوسطه را در مدرسه «خسرو خاور» گذارند. مدتی به دانشسرای مقدماتی رفت و به دلیل علاقه به کار هنری، هنرستان هنرپیشگی  را انتخاب کرد. در هنرستان هنرپیشگی نزد استادان بزرگی مانند هایک گاراگاش، دکتر نامدار که استاد فن بیان بود و خانمی سوییسی که استاد بدن و حرکت بود، مشغول نوآموزی شد. در همین هنرستان با چهره‌هایی همانند محمد نوری، معز دیوان فکری و ... هم شاگردی شد و اولین حضور روی صحنه تئاتر را تجربه کرد. او از دانشسرای مقدماتی مستقیما وارد رادیو شد و سال‌ها در این رسانه فعالیت کرد.

و حالا انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به استاد ژاله علو تقدیم می‌کند.

علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان و مدرس تئاتر، دیگر هنرمندی است که فردا مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او گرچه مقیم آلمان است اما همواره در تئاتر ایران حضوری تاثیرگذار داشته و علاوه بر کارگردانی نمایش‌های مختلف، در بسیاری از شهرهای کشور نیز هنرجویان را اموزش داده و با آنان آثار نمایشی مختلفی را اجرا کرده است. تماشاگران تئاتر از اجرای نمایش‌های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» او خاطراتی به یادماندنی دارند.

بر همین اساسا، انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی از علیرضا کوشک جلالی تقدیر می‌کند.

اما علی شمس، دیگر کارگردانی است که مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او علاوه بر کارگردانی نمایش‌های گوناگون همچون «احتمالات»، «داستان‌های میان رودان»، «قلعه انسانات»، «وقتی خروس غلط می‌خواند»، «شب دشنه‌های بلند»، «مخاطب خاص»، «اگر شبی از شب‌های تهران، مسافری...» و ...، در زمینه تئوری و ترجمه آثار نمایشی نیز پرتلاش است و در سال‌های اخیر، بسیاری از آثار معتبر نمایشی جهان زیر نظر او منتشر شده‌اند. انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر لوح تقدیر خود را به علی شمس اهدا خواهد کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ