Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:39:08 GMT

بوی نامطبوع صدای شهروندان باشتی را درآورد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۲۰۰۴

بوی نامطبوع صدای شهروندان باشتی را درآورد

در اطراف شهر ۱۰ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد مزارعی زیادی وجود دارد که برخی کشاورزان با ریختن کود مرغ باعث ایجاد بوی نامطبوع در این شهر شده اند.

شهروندان باشتی معتقد هستند که بوی نامطبوع افزون بر آزردگی شهروندان باعث آسیب به گردشگری این شهرستان نیز خواهد شد.

فرشاد رستمی،رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت درباره این موضوع گفت: با توجه به اصل ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی استفاده از کودهای مرغ در زمین های کشاورزی این شهرستان مصداق بارز تهدید بهداشت عمومی است که نیازمند برخورد جدی با متخلفان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس فصل بیست و پنجم قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که علیه بهداشت عمومی تهدید شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.
براساس تبصره ۱ این قانون ، تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود و نیز غیرمجاز بودن کشتار دام و دفع‌ فضولات دامی و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ‌دامپزشکی خواهد بود.
در تبصره ۲ این قانون ، منظور از آلودگی محیط زیست عبارتست از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی،‌ شیمیایی یا بیولوژیک آن را بطوری که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر باشد تغییر دهد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد باشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد باشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کهگیلویه وبویراحمد باشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت عمومی بوی نامطبوع محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران

امام جمعه باشت از جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست که یک موشک را به‌نام سردار شهید مهدی درخشان نام‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت، صبح امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های معظم شهدا و گروه‌های مختلف مردم در شهر باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه شهر باشت در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه و مقام شهدا بر اساس آیات و روایات گفت: شهید سه منزل را تجربه کرده است آن سه منزل قلب پدر و مادر، معرکه شهادت و آغوش پروردگار است.

وی افزود: شهید از آغوش مادر به آغوش خداوند عروج کرده و جایگاه شهید قلب مادر و آغوش خداوند است.

گنجه‌ای گفت: در کتب تاریخی از پهناور بودن شهرستان باشت سخن به میان آمده‌است، این شهرستان از رودخانه پل بریم، اشکفت شاه تا شوش طول دارد و منطقه خان‌احمد باشت مسیر عبور امام رضا (ع)، است و من از این شهر بزرگ، شهر انسان‌های مدیر و کسانی که تمدن داشتند، سخن می‌گویم.

وی با بیان اینکه مدیریت در ذات فرزندان این شهرستان است، خاطرنشان کرد: از همه کسانی که شبانه‌روز برای برگزاری این اجلاسیه تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه باشت در پایان از سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران درخواستی داشت و گفت: سردار شهید مهدی درخشان، سردار بزرگی بود و به تعبیر خیلی‌ها او پدر موشک دریایی بود، درخواست من این است که موشکی یا یکی از تجهیزات موشکی سپاه را به‌نام این شهید نام‌گذاری شود.

کد خبر 750004

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • اجلاسیه ۹۰ شهید شهرستان باشت
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو