Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در پیامی از کتاب با عنوان آیینه اندیشه و رهاورد سفیران نور و دانایی یاد کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد و بداند که راه نجات در خواندن، دانستن، بینش‌مندی و اقدامات آگاهانه، عالمانه و خردمندانه است؛ چنانکه پیام اعجاز خداوند به رسول دانایی و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) با «اقراء» (بخوان) و در قالب کتاب(قرآن)، نازل شد و راه سعادت انسان با توسل بدان ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: برای خیمه زدن در اردوی دانایی باید کتاب و کتابخوانی، دغدغه اصلی و اصیل ساری و جاری در زندگی هر ایرانی باشد و با الگوپذیری از مردان و زنان موفق و بزرگان عرصه علم و عمل به اعجاز کتاب و کتابخوانی ایمان داشت.

رحیمی ابراز امیدواری کرد کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، مقدمه‌ای برای کسب عنوان برتر پایتختی کتاب جهان از طرف سازمان جهانی یونسکو برای شهر شیراز و استان فارس شود و با همت و تلاش نخبگان و سیاستگذاران و علاقه‌مندان به گوهر علم و معرفت، بیش از پیش، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم جایگاه  چراغداران معرفت در جامعه ایران اسلامی باشیم.

شیراز پس از پنج سال تلاش مستمر در عرصه کتابخوانی موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال ۱۳۹۹ شد.

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا کنون پنج دوره متوالی آن برگزار شده است.
این جشنواره برگرفته از طرح انتخاب پایتخت کتاب جهان است که از سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) آغاز شده است و لقب پایتخت کتاب ایران به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی، تلاش‌هایی در خور توجه داشته است.

برچسب‌ها پایتخت کتاب ایران شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایتخت کتاب ایران شیراز استانداری فارس فارس پایتخت کتاب ایران شیراز استانداری فارس فارس کسب عنوان پایتختی کتاب پایتخت کتاب ایران کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی