Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:47:53 GMT

بر اساس قومیت رأی ندهیم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۲۰۵۴

بر اساس قومیت رأی ندهیم

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: بر اساس قومیت و معامله‌گری رأی ندهیم، سلامت انتخابات خداپسندانه این نیست که بر اساس معامله و خرید و فروش و وعده‌های عزل و نصب و ... رأی بدهیم و انتخاب کنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری امروز ۲۰ بهمن‌ماه در جمع بختیاری‌های استان به مناسبت سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل(ره)، خطاب به این قوم اظهار کرد: شما سرمایه ایمان و اعتقاد به قرآن کریم را با خود دارید، کتاب بزرگ آسمانی و معجزه بی‌نظیری که از سوی خداوند نازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که بر خلاف کتب ادیان مانند انجیل، تورات و زبور، دست‌نخورده باقی مانده و حرفی از آن کم و زیاد نشده است، لذا باید سرمایه اعتقاد به این معجزه نبوی را همواره برای خودمان یادآوری و آن‌را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: علاوه بر یادآوری و حفظ این سرمایه بزرگ باید تلاش کنیم آن‌را به فرزندانمان انتقال دهیم همچنان که پدران شما چنین کردند، و زمانی که دیدند بختیار نوکر بی‌اختیار آمریکا شده از او تبری جستند، شما نیز این ایمان را دارید.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان با یادآوری اهمیت بیعت بختیاری‌ها با امام امت، گفت: زمانی که در یادواره دو هزار و ۴۰۰ شهید استان در محضر مقام معظم رهبری بودم به ایشان عرض کردم که یکی از جهات مهم استان همین بیعت بختیاری‌ها با امام و بیزاری جستن از کارهای بختیار بود.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: سرمایه بختیاری‌ها این است که امام راحل به عنوان ولی‌خدا و نائب امام معصوم(ع)، درود خودشان را تقدیم این قوم کردند و این سرمایه را باید مغتنم شمرد.

وی با استناد به سوره مبارکه مریم، بیان کرد: خداوند در این سوره از ۸ پیامبر نام می‌برد که آمدن این پیامبران مانند حرکت امام خمینی(ره) که از جنس حرکت پیامبران بود، راه جدیدی را پیش روی انسان‌ها قرار داد.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: در این سوره خداوند به داستان یحیی پیامبر اشاره دارد که از پدر و مادری کهنسال یعنی حضرت زکریا و همسر پیرش زاده شد، چرا که زکریا از خداوند خواسته بود که فرزندی به او عطا فرماید تا راه نبوتش را در آینده ادامه دهد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: این نشان می‌دهد که باید از آینده ترس داشت که مبادا ثروت و سرمایه ایمان، افکار، عقاید، تفکرات و ارزش‌ها به دست دیگران بیفتد، لذا باید دغدغه داشت و فرزندانی را تربیت کرد که ادامه‌دهنده راه باشند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه عشایر مؤمن بختیاری قدر نعمت انقلاب را می‌دانند، اضافه کرد: ‌نعمت پروردگار در حق ما داشتن برگزیدگانی مانند امام و رهبری و شهیدانی مانند حاج‌قاسم‌ها و حججی‌‌ها و شهدای مدافع حرم و مقاومت است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: در همین سوره، قرآن به ما هشدار می‌دهد که مراقب و هوشیار باشید، دشمن در کمین است و با ایمان ملت در جنگ است، تلاش می‌کند لهو و لعب را جایگزین ایمان ما کند، می‌خواهد نماز و عبادت و ارتباط با خدا را کم‌رنگ کند.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: البته امروز به فضل الهی، راه روشن و امیدبخش است و مسیرمان باز است، مقام معظم رهبری ما را به آینده روشن نوید داده‌اند و این مسیر با قوت و قدرت ادامه دارد تا به مقصد برسیم.

وی با بیان اینکه این چشم‌انداز روشن مشروط است، تصریح کرد: شرط این مسیر روشن، حفظ مقاومت و رشادت و وحدت و به ویژه دقت در رأی دادن و انتخاب کردن‌ها است.

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: تلاش کنیم تا بر اساس قومیت و معامله‌گری رأی ندهیم، که سلامت انتخابات خداپسندانه این نیست که بر اساس معامله و خرید و فروش و وعده‌های عزل و نصب و ... رأی بدهیم و انتخاب کنیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: کسی که امروز برای انتخاب شدن معامله کرد یقین بدانید که فردا نیز در مجلس دست به معامله خواهد زد و اگر مجلسی صادق نباشد، کار انقلاب پیش نمی‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری دهه فجر بیعت بختیاری ها با امام حجت الاسلام نکونام چهارمحال وبختیاری بر اساس قومیت ولی فقیه رأی ندهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در آیین معرفی امام جمعه جدید شهرستان ششتمد گفت:‌ حجت الاسلام خاکشور که سابقه ۱۸ سال امامت جمعه در دیگر نقاط استان را دارد، عالمی فعال و فاضل است که هم در حوزه و هم در دانشگاه موفق عمل کرده و سابقه‌ای درخشان داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود:‌ وی دارای سه لیسانس رسمی از دانشگاه فردوسی، فوق لیسانس علوم اسلامی قم و دکترای مبانی فقه و حقوق است که امید می‌رود حضور ایشان در شهرستان ششتمد منشأ خیر و برکات برای منطقه باشد و اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان این خطه از خراسان را تقویت کند.

وی از حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه پیشین ششتمد که مدتی پیش به عنوان امام جمعه خلیل‌آباد معرفی شده بود، برای خدمات چند ساله وی در کسوت امامت جمعه این شهرستان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام خاکشور پیش از این امامت جمعه شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد را عهده‌دار بود که حجت‌الاسلام صادقی نسب، امام جمعه گناباد و جمعی از مدیران، معتمدان کاخک و گناباد و نیز بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده منتخب شهرستان‌های غرب خراسان رضوی و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ششتمد در آیین معارفه وی حضور داشتند.

زیارت گلزار شهدای ششتمد و حضور بر مزار ابوالحسن زید بیهقی، نخستین شارح نهج البلاغه، در شهر ششتمد از دیگر برنامه‌های آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان خراسان رضوی بود.

فرماندار ششتمد اخیرا با اشاره به نبود امام جمعه ثابت در این شهرستان تازه‌ تأسیس تأکید کرده بود که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زودتر نسبت به تعیین تکلیف این شهر و معرفی امام جمعه اقدام کند.

حسین ایثارگر افزوده بود:‌ بیش از ۶ ماه است که حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه ششتمد به امامت جمعه شهرستان خلیل‌آباد منصوب شده است و نماز جمعه ششتمد با خطیب موقت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • آغاز اما و اگر‌ها برای ادامه «نون خ»
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟