Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:25:15 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۲۰۶۲

پنج رویداد جهان

شکست نارندرا مؤدی

اگرچه هنوز نتایج قطعی انتخابات ایالتی دهلی نو اعلام نشده و روز سه‌شنبه این نتایج اعلام می‌شود اما نتیجه 9 نظرسنجی در روز رأی‌گیری که در واقع به نوعی نتایج اولیه است، نشان می‌دهد حزب نارندرا مؤدی، نخست‌وزیر هند شکست بسیار سختی در این انتخابات خواهد خورد. در عوض حزب عوام هند از 70 کرسی ایالتی دهلی نو 52 کرسی را در اختیار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علت افت شدید آرای حزب مؤدی سیاست‌های تبعیض‌آمیز آقای نخست‌وزیر از جمله قانون جدید حق شهروندی است که منجر به چند ماه ناآرامی در سراسر هند شده است.   --- شلیک مرگ به عامل قتل عام تایلند سرباز 21 ساله که با قتل مافوقش اسلحه و مهمات او را برداشته و دست‌کم 26 نفر را در شهر به‌قتل رسانده بود با شلیک گلوله مأموران امنیتی کشته شد. به‌گزارش پلیس شهر «ناکن راتچاسیما»ی تایلند، «جاکراپانتا توما» افسر نظامی تایلندی که به‌دلایل نامعلوم پس‌از قتل فرمانده ارشدش، خودرویی را به سرقت برده بود، ابتدا در یک معبد و سپس در مرکز خرید شلوغی مردم بیگناه را هدف گرفت و تعدادی را به قتل رساند. متهم که بدون هیچ درخواستی شماری از مردم را نیز گروگان گرفته بود، پس‌از ساعت‌ها وحشت آفرینی سرانجام با شلیک مأموران از پا در آمد.   --- بازگشایی بخش‌هایی از نتردام  محوطه واقع در ورودی کلیسای جامع نتردام درپی رفع آثار نشت مواد سمی به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در این بنا، ماه آینده به روی عموم باز می‌شود. وقتی کلیسای نتردام در سال گذشته آتش گرفت، مواد سمی از مناره‌های ذوب شده آن نشت کرد و این ذرات در هوا پخش شد. آلودگی به منبع اصلی نگرانی برای ساکنان و کاسبان مناطق اطراف این کلیسا تبدیل شده بود.   --- سوگواری نئونازی‌های اروپا در حالی که در سراسر اروپا روز شنبه هفتاد و پنجمین سالگرد رهایی مردم اروپا از سلطه آدلف هیتلر، رهبر نازی‌ها جشن گرفته می‌شد، در پارک بوداپست در پایتخت مجارستان 600 نفر از نئونازی‌ها از سراسر قاره اروپا گردهم آمده بودند تا برای این روز سوگواری کنند. آنها لباس‌های سراسر مشکی پوشیده بودند و پرچم‌های مشکی با نماد نازی‌ها در دست داشتند.     جنجال پست‌های بلاتکلیف بیش از دو سوم معاونان و سخنگوهای وزارتخانه‌های ایتالیا بدون انجام فعالیت حرفه‌ای تنها حقوق می‌گیرند. به‌گزارش «یورونیوز»، دومین کابینه «جوزپه کنته»، نخست‌وزیر ایتالیا 42 معاون و سخنگو استخدام کرده است اما تنها 12 نفر آنها پس از 5 ماه مشغول به‌کار هستند. این در حالی است که حقوق ماهیانه این نماینده‌های منتخب 8 هزار یورو تعیین شده که پرداخت این رقم در این شرایط واکنش‌های بسیاری را همراه داشته است. «گائنتانو آزارتی» یکی از کارشناسان دانشگاه «لاساپینزای» رم در این باره گفت: «چه منطقی وجود دارد که برای سمتی که هیچ شرح وظایفی برایش تعریف نشده فردی استخدام شود. اعتراف به بی‌فایده بودن استخدام‌ها نشانه ضعف سیستم است.»  

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران سراسر باران؛ ۱۰ روز پربارش در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

«چنین بارانی را در ۱۰ سال گذشته به یاد ندارم». این سخنان آقا مصطفی بازنشسته شرکت ریسندگی و بافندگی نجف‌آباد است.

مطابق گزارش موسسه تحقیقات آب ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ بسیاری از نقاط کشور پذیرای سامانه بارشی و رگبار هستند.

سامانه بارشی وارد شده، از شب گذشته به ایران وارد شده و تا جمعه به فعالیت ادامه خواهد داد.

بارندگی در سال آبی جدید سبب شده تا ۶۲ درصد از ذخیره سد‌های ایران از آب پر شود.

تمرکز این سامانه بر روی استان‌های جنوب غرب و مرکزی ایران است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • ایران سراسر باران؛ ۱۰ روز پربارش در راه است
  • اشتغال اهمیت دارد
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • عکس/ دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان