Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@11:41:24 GMT

مهارت آموزی برای دانش آموزان الزامی خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۳۱۴۸

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هاشمی با اشاره به لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی برای تربیت نسل آینده و حرکت به سوی توسعه اظهار داشت: مهارت از ارزش اجتماعی بالایی برخوردار است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شرط دارا بودن حداقل یک مهارت برای کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم الزامی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه استان کرمانشاه را به عنوان پیشرو در حوزه مهارت آموزی انتخاب کرده ایم، اظهار داشت: برای تحقق این مهم و با رویکرد تمرکز زدایی کرمانشاه به عنوان مرکز تربیت مربی آموزشی منطقه غرب انتخاب می شود و با تربیت مربیان امکان توسعه آموزش در بین دانش آموزان و متقاضیان نیز به صورت گسترده فراهم می شود.

وی افزود: برای جلب توجه بیشتر جامعه به ارزش مهارت در سال آینده مسابقات ملی مهارت را نیز به منظور انتخاب نفرات برتر به رقابت های جهانی در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد و بر این اصل اعتقاد و باور داریم که اگر انسان محور توسعه است بایستی زمینه یادگیری و شکوفایی انسانها را آموزش های فنی و مهارتی فراهم و در مسیر ارزش زایی مهارت ها گام برداریم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی تمرکز و جهت گیری ارزش ها بر مدرک بوده به ضرورت توجه به کثرت نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: تغییر نگاه به افراد دارای مهارت با رویکرد ایجاد ارزش به عنوان کاری فرهنگی می تواند افراد در صف انتظار مشاغل دولتی را به پویایی و خروج از انسداد هدایت کند و به اشتغال پایدار منتج شود.

 این مقام مسوول در حوزه مهارت آموزی با انتقاد از شیوه جذب کارکنان بر اساس مدرک گفت: در نظام اداری با وزن دادن به مهارت ها و صلاحیت های فنی می توانیم زمینه ساز توسعه باشیم و فرصت را برای رشد انسانهای برخوردار از مهارت ایجاد کنیم.

هاشمی از نگاه ویژه به استان کرمانشاه برای خروج از بیکاری در بستر توسعه مهارت های فنی خبر داد و خاطرنشان ساخت: پیوست مهارت لازمه کار و اشتغال است که متأسفانه این گفتمان در جامعه ایجاد نشده است و آمادگی کامل را برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای با محوریت اتاق بازرگانی، میراث فرهنگی و گردشگری و  آموزش و پرورش را داریم و اعتقاد داریم توسعه به پیوست اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد.

هاشمی عنوان کرد: امروز تمایل کمتری به کار کارگاهی وجود دارد و افراد متخصص بیشتر در صف استخدام در ارگان های دولتی هستند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه باید در استان هایی همچون کرمانشاه موضوع اشتغالزایی را با جدیت دنبال کنیم، گفت: گروه های موثر و مرجع در جریان سازی باید برای عبور از بیکاری و رسیدن به مهارت آموزی باید ایفای نقش کنند و اینگونه می تواند تضمین کرد که اشتغال پایدار ایجاد شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای یادآور شد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان در راستای توانمند سازی و رسیدن به اشتغال آمادگی‌کامل دارند.

هاشمی با بیان اینکه ۲ هزار استاندارد آموزشی جدید در کشور در حال تدوین است، افزود: هفت استان پایین ضعیف مهارتی را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه پایلوت این هفت استان برای کاهش نرخ بیکاری از طریق مهارت آموزی خواهد شد، افزود: طرح های مطرح شده در این‌ راستا را می توانیم در قالب یک‌ پروژه ملی با قدرت دنبال کنیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای عنوان‌ کرد: برای اینکه در این مسیر کرمانشاه به صورت جهشی حرکت کند از مرکز تربیت مربی کرج نیز برای کمک به این استان استفاده می کنیم.

هاشمی افزود: با ایجاد یک‌ شعبه از مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کرج تربیت مربی استان های اطراف کرمانشاه به این استان سپرده می شود.

هاشمی افزود: به اتاق بازرگانی کرمانشاه مجوز لازم برای ایجاد یک مجتمع آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای را خواهیم داد و آمادگی داریم در کنار همه شهرک های صنعتی و مراکز آموزش مرکز فنی و حرفه ای راه انداز کنیم تا با ارتقا مهارت از ریزش آمار اشتغال جلوگیری شود.

معاون وزیر کار در خاتمه یادآور شد: الزام قانونی داریم که هیچ کارگاهی نباید از کارگر بدون مهارت استفاده کند و گروه های مرجع می توانند در این زمینه با توسعه مهارت ها به پیشرفت استان کمک کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغالزایی فنی حرفه ای مهارت اموزی رییس سازمان فنی و حرفه ای مرکز تربیت مربی مهارت آموزی دانش آموزان مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفتهٔ معلم، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای تشکر از معلمشان در پویش «معلم خوب من» شرکت کنند.

این پویش از ۸ تا ۱۵اردیبهشت با عنوان اصلی پویش #معلم‌ خوب من برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر،‌عکس‌ها و ویدئوهایشان را در قالب‌ پویش‌های فرعی زیر در سامانهٔ شاد ارسال کنند:

در پویش «#معلم_خوب_من» چند پیشنهاد داریم. پیشنهاد‌هایی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همه کسانی که دوست‌دارند این روز‌ها از معلمشان قدردانی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»