Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:02:21 GMT

60 درصد جمعیت کاشمر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۳۸۹۵

60 درصد جمعیت کاشمر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از جمعیت 168 هزار نفری شهرستان کاشمر حدود 106 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این آمار از نرم استان و کشور بالاتر است.

سید مرتضی وجدان در جلسه شورای اداری کاشمر عنوان کرد: بیمه سلامت ایران متشکل از 5 صندوق بیمه‎ای است که شامل صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، ایرانیان، روستایی و صندوق سلامت همگانی می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی حدود 400 هزار نفر عضو صندوق کارکنان دولت، یک میلیون و 750 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش صندوق سلامت همگانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین تعداد روستاییان تحت پوشش بیمه در کشور مربوط به استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی بالغ بر 3 میلیون و 550 هزار نفر حدود 55 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: کل موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان 4 هزار و 650 موسسه هستند که این آمار موجب شده سومین استان کشور از نظر تعداد موسسات باشیم.

وی گفت: هم اکنون در شهرستان کاشمر 98 موسسه داریم و 14 پزشک عمومی، 27 پزشک متخصص، 19 داروخانه و سایر موسسات و دو بیمارستان تحت قرارداد با بیمه هستند، اگرچه در ابتدای سال جاری در استان 58 دفتر پیشخوان داشتیم اما اکنون به 84 دفتر پیشخوان برای دسترسی بیشتر مردم افزایش یافته است.

وجدان مطرح کرد: در سال جاری ایجاد سازمان الکترونیک به عنوان برنامه‎های استراتژیک سازمان طراحی شده و در حال اجرا و پیاده‌سازی است، همچنین پروژه پردازشگر الکترونیک اسناد از دیگر پروژه‎هایی است که در 41 بیمارستان دانشگاهی این استان از جمله شهرستان کاشمر در حال اجراست.

وی از اجرای پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح به سمت حذف دفترچه‎های بیمه سلامت می‎رویم پیش‌بینی می‎شود تا سال 1400 به سمت حذف کامل دفترچه برویم که به زودی در شهرستان کاشمر نیز اجرا خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‎ها در سال جاری طرح پوشش اجباری بیمه همگانی است، که براساس قانون برنامه ششم توسعه سازمان بیمه سلامت مکلف به اجرایی کردن این طرح شده و آحاد کشور که فاقد هر نوع پوشش بیمه‎ای هستند، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: تمامی اقداماتی که در حوزه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام می‎شود باید چشم‌انداز امید آفرینی به مردم داشته باشد، متاسفانه پمپاژ اخبار منفی سهوأ و عمدأ در کشور بسیار زیاد است.

مسلم ساقی افزود: سم مهلک جامعه ناامید کردن مردم و خدشه‎دار شدن امید مردم به نظام و آینده خودشان است، متاسفانه برخی افراد در خارج و داخل کشور در این فضا بسیار  فعالیت می‎کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید دستگاه‌های خدمات اداری باید آمادگی کامل پذیرایی از گردشگران و زائران را داشته باشند و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود، همچنین بر افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در حوزه شهرستان تاکید می‎شود.

در این جلسه رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت:  مشاوره، هدایت و حمایت از ایده‌های نوآورانه، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، شتاب‌دهی در توسعه اکوسیستم کارآفرینی از اهداف مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز است.

هادی معماریان افزود: از اهداف اصلی مرکز نوآوری ترشیز کمک به رونق اقتصاد محلی البته مبتنی بر فناوری‌های نوین و ایده‌های نوآورانه است.

وی بیان کرد: در راستای کمک به شکل گیری استارتاپ‎ها رویداد استارتاپ ویکند "فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی" در تاریخ‌های 14 تا 16 اسفند 1398 برگزار خواهد شد.

معماریان گفت: فرآوری و بسته‌بندی، نگهداری و انبارداری محصولات کشاورزی، طراحی و بهینه‌سازی سامانه‎های فرآیندی فرآوری، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی، سلامت غذایی در تولید محصولات کشاورزی، تکنولوژی‎های نوین در صنایع تبدیلی، سلامت و ارزش غذایی، کاهش ضایعات و پسماندهای صنایع غذایی و کشاورزی و... از محورهای استارتاپ ویکند ترشیز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه سلامت کاشمر تحت پوشش بیمه سلامت هستند استان خراسان رضوی محصولات کشاورزی شهرستان کاشمر درصد جمعیت سال جاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن