Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت وزارت بهداشت، از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت سلامت و چاقی دانش آموزان خبر داد. تاریخ انتشار: 03:00 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۸۹۲ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی مربوط به دانش آموزان پایه ششم در سطح کشور، گفت: این طرح اکنون در حال اجرا بوده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه امیدواریم در چند دانشگاه علوم پزشکی تا پایان اسفند سال جاری جشن عاری از پوسیدگی را برگزار کنیم، افزود: طرح مدارس عاری از پوسیدگی در پایه ششم به مدت سه سال انجام می‌شود و به نوعی به عنوان گلوگاه در بهترین سن از پوسیدگی‌های دندانی در سن‌های بالاتر جلوگیری می‌کند.   رئیسی با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام شده اگر در سن مذکور نکات بهداشتی رعایت شود دندان‌ها در سال‌های آینده نیز برای دانش آموزان باقی خواهد ماند، تصریح کرد: با تدابیر وزارت بهداشت پایه ششمی‌ها به مقطع متوسطه اول می‌رسند و بعد از سه سال کل مقطع اول عاری از پوسیدگی می‌شود.   بیشتر بخوانید: تراکم فروشی خارج از ضابطه در منطقه ۲۲ تهران/ شهرفروشی توسط شهرداران مناطق!   وی در پاسخ به این سوال که هزینه اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان چه میزان است، گفت: اجرای این طرح در روستا‌ها و مناطق محروم رایگان بوده و در شهر‌ها هزینه با تعرفه دولتی و بسیار اندک خواهد بود.   تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان رصد می‌شود معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین از برنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: برنامه ایران اکو در حوزه تغذیه، فعالیت بدنی و همچنین بیماری‌های غیرواگیر از سوی وزارت بهداشت به زودی در مدارس اجرایی خواهد شد.   وی همچنین یادآور شد: تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت آموزش در سال آینده منعقد خواهد شد تا بحث چاقی دانش آموزان بررسی و راه‌های کاهش وزن پیگیری شود.   انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس مدارس وزارت بهداشت معاون بهداشت وزارت بهداشت طرح مدارس عاری از پوسیدگی چاقی دانش آموزان وزارت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند