Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: مشکل امروز عربستان فقدان تسلیحات نیست، بلکه عدم اعتماد و نارضایتی در بین مردم است و به نظر می‌رسد عربستان بهتر است به فکر مهار مشکلات داخلی خود باشد.

محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حضور جنگنده‌های F۳۵ آمریکایی در عربستان گفت: آمریکایی‌ها اساسا به دنبال برهم زدن امنیت منطقه هستند و سعی می‌کنند تا توازن در خاورمیانه را به چالش بکشند تا به این ترتیب در حقیقت مسابقه‌ای برای خرید تسهیلات در میان کشور‌های منطقه ایجاد کرده و مشتریان خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته این استراتژی با رعایت خطوط قرمز رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با توجه به مشکلات اقتصادی که برایشان ایجاد شده و همچنین خطری که بازار تسلیحات آن‌ها را تهدید می‌کند، بتوانند بازار خاورمیانه را با ایجاد تفرقه در منطقه تحت کنترل خود درآورند و به این ترتیب هم معضل کمبود اعتبار و بودجه خود را تامین کند و هم بازار تسلیحاتی خود را که وابسته به اسپانسر‌های بزرگ رئیس جمهور آمریکا، کنگره و سنای این کشور هست را راضی کرده باشند.

آصفری ادامه داد: البته همان طور که پیش‌تر گفتم آمریکایی‌ها تسلیحاتی را در اختیار کشور‌های منطقه قرار می‌دهند که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نباشد و کلید استفاده از این تسلیحات نیز در اختیار اتاق‌های جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه عربستان با خرید تسلیحات از آمریکا به دنبال آن است که مثلا امنیت خود را تامین کرده باشد، افزود: این در حالی است که مشکل امروز عربستان فقدان تسلیحات نیست بلکه عدم اعتماد و نارضایتی در بین مردم است و به نظر می‌رسد عربستان بهتر است به جای هزینه کردن برای خرید تسلیحات به فکر مهار مشکلات داخلی باشد، چون خرید تسلیحات هیچ دستاوردی جز ناامنی در منطقه نخواهد داشت.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصفری عربستان آمریکا خرید موشک کارشناس مسائل بین الملل رژیم صهیونیستی خرید تسلیحات مشکلات داخلی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد