Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@15:47:49 GMT

هشدار کاهش ۲۰ درجه ای دما در اکثر استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۶۷۷

هشدار کاهش ۲۰ درجه ای دما در اکثر استان‌های کشور

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما طی امروز تا چهارشنبه از بارش برف در اکثر استان های کشور طی امروز و فردا ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس نقشه های همدیدی  آینده نگری سازمان هاشناسی کشور امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه های البرز، شمال شرق کشور و دامنه های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما در برخی ساعات وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچنین در بخش هایی از جنوب شرق فارش، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان  خراسان جنوبی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش ینی شده است.

شدت بارش ها امروز در نیمه غربی سواحل دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

فردا به تدریج از مقدار بارش ها در نوار غربی کاسته شده اما همچنان بارش در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خاهد داشت. بارش در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش بادش شدید همراه با کاهش دماست.

در این روز برخی برای برخی مناطق مرکزی، جنوب شرق و شرق کشور بروز پدیده گردوخاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا سه شنبه 22 بهمن د دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های لزستان، چهارمحال و بختساری، جنوب استان مرکزی بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

شدت بارش های روز سه شنبه مربوط به شرق گیلان، غرب مازندران، جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد  بود. روز چهارشنبه فقط در بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و بعدازظهر این روز سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و نیمه غربی کشور با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود. همچنین امروز و فردا  دریای خزر مواج است. خلیج فارس نیز امروز، فردا و روز چهارشنبه مواج پیش بینی شده است.

کاهش 10 تا 20 درجه ای دما

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای از نفوذ توده هوای سرد طی امروز تا بعدازظهر چهارشنبه در همه استان ها به جز جنوب شرق کشور خبر داد.   بر اساس این اطلاعیه که رونوشتی از آن به دفتر ریاست جمهوری، دفتر رئیس مجلس، دفتر رئیس قوه قضاییه، دفتر وزرای راه، کشور، نفت،کشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش و... ارسال شده نوع مخاطره "کاهش شدید دما (10 تا 20 درجه) همراه با سور باد" اعلام شده است.

اثر این مخاطره نیز افزایش قابل توجه مصرف حامل های انرژی عنوان و نسبت به مدیریت تامین و مصرف حامل های انرژی تاکید شده است.

اطلاعیه هواشناسی ویژه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه ویژه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از احتمال بارش برف در اکثر استان های کشور طی صبح و بعدازظهر فردا 22 بهمن خبر داده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اکثر استان های کشور سازمان هواشناسی وزش باد شدید درجه ای دما جنوب کرمان دریای خزر وزش باد شرق کشور شمال شرق جنوب شرق طی امروز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران

به گزارش «تابناک»، مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.

 وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.

غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

 به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.

غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • هشدار هواشناسی:  امروز جاده چالوس خطرناک است
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان/ امروز جاده چالوس خطرناک است
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران