Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:05:02 GMT

حرکت در گردنه‌های قزوین با زنجیر چرخ امکان پذیر است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۸۰۸

حرکت در گردنه‌های قزوین با زنجیر چرخ امکان پذیر است

جواد حق‌لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از نخستین ساعات امروز در بیشتر نقاط استان، به خصوص مناطق کوهستانی و سردسیر آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و مناطق شمالی استان، به خصوص شهر معلم کلایه با مه صبحگاهی همراه است

وی با اشاره به عملیات برفروبی و نمک‌پاشی سطح راه‌های کوهستانی و گردنه‌ها از سوی راهداران، تصریح کرد: از آغاز فصل سرمای امسال نیروهای راهداری در ۹ مورد آماده‌باش کامل بوده و برای بازگشایی معابر اصلی و فرعی نیز تاکنون ۱۷ هزار تن ماسه و نمک به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون گردنه‌های قسطین لار، آوج، بهرام آباد، هجیب و کوهین با بارش برف و کولاک همراه بوده و دمای هوا در این مناطق نیز بسیار پایین است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تردد خودروها در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است نیروهای راهداری در سطح جاده‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی مستقر هستند.

حق لطفی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مسافران در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور استان است، یادآور شد: مسافران و رانندگانی که در سطح راه‌های ارتباطی استان قزوین سفر می‌کنند در صورت بروز هر حادثه و اتفاقی بلافاصله با ماموران راهداری و پلیس تماس بگیرند.

۳۵۰ نیروی راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در طول راه‌های ارتباطی و ۲۶ راهدارخانه قزوین تا اواخر روز سه‌شنبه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. 

قزوین از نظر تعداد گردنه‌های برف گیر پنجمین استان کشور است. 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف استان قزوین استان قزوین بارش برف گردنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس