Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:51:58 GMT

پاسخ منطقی به سئوالات به زندگی معنی می‌بخشد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۶۰۶۰

پاسخ منطقی به سئوالات به زندگی معنی می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها با هر گرایشی در این کره خاکی، با برخورداری از یک زمینه عقلی و فکری می‌توانند به سه سئوال حیاتی پاسخ دهند، افزود: از کجا آمده‌ام، به کجا می‌روم و برای چه خلق شده‌ام، سه سئوال اساسی برای حیات انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان بتواند برای این سئوالات خود پاسخ منطقی داشته باشد، بی‌شک زندگی او معنی و مفهوم واقعی پیدا خواهد کرد، ادامه داد: بی‌تردید اگر برای سئوالاتی که مطرح می‌شود، پاسخ منطقی و عقل‌پسند وجود نداشته باشد، به جای زندگی معنی‌دار و توأم با آرامش، همواره استرس و نگرانی بر زندگی این فرد حاکم خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: تولد همه ما انسان‌ها به اختیار خود نبوده و رخت بستن از این دنیا نیز به اختیار ما نخواهد بود اما آنچه که خداوند بر اختیار ما گذاشته، محدوده‌ای است که از آغاز تولد تا لحظه مرگ برای آن رقم می‌زنیم و آن چگونه زیستن است.

خاتمی ابراز کرد: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اقدامات دولت و نظام در ۴۱ سال گذشته است.

وی برحضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تاکید کرد  و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی دارد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

کد خبر 4849207

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حوزه هنری دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا شهرکرد بارش برف خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن بیرجند شیراز پاسخ منطقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند

مطهری می‌گوید: در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها خانواده شهید مطهری، افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در بخشی از گفتگویی که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله مطهری انجام شده بود درباره شکاف بین نسلی در خانواده آیت الله گفته بود: بین خانواده استاد مطهری اختلاف نظر‌های سیاسی جزئی وجود دارد اما...

بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید؛

آقای مطهری! شکاف بین نسلی چقدر در خانواده آیت الله مطهری مشهود است؟

در خانواده استاد مطهری با احتساب نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها ما با چنین پدیده‌ای مواجه نیستیم. همه از مرد و زن و دختر و پسر یک گونه فکر می‌کنند و بین آن‌ها حسن تفاهم برقرار است. البته ممکن است بین آن‌ها اختلاف نظر‌های سیاسی جزئی و تفاوت در قضاوت‌ها درباره برخی مسائل روز وجود داشته باشد.

به هرحال در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند و نیاز به کمک فکری و توجیه ما داشته باشند. شاید علت اصلی آن انس با آثار پدر بزرگشان باشد.

آن تجربیاتی که شخص شما در ارتباط با پدرتان داشته اید چقدر قابل تعمیم به نوع مناسبات و روابط شما با فرزندانتان است؟

به نظر من فرقی حاصل نشده، همان تجربیات و رفتار‌ها قابل تعمیم به رفتار ما با فرزندان و نوه‌هاست. فقط وسایل و ابزار‌ها تغییر کرده و الاّ ماهیت و محتوای حوادث تغییر نکرده است. همان اصول اخلاقی که آن روز باید رعایت می‌شد امروز هم باید رعایت شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد