Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فروش سهام ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس نوعی مردمی‌سازی اموال دولتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نظر برخی کارشناسان در مورد آنکه فروش  اموال دولتی در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس خصوصی‌سازی محسوب نمی‌شود گفت، این مسئله شاید بیشتر مردمی سازی باشد چرا که این نوع از سهام به بخش یا شخص خاصی فروخته نمی‌شود وعموم مردم و هرکس با کد ملی خود می‌تواند سهام مشخصی را با تخفیف خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بورس گفت: این کار دو مزیت دارد، اول همه مردم می‌توانند در این روند شرکت کنند و در نتیجه یک نوع مردمی سازی صورت می‌گیرد. دوم فروش سهامها با تخفیف است که باعث می شود اگر بازار دچار نوسان شود مردم ضرر نکنند.

به گفته محمدی، این دو مسئله باعث می‌شود فروش سهام اموال دولت در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF) سیاست بهتری باشد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد، البته این بدین معنا نیست که دولت نمی‌تواند این اموال را به شیوه قبلی به فروش برساند اما این یک سیاست مکملی است در کنار دیگر سیاستهای دولت که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اخیرا وزیر اقتصاد در نشست بررسی راهکارهای مولد سازی اموال دولتی اعلام کرده بود پیشنهاد مولد سازی 50 هزار میلیارد تومانی ذکر شده در لایحه بودجه سال 1399 از طریق بورس اوراق بهادار و یا با قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری و در نهایت افراز املاک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار میلیارد اموال دولتی مردمی سازی اموال دولت فروش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس