Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، تفاهمنامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی شازند بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با حضور وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت امضاء شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که دو ماه پیش قرارداد دوگانه سوزی کردن یک میلیون و 400 هزار خودرو انجام شده عنوان کرد: مفتخریم امروز اعلام کنیم این طرح در اصفهان اجرا شده است و بخشی از خودروها به طور رایگان دوگانه سوز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا صادق آبادی با بیان اینکه امیدوارم این تفاهمنامه در زمان کوتاه به قراردادهای تجاری تبدیل شده و منابع مالی آن تامین شود گفت: از سال 80 هیات مدیره وقت شرکت طرح هایی مربوط به افزایش ظرفیت و بهینه سازی در پالایشگاه ها را شروع کردند و در این راستا در سال 85 قراردادهای EPC آغاز شد و فرآیند آن تولید بنزین از 37 میلیون لیتر در سال 70 به 110 میلیون لیتر در سال 98 رسید همچنین ظرفیت تولید نفت خام از یک میلیون و 600 هزار بشکه به 2 میلیون و 200 هزار بشکه افزایش یافت. تولید نفت گاز نیز از 70 میلیون لیتر در سال 80  به 120 میلیون لیتر در سال 98 رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه 91 میلیون لیتر بنزین کشور از لحاظ مولفه‌های زیست محیطی به یورو 4 و یورو 5 ارتقاء یافته اند افزود: خوشبختانه موفق شدیم که بزرگترین تولید کننده بنزین در حوزه اپک تبدیل شویم.

وی افزود: از آنجا که هدف ما کک اسفنجی و سوزنی برای پروژه های فولاد و آلومینیوم بود از این رو از محل منابع داخلی ، پروژه تولید کک اسفنجی انجام شد از طرف دیگر نیاز بود که میزان نفت کوره پالایشگاه بندرعباس کم شود.

صادق آبادی با بیان اینکه بهترین الگو فرآیندی با مطالعه انجام شد گفت: 620 هزار تن کک اسفنجی تولید می شود که دو برابر نیاز فعلی آلومینیوم کشور است و می توان بخشی از آن نیز صادر کرد و برای کشور درآمدزایی داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده قراردادهای این بخش به مرحله EPC وارد شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام خمینی پالایش نفت وزیر صنعت معدن و تجارت پالایش و پخش میلیون لیتر در سال انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی برای پالایشگاه‌سازی اعتماد کنیم و به دور چالش‌های قانونی که سر راه سرمایه‌گذاران خصوصی قرار می‌دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد، ورود کند.

به گزارش انرژی پرس، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با انتقاد از بی توجهی نسبت به ساخت پالایشگاه در کشور به «انرژی پرس» گفت: مهمترین چیزی که مانع از ساخت پالایشگاه بوده، این است که به معنای واقعی قوانینی که در حوزه مردمی سازی و سرمایه گذاری مردمی بوده و امسال به درستی مورد تاکید رهبری قرار گرفته است را در این حوزه اجرا نکرده ایم.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس یازدهم ادامه داد: نیاز است به بخش خصوصی به طور واقعی اعتماد کنیم و اجازه دهیم در حوزه پالایشگاه ها ورود کنند و سرمایه گذاری خصوصی انجام شود؛ چرا که ساخت پالایشگاه در داخل کشور یکی از ضروریات انکار ناپذیر است که از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: اول اینکه در سیاست کلان کشور دائم تاکید می کنیم که خام فروشی ممنوع است. اگر خام فروشی ممنوع است، چرا فروش نفت خام باید برای ما افتخار باشد؟ در حالی که اصلا افتخار نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید با کمک مردم و بخش خصوصی بتوانیم نفت خام را به فراورده ها تبدیل کنیم و ناترازی فراورده و انرژی را بتوانیم در کشور حل کنیم. همچنین باید در کشور اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزش افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی که برخلاف سیاست کلی است بپرهیزیم.

او تاکید کرد: یکی از راه های مهمی که می تواند درحوزه نفت تحریم ها را بی اثر کند، این است که پالایشگاه سازی کنیم.

رحیمی مظفری همچنین اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به دور از روش های دست و پا گیر و چالش هایی قانونی و بوروکراسی اداری که سرراه سرمایه گذاران خصوصی قرار می دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد ورود کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر این چالش ها و موانع برداشته شوند، شک نکنیم بخش عمده مشکلات ساخت پالایشگاه هم در کشور حل می شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم