Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:16:31 GMT

استان بوشهر میزبان داستان نویسان سراسر کشور خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۷۰۶۸

استان بوشهر میزبان داستان نویسان سراسر کشور خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرمپور صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: با توجه به عملکرد مثبت استان بوشهر در برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی، از سال آینده بوشهر میزبان داستان نویسان سراسر کشور در جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نحوه برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی و انتشار فراخوان تا پایان سال جاری به اطلاع عموم خواهد رسید تصریح کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه آیات به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی و دینی در چهار بخش کوتاه، مستند، انیمیشن و نماهنگ فروردین سال آینده در بوشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمپور بیان کرد: جشنواره تجسمی خلیج‌فارس و جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی از برنامه‌های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه حمایت از هنرمندان اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر است گفت: حمایت از هنرمندان تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری یکی از اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر است.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر در جامعه، همواره از هنرمندان تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری استان حمایت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل در چارچوب قانون از اجرا و برگزاری برنامه‌های همه هنرمندان هم استانی به صورت ویژه حمایت کرده و هیچ‌گونه مخالفتی با فعالیت آن‌ها انجام نداده است.

برگزاری ۱۴۲ کنسرت در نیمه دوم سال

کرمپور با اشاره به اینکه از ابتدای نیمه دوم سال جاری تاکنون ۱۴۲ اجرای کنسرت در بوشهر برگزارشده است، عنوان کرد: تا به امروز ۴۶ مجوز اجرای گروه‌های موسیقی در استان صادرشده که از این شمار ۲۱ کنسرت در بخش موسیقی پاپ، پنج کنسرت موسیقی سنتی و ۱۸ کنسرت موسیقی محلی بوده است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر مخالف اجرای گروه لیان در بوشهر نیست، زیرا اگر این مخالفت صحت داشت هیچ‌گونه دریافت استعلام از اداره اماکن صورت نمی‌گرفت.

کرمپور اظهار داشت: در چند ماه اخیر حوادث تلخ زیادی در کشور اتفاق افتاده که این حوادث منجر به لغو و یا تأخیر در برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد کشور و استان شد که مخالفت با برگزاری کنسرت گروه لیان نیز به همین دلیل رقم خورده و مخالفتی با اجرای آن وجود ندارد و اکنون روند صدور مجوز اجرا برای این گروه در تاریخی دیگر در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: اجرای کنسرت‌های شهرام ناظری در بوشهر و گروه موسیقی حمید هیراد در کنگان و گناوه به دلیل شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و دیگر اتفاقات تلخ از جمله این برنامه‌ها است.

کرمپور اضافه کرد: کنسرت گروه پاپ علی یاسینی در برازجان و گناوه به دلیل چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی به زمان دیگری موکول و برنامه بابک جهانبخش نیز به دلیل روز انتخابات از یکم و دوم اسفندماه به ۱۰ اسفند تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: اجرای گروه پاپ ماکان بند در ۲۶ و ۲۷ آبان به دلیل هم‌زمانی با حوادث این ماه به زمان دیگر و کنسرت گروه پاپ مهدی جهانی به درخواست مؤسسه متولی برگزاری لغو شد.

کرمپور در بخش دیگر از سخنان خود از فعالیت سینما عالیشهر خبر داد و افزود: مجوز تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما اخذشده و با تکمیل تجهیزات لازم به زودی فیلم‌های روز سینمای در آن منطقه از شهر بوشهر اکران می‌شود.

وی یادآور شد: ۸ شهر از استان برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را به دبیرخانه ششمین جشنواره پایتخت کتاب ایران ارسال کرده بودند که پنج شهر برازجان، گناوه، خورموج، کنگان و کاکی موفق به حضور در مرحله نهایی جشنواره شدند.

کرمپور اضافه کرد: اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ در سینما شهید آوینی بوشهر آغازشده که ۱۳ فیلم از بخش اصلی جشنواره و پنج فیلم در جشن سیمرغ و پروانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است که برای پنجمین سال در بوشهر در حال برگزاری است گفت: بالغ بر ۱۰۰ روستا از استان بوشهر طرح‌ها و ایده‌های خود را جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به دبیرخانه ششمین دوره از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: روستاهای گورک سادات و بنه گز تنگستان و روستای مل گل دشتی از استان بوشهر در مرحله نهایی ششمین دوره از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور حضور دارند.

برگزاری ۳۰ برنامه متنوع قرآنی

وی ادامه داد: در آئینی پایتخت کتاب ایران و ۱۰ روستای برگزیده روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی می‌شود که امید است این عناوین به نمایندگان استان تعلق گیرد.

کرمپور بیان داشت: به مناسبت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر، ۳۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه کتب تخصصی، معرفی افراد شاخص قرآنی ادارات، تجلیل از فعالان قرآنی، شناسایی صنوف قرآنی اعم از کارگران، کارمندان و یا پزشکان قرآنی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهار نمایش «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی در بخش صحنه‌ای رقابتی، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی بخش صحنه‌ای غیر رقابتی، «باغبان مرگ» به کارگردانی مجتبی حیدری بخش صحنه‌ای (به علاوه فجر) و «قهرمان کیست» به کارگردانی مارال ایزدبخش در بخش خیابانی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند که امیدواریم شاهد موفقیت هنرمندان استان در این رویداد باشیم.

کرمپور بیان داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره مطبوعات استان بوشهر ۴۰۷ اثر به دبیرخانه رسیده که هم‌اکنون در مرحله داوری است و آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیمه دوم اسفندماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۵ اثر از ۷۵ کشور مختلف به نخستین جشنواره ملی آنلاین پویانمایی ارسال‌شده است، افزود: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری با همکاری سازمان فرهنگی ورزش شهرداری بندر بوشهر و انجمن سینمای جوانان استان در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر به اعضا جدید هیئت‌منصفه مطبوعات استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رضا معتمد، مجید اجرایی، جهانشیر یاراحمدی، محمدرضا احمدی فر، بهرام فرهمند صابر، علی پورداوود، حبیب قاسمی، نعمت‌الله عظیمی فر، عباس نامدار زاده، عباس قاسمی منش، محمدرضا بحرانی، محسن صحرانورد و جعفر جعفری با یاد کردن سوگندنامه در دستگاه قضا احکام خود را برای مدت دو سال معرفی شدند.

کد خبر 4849158

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گروه لیان کاکی دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران بارش برف شهرکرد ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شیراز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور جشنواره ملی داستان نویسی رضوی فرهنگی و هنری بوشهر برگزار بخش صحنه ای کنسرت گروه اجرای گروه برنامه ها گروه پاپ نیمه دوم سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر چهارشنبه در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب»، گفت: باید به تاریخ و تمدن کشور و آنچه در طول قرون به یادگار مانده افتخار کنیم، در دوران دفاع‌مقدس، ادبیات کهن حس تعلق خاطر به ارزش‌ها و اعتقادات را در رزمندگان نوجوان و جوان تقویت کرده بود.

وی افزود: امروز اگر کشور ما با ثبات و امنیت است، مرهون تلاش گذشتگان و نسل حاضر است که توانستند در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ ایران‌اسلامی مؤثر واقع شوند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اساساً شخصیت و تربیت در سنین کودکی، پیش‌دبستانی و دبستان که فطرت انسانی پاک است، تأثیر بسیاری می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: در دوران کودکی و نوجوانی آنچه را که در قالب شعر و داستان فراگرفتیم در وجود تک‌تک ما نهادینه شده است و آنچه که در کنار ادبیات و کتاب به دست آوردیم نباید از یاد ببریم.

استاندار همدان گفت: هنر در قالب شعر، داستان، نقاشی، خوشنویسی و فیلم می‌تواند مفاهیم بسیار ارزشمندی در وجود انسان نهادینه کند.

وی بیان کرد: از همه کسانی که در عرصه‌های فرهنگ‌سازی برای کودکان تلاش می‌کنند، همچنین از پیشکسوتان حاضر در جمع قدردانی می‌کنم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: فعالان فرهنگ‌ساز در حوزه کودکان و نوجوانان نسبت به فرهنگ ملی و اعتقادی، توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: شعرای بزرگی در طول قرون همچون حافظ، سعدی و باباطاهر داشتیم که سرآمد هستند و در دنیا نظیر ندارند، این بزرگان افتخارات فرهنگی و ادبی ما به شمار می‌روند.

قاسمی‌فرزاد گفت: برای تداوم این زنجیره باید در نسل‌های امروز و فردا این گنجینه گرانبها حفظ شود، به طوری که ادبیات فاخر فرهنگی را با زبان ادبیات روز منطبق و به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

وی عنوان کرد: فضای مجازی آسیب بزرگی است که در خلال آن، محتوای هجو و نامربوط که با فرهنگ ما همخوانی ندارد؛ به جوانان و نوجوانان منتقل می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ادیبان، شاعران و نویسندگان با روش‌های نوآورانه می‌توانند بین نوجوانان و جوانان و فضای مجازی فاصله ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: یاد کودکانی که در این ایام زیر بمباران‌های شنیع‌ترین افراد به خاک و خون کشیده شدند را گرامی می‌داریم. در طول حدود هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان که نیمی از این تعداد کودک بودند به شهادت رسیدند.

استاندار همدان گفت: کودکان مظلوم غزه نباید فراموش شوند، بلکه مظلومیت کودکانی که بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند در ادبیات مقاومت انعکاس یابد.

وی افزود: امروز ایران‌اسلامی افتخار دارد به برکت خون شهدا در مقابل مستکبران بایستد از همین رو نقش شعرا و نویسندگان در تقویت و انتقال این فرهنگ بسیار حیاتی است.

کد خبر 6094530

دیگر خبرها

  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان