Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر چهار فیلم «خون شد»، «دشمنان»، «پوست» و «عنکبوت» روی پرده سالن‌های پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه اکران شد و روز هشتم جشنواره را شاید بتوان یکی از روزهای جنجالی و پرحاشیه جشنواره دانست.

به گزارش ایکنا، در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر چهار فیلم «خون شد»، «دشمنان»، «پوست» و «عنکبوت» روی پرده سالن‌های پردیس سینمایی ملت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این روز همه توجهات به فیلم خون شد ساخته مسعود کیمیایی معطوف بود؛ فیلمسازی که نامش با تاریخ سینمای این سرزمین پیوند خورده است، اما نکته حاشیه‌ای این روز به عدم حضور کیمیایی در نشست پرسش و پاسخ فیلمش مربوط می‌شد، زیرا این سینماگر پیشتر اعلام کرده بود که در نشست خبری شرکت نخواهد کرد. در این روز پردیس سینمایی ملت شاهد حواشی گوناگونی درباره اظهارات شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین» بود.   نگاه مثبت منتقدان به «خون شد»

درباره فیلم خون شد، همانند دیگر ادوار جشنواره که فیلم کیمیایی در آن به نمایش درآمده بود باز هم مخالفان و طرفداران درباره فیلم کیمیایی اظهارنظر می‌کردند، اما بر خلاف ادوار گذشته تعداد موافقان بسیار بیشتر از مخالفان بود. در این فیلم سینمایی سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد و سیامک صفری نقش آفرینی کرده‌اند.

نکته پایانی در رابطه با خون شد به اظهار نظر جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم مربوط می‌شود. وی بعد از نمایش فیلم به خبرنگاران گفت: کیمیایی درصدد بود به جشنواره بیایید اما به دلیل صحبت‌های شب گذشته شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین» از آمدن به نشست خودداری کرد.

دشمنان، ساخته علی درخشنده دومین فیلم اکرانی در روز هشتم بود. این فیلم نتوانست نظر مثبت اهالی رسانه را به خود جلب کند. این فیلم در بخش نگاه نو سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد. اتفاقات این فیلم درون یک خانواده می‌گذرد، اما آنچه رخ می‌دهد، مطلوب نظر بینندگان نبود. رؤیا افشار، توران یاقوتی، ندا جبرئیلی، سینوهه دانشمند، مسعود دلخواه، قربان نجفی و علی بی‌غم در فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نشست خبری فیلم دشمنان ساخته علی درخشنده با حضور کارگردان فیلم، مجید برزگر تهیه‌کننده، ندا جبرئیلی، سعید آرمند، سینوهه دانشمند بازیگران، بهروز بادروج، مدیر فیلمبرداری، محمدمهدی جواهری‌زاده، صداگذار، لیلا نقدی‌پری، طراح صحنه و لباس، زهره صمدی، طراح چهره‌پردازی، حمید جانی‌پور، عکاس، ایلیا محمدی‌نیا، منتقد و با اجرای فرزاد حسنی، عصر امروز یکشنبه، بیستم بهمن‌ماه، در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.   فیلمساز گیشه نیستم

در ابتدای نشست علی درخشنده با اشاره به گیشه و بازیگران فیلم دشمنان تصریح کرد: فکر نمی‌کنم فیلم را برای گیشه ساخته باشم. یک سری از بازیگران که اساتید من هستند و در این مدل فیلم‌ها بیشتر دیده شده‌اند را می‌توانستم برای فیلم دعوت کنم، اما انتخابم رویا افشار بود.

درخشنده همچنین درباره ساخت فیلم «دشمنان» در شهرک اکباتان گفت: همه با شهرک اکباتان آشنایی دارند، از همه قشری در این شهرک زندگی می‌کنند و به نظرم فضای مناسبی برای فیلمبرداری داشت.  
مجید برزگر در ارتباط با انتخاب رویا افشار بیان کرد: ما برای انتخاب رویا افشار سعی داشتیم آشنایی‌زدایی کنیم و از چهره‌ای که کمتر در سینما دیده شده برای این نقش استفاده کنیم.

برزگر در ارتباط با ساخت این فیلم تصریح کرد: علی درخشنده در مقدمه، دغدغه‌ای داشت و قصه‌ای را پیش برده بود که من به اجرایی شدن آن کمک کردم و سعی داشتم شرایطی را به وجود بیاورم که او کارش را به بهترین شکل انجام دهد. نمی‌دانم که تا چه میزان موفق بوده‌ام.

او در ارتباط با گیشه و اکران فیلم عنوان کرد: این فیلم برای اکران و مخاطب به خصوص ساخته شده است. بر مبنای الگو‌هایی که برای فیلم طراحی کردیم بازگشت سرمایه خواهیم داشت. منظور فروش میلیاردی نیست و بازگشت سرمایه برای ما کفایت می‌کند.

مجید برزگر تهیه‌کننده این فیلم با اشاره به بازیگران فیلم «دشمنان» گفت: نحوه کار درخشنده پیش از نوشتن فیلمنامه مشخص بود که دقیقاً چه کاری می‌خواهد انجام دهد حتی اگر از بازیگران دیگری نیز استفاده می‌شد باز هم «دشمنان» به همین شکل ساخته می‌شد.   فیلم «پرویز» دلیل همکاریم با برزگر است

درخشنده همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این فیلم نسخه زنانه فیلم «پرویز» است تصریح کرد: هر کسی ناخودآگاه ممکن است از یک اثر تأثیر بگیرد، زمانی که فیلم «پرویز» را دیدم دوست داشتم با کارگردان آن کار کنم و این تنها باری بود که درباره کسی این حرف را می‌زدم. شانس هم به من رو کرد و با آقای برزگر آشنا شدم.

ایلیا محمدی‌نیا، منتقد در بخش دیگری از این نشست درباره فیلم «دشمنان» متذکر شد: از لحظه شروع این نشست درباره گیشه فیلم «دشمنان» صحبت می‌شود که اگر سایت‌ها را مرور کنیم متوجه فیلم‌هایی که از بدنه هستند و بودجه‌های میلیاردی دارند، اما در گیشه ناموفق‌اند می‌شویم. فیلم‌هایی مثل «دشمنان» در سینمای هنر و تجربه اکران خواهد شد و با توجه به بودجه کمی که برایش صرف شده قطعاً بازگشت بودجه خواهد داشت.

در ادامه بهروز بادروج مدیر فیلمبرداری درباره موضوع فیلم «دشمنان» چنین توضیح داد: این فیلم به فقدان می‌پردازد نمی‌دانم تا الان چه چیز‌هایی را از دست داده‌اید فقدان باعث می‌شود تمام چیز‌هایی را که داشته‌اید از دست بدهید.

او ادامه داد: از ابتدا درباره همه چیز با علی درخشنده صحبت کرده بودم چیزی که برایمان اهمیت داشت فضای سردی بود که باید بر فیلم حاکم می‌شد و کاری که باید انجام می‌شد تا مخاطب با فیلمنامه همراه شود، پس فضای سرد را به رنگ کرم و قهوه‌ای بردیم. از طراح صحنه سپاسگذارم که شرایطی را به اتفاق هم به وجود آوردیم که به فیلم کنونی رسیدیم. خوشحالم در این فیلم حضور داشتم، کار کردن در کنار درخشنده لذت‌بخش بود و دلیل اصلی‌اش کار تیمی بود.

علی درخشنده درباره همکاری‌اش با سعید آرمند و سینوهه دانشمند اذعان کرد: افتخار همکاری با سعید آرمند را داشتم، از تیپ او خوشم می‌آید و همیشه دوست داشتم در فیلمم حضور داشته باشد. او مدرس بازیگری است. به کسی نیاز داشتم که به خوبی شب‌نامه‌های فیلم را بخواند و بر آن‌ها مسلط باشد. همچنین سینوهه دانشمند درک و آگاهی از کاری که می‌خواستم انجام بدهم داشت و از روز اول ارتباط خوبی با او کردم.

سینوهه دانشمند بازیگر فیلم «دشمنان» گفت: خوب است که همیشه به این صورت کنار هم قرار بگیریم، از زمانی که به عنوان بازیگر در سینما فعالیت داشتم متوجه اهمیتی که مسائل تاریخی برای من دارند شدم. دوره قبلی که وارد جشنواره شدم اصلا نامی از من نبود، اما امسال مجری برنامه بیشتر مرا می‌شناسد.

سعید آرمند در ادامه این نشست درباره بازی‌اش در این فیلم بیان کرد: در مقام بازیگر حرفی ندارم که بزنم. روز اولی که درخشنده از من خواست بازی کنم بدون هیچ پرسشی در فیلم او بازی کردم.

وی ادامه داد: فیلم‌های زیادی با بودجه‌های میلیاردی ساخته می‌شوند و کسی سوالی از گیشه آن نمی‌پرسد، اما فیلم‌های مستقلی که به سختی بودجه آن‌ها جمع می‌شود همیشه هزاران سؤال و اعتقاد درباره آن‌ها وجود دارد.

کارگردان فیلم «دشمنان» تصریح کرد: از قبل به همه موضوعات پرداخته شده بود. دیگر موضوع خاصی نمانده که بتوانم به آن نگاه نو داشته باشم.

ندا جبرئیلی نیز درباره نقش خود در فیلم «دشمنان» توضیح داد: این نقش از شخصیت اصلی‌ام دور بود. معمولاً در فیلم‌های ایرانی رابطه دختر و مادر بسیار عاطفی نشان داده می‌شود و به باقی ابعاد این رابطه پرداخته نمی‌شود برای همین بازی در این فیلم و نقش را دوست داشتم.

زهره صمدی، طراح چهره‌پردازی فیلم «دشمنان» نیز در بخش دیگری از نشست درباره کار خود در این فیلم گفت: در این فیلم اولین تجربه گریم را داشتم، بعضی‌ها در سینما گریم را آرایش می‌دانند. گریم به وجود آوردن یک آدم دیگر است و گریمور باید در خلق شخصیت کمک کند. من با بازیگران قبل از انجام دادن تست گریم مشورت کردم و در نهایت به نتیجه مشترکی رسیدیم و همه بازیگران نیز اجازه دادند کاری که فکر می‌کنم بهتر است را انجام دهم.   پوست فیلمی در نقد خرافات
پوست، دیگر فیلم روز هشتم جشنواره بود. این فیلم نیز همانند دشمنان نتوانست نظر مخاطبان را به سمت خود جذب کند. نشست خبری فیلم «پوست» به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک با حضور کارگردان و نویسنده، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده، جواد قامتی، عاشیق، ولی عبدی، فاطمه مسعودی‌فر بازیگران، بامداد افشار موسیقی، علیرضا علویان صداگذار، پوریا شیوایی مدیر فیلمبرداری پارت ۱، علی آبپاک مدیر فیلمبرداری پارت ۲، رسول علیزاده، طراح صحنه پارت ۲، پوریا اخوان طراح صحنه پارت ۱ و سحر عصر آزاد منتقد با اجرای فرزاد حسنی، روز یکشنبه، بیستم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بهرام ارک در ارتباط با داستان فیلم گفت: دوست داشتیم در این فیلم داستان را روایت کنیم و تنها دغدغه این را نداشتیم که داستانی را بیان کنیم. فرهنگ کشورمان برایمان عزیز است و نگاه مدرنیته نیز به داستان داشتیم.  
در ادامه بهمن ارک در ارتباط با زیبا‌شناسی بصری فیلم توضیح داد: با بهرام تصمیم گرفته بودیم فیلمی بسازیم که شبیه به مستند باشد. ما به دنبال بستن قاب‌های زیبا نبودیم و تلاش کردیم برای باورپذیری بیشتر افسانه، فضا را به مستند نزدیک‌تر کنیم. ما به قاب‌های شکیل اعتقادی نداریم و قصدمان در آوردن لحن است که امیدوارم موفق بوده باشیم.

سحر عصر آزاد، منتقد حاضر در نشست در ابتدا «پوست» را فیلمی قصه‌گو توصیف کرد و افزود: ما فیلم یا سریال ترسناک داشته‌ایم، اما در آن‌ها با نوعی از وحشت‌آفرینی مواجه می‌شدیم که ترسش ایرانی نبود، اما در «پوست» با اشراف به فرهنگ ایرانی این اتفاق و ایجاد هیجان افتاده است. از دیدن این فیلم بسیار لذت بردم. پوست از چند وجه در جشنواره امسال بسیار متمایز است. این دوفیلمساز در اولین فیلم بلند سینمایی خود نگاه مخصوص به خود دارند. در گونه‌های سینمایی با فقر رو به رو هستیم که این فیلم در ژانر وحشت خوب ایفای نقش کرده است. این فیلم به شدت قصه‌گو است. ما برای ارتقای استاندار‌دهای سینما نیازمند قصه‌گویی هستیم. در ضمن افسانه در این فیلم به خوبی تبدیل به قصه شده است. در این فیلم به جلوه‌های بصری تازه‌ای رسیدیم که نوآورانه بوده است.   زبان ترکی، امتیاز «پوست»

بهرام ارک در ادامه تأکید کرد: شاید فیلم ساختن به زبان ترکی یک امتیاز فرهنگی باشد، ولی ساخت اینگونه فیلم‌ها سخت است. ما منتظر بازخورد‌های فیلم هستیم تا ببینیم امکان ساختن چنین فیلم‌هایی به زبان ترکی وجود دارد که این راه را ادامه دهیم.

بامداد افشار هم در ارتباط با موسیقی فیلم چنین توضیح داد: این موسیقی به چند بخش در متن و راوی قصه تقسیم می‌شد. از قبل کارگردان خواسته بود تا موسیقی به این سبک و تلفیق  ساخته شود.

جواد قامتی هم با اشاره به تجربه‌های بازیگری خود افزود: من نمی‌خواهم بگویم بازیگر ستاره هستم، اما در کارنامه بازیگری ام در ۴۰ نمایش بازی کرده‌ام. من در تبریز بازیگر چهره‌ای هستم. این اولین کار سینمایی من نیست و فیلم‌هایم مجوز پخش نگرفته‌اند و به همین دلیل تا کنون دیده نشده‌ام. در منطقه خودمان بسیار مطرح هستم و امروز بادیدن بازی‌ام بسیار افتخارکردم که در کنار این تیم حضور داشتم.

مسعودی‌فر در ارتباط با نقش خود در پوست توضیح داد: این اولین تجربه سینمایی من بود و خوشحالم که با این تیم اولین تجربه‌ام را آغاز کردم. لوکیشن‌های فیلم برای من درس‌های بزرگی داشت و برایم لذت‌بخش بود.

جواد قامتی در ارتباط با سکانس استخر فیلم گفت: گرفتن این سکانس بسیار سخت بود. چندین مرتبه این سکانس را تکرار کردیم. گرفتن این سکانس خطر زیادی برایم داشت و حتی تا پای مرگ رفتم.

بهمن ارک در مورد افسانه فیلم توضیح داد: افسانه‌های فیلم مرتبط به بازه زمانی‌های مختلف است و داستان عملا از افسانه‌های محلی آذربایجان الهام گرفته است.

کارگردان‌های فیلم در ارتباط با ژانر فیلم اظهار کردند: ما اعتقادی به تجربه ژانر‌های مختلف نداریم. اعتقادمان بر این است که در سینمای ایران باید به دنبال فضا‌های جدید باشیم.
بهرام ارک در ادامه توضیح داد: ایجاد فضای دلهره از تبعات این فیلم است. این نکته را هم باید متذکر شوم که در مورد طلسم‌ها مطالعات بسیاری کردیم.

بهمن ارک ادامه داد: زمانی که این فیلم را ساختیم متوجه این موضوع شدیم که تمام جامعه درگیر این مسئله طلسم و دعا هستند. هر حرفی از نظر اعتقادی داشتیم عاشیق‌ولی در داستان روایت کرد.

تهیه‌کننده «پوست» در ارتباط با تهیه این فیلم بیان کرد: من پیگیر ساخت فیلم با این دو برادر بودم و امیدوارم اثر خوبی خلق شده باشد.

مصباح در ادامه گفت: سه ماه فیلمبرداری این کار طول کشید. این فیلم در شرایط سخت و پیچیدگی‌های زیاد تولید شد. «پوست» در تبریز تولید شد و گروه‌های مختلفی با ما در این فیلم کار کردند. خوشحالم که این فیلم با استاندارد‌های جهانی تولیده شده است.

پوریا اخوان در مورد طراحی صحنه «پوست» توضیح داد: همکاری با برادران ارک به طور کلی بسیار سخت است. در برخی سکانس‌های فیلم فصل اهمیت داشت. در سکانسی برف نیاز داشتیم و‌ مجبور به بارش برف می‌شدیم و در سکانسی دیگر برف نمی‌خواستیم و باید برف‌ها را پارو و آب می‌کردیم.

بهمن ارک اظهار کرد: همه دکور‌های این فیلم ساخته شده است و این را مدیون تیم طراحی صحنه می‌دانیم. شعر‌ها هم به فیلمنامه ما بسیار جهت داده‌اند.

در ادامه بهرام ارک گفت: فیلمنامه را من و بهمن با همراهی هم نوشتیم و اصلاح کردیم تا به طرح نهایی رسیدیم. بهمن، نقاشی ایرانی خوانده و از محمد سیاه قلم برای این فیلم ایده می‌گرفت. همچنین فیلم «حیوان» در ساخت «پوست» تاثیر زیادی داشت.

بهمن ارک درباره فروش و بازگشت سرمایه توضیح داد: میزان کل سرمایه فیلم ما اندازه دستمزد دو بازیگر سینما است. ما به دنبال فروش میلیاردی نیستیم، اما دنبال دیده شدن فیلم هستیم.

مصباح در خصوص ساخت این فیلم و هزینه‌هایش تأکید کرد: همکاران تهیه‌کننده‌ام را دعوت می‌کنم که با کمی جسارت به خلق فیلم‌های این چنینی کمک کنند. این فیلم کاملاً مستقل ساخته شده است.

در ادامه بهرام ارک بیان کرد: در ابتدا به فیلم ما پروانه ساخت داده نشد و در بازبینی پس از توضیح‌های تکمیلی موفق به گرفتن پروانه شدیم برای پخش نیز مشکلی نداریم.

بهمن ارک نیز در در پاسخ به انتقادی مبنی بر کم بودن نما‌های لانگ‌شات از فضای روستا در فیلم توضیح داد: پس از تماشای فیلم تصمیم گرفتم در فیلم‌های بعدی از لانگ‌شات‌های بیشتری استفاده کنم. همچنین در این فیلم بیشتر به مسائل آئینی می‌پردازیم و قصد نشان دادن بخش مذهبی را نداشتیم.   «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه

در شب هشتم بر خلاف شب‌های گذشته چهار فیلم روی پرده رفت. فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد در بخش خارج از مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست نظر منتقدان را به سمت خود جذب کند. پیرامون این فیلم نقل و قول‌های فراوانی وجود دارد از جمله، این‌که احتمالاً این فیلم برای اکران عمومی با مشکل مواجه خواهد شد. این فیلم بدون نشست خبری اکران شد. قبل از شروع اولین نمایش فیلم، جواد نوروز بیگی تهیه‌کننده، ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان و ساره بیات بازیگر فیلم روی سن آمدند. در ابتدا ساره بیات از حضور در این فیلم ابراز خرسندی کرد.  
نوروزبیگی ضمن تشکر از کسانی که برای تماشای فیلم تا این ساعت در سالن حضور دارند، گفت: شما فیلم را ببینید و بعد قضاوت کنید که آیا جای این فیلم میان فیلم‌های جشنواره خالی بوده یا خیر.

در ادامه ابراهیم ایرج‌زاد ابراز امیدواری کرد که معیار انتخاب جشنواره فیلم فجر برای انتخاب فیلم‌ها، سینما باشد و مسائل دیگر جز سینما در انتخاب‌ها تأثیر نداشته باشد.

محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، فرید سجادی حسینی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، غلامعلی رضایی، حمید حاجی محمدزاده، میثم دامن زه، حامد شیخی، رضا شیخ انصاری، سید جمشید حسینی، آویسا سجادی، سحر عبدالهی، امیر سیدی گروه بازیگرانش را تشکیل می‌دهند. «عنکبوت» که بعد از «تابستان داغ» دومین ساخته ایرج‌زاد است، یک داستان جنایی با رگه‌های پررنگ اجتماعی‌اش دارد و روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب شناسی و نقد نگاه تند است.

در پایان شب هشتم دو مستند خط باریک قرمز و کوچه دو فیلمی بودند که در سانس چهارم به نمایش درآمدند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی خون شد پردیس سینمایی ملت جشنواره فیلم فجر ابراهیم ایرج زاد مدیر فیلمبرداری نشست درباره نشست خبری فیلم فیلم توضیح بازگشت سرمایه ساخته شده نشست خبری بهرام ارک درباره فیلم علی درخشنده ندا جبرئیلی اولین تجربه بهمن ارک رویا افشار دوست داشتم مجید برزگر تهیه کننده زبان ترکی ساره بیات فیلم هایی طراح صحنه چهار فیلم برای فیلم فیلم گفت روز هشتم روی پرده ما فیلم فیلم ها خون شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عابدین رستمی پیش از ظهر یکشنبه در آئین تشییع پیکر شهید «جلال اعتماد» با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گمنام، شهدای فلسطین و غزه، شهدای کرمان، شهدای فروردین در جنوب غرب کشور و شهدای شاخص استان کردستان و قروه اظهار کرد: خداوند نعمت دین، اسلام، ایستادگی در مقابل ظلم و ظالمین و نظام سلطه را به ما ارزانی داشته و مردمی مقاوم و همیشه در صحنه به این دیار ارزانی داشته و باید شاکر خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمین مجاهدات خاموش و سرزمین شهدایی است که به گفته شهید بروجردی باید با وضو در این استان قدم برداشت، افزود: زمانیکه پیشمرگان مسلمان کرد در برابر گروهک‌ها و نظام سطله ایستادند باب شهادت در این استان آغاز شد.

وی تصریح کرد: امروز بعد از ۴۵ سال هنوز می‌بینیم که فرزندان این مرز و بوم و این خطه بویژه شهرستان قروه که در ۱۲ سال اخیر بیش از ۴۵ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

امام جمعه قروه بیان کرد: کردستان سرزمین ایستادگی است گرچه از ظلم دشمنان و ضدانقلاب زخم دیده اما کمر خم نکرده است و امروز مردم قروه و شهر دزج میزبان شهید گلگون کفن دیگری هستند و جوانی که از دارایی و جان خود گذشت تا گوشه‌ای از کارهای زمین مانده این مملکت را به دوش بکشد و خداوند امروز اجر او را با شهادت داد.

فرهنگ شهادت ریشه در آموزه‌های دینی دارد

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: بالاترین نعمت که خداوند در این دنیا به بشر می‌دهد نعمت شهادت است و بالاتر از شهادت هیچ نعمتی نیست و این فرهنگ شهادت ریشه در آموزه‌های اسلام دارد و محور شهادت و اصل شهادت و ایثارگری پرچم سیدالشهدا را در بحران‌ها عبور می‌دهد و به دست امام زمان (عج) می‌رساند.

وی اذعان کرد: شهادت مردم را زنده نگه می‌دارد و تاریخ ما سرشار از تجربه‌ها است که ایستادند و سربلند شدند و در مقابل دشمن سر خم نکردند و دشمنان را به زباله دان تاریخ راهی کردند.

وی تصریح کرد: امروز کردستان و مرزهای کردستان هم آوردگاه دو تفکر ایستادگی در برابر دشمنان و استقلال است و در مقابل دشمنان ایستاده است.

امام جمعه قروه اذعان کرد: گروهک‌های ضد انقلاب باید بداند که سراییل و آمریکا به عنوان کارفرمای آنها در حال جان دادن است و اسرائیل به برکت خون شهدا با دستان مردم ذبح خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: امروز خداوند این شهید را به وطن ایران و مردم کردستان هدیه داد شهیدی که نداها را بر دل‌ها بلند کرد و بغض‌های فرورفته را بر زبان جاری کند و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را بر زبان‌ها جاری کرد.

وی افزود: خداوند مدال افتخار را بر سینه شما خانواده شهید «جلال اعتماد» زد و همه مردم ما قدردان شهدا بوده و هستند.

کد خبر 6097037

دیگر خبرها

  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟