Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بازنشستگی در این صندوق در استان آغاز شده و حدود ۱۵۰ خانوار تا امروز بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، عیسی کریمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان امروز، ۲۱ بهمن‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر دومین صندوق عمومی غیردولتی و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هدف از تشکیل این صندوق برخورداری جامعه هدف از جمله روستاییان، عشایر، کشاورزان و دامداران از این صندوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این صندوق به‌دنبال عزت، کرامت و منزلت انسانی آحاد جامعه است. افرادی که بخواهند تحت پوشش نهادهای حمایتی بروند باید فقرشان ثابت شود این اثبات فقر با عزت و کرامت اختلاف دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه کرد: امروزه علاوه بر بحث کشاورزان، روستاییان و عشایر جامعه تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت نیز به این صندوق اضافه شده‌اند که از ۱۸ شهر واقع در استان حدود ۱۵ شهر مشمول بیمه روستاییان و عشایر هستند.

کریمی بیان کرد: بازنشستگی در این صندوق در استان آغاز شده و حدود ۱۵۰ خانوار تا امروز بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند. ۷۸ خانوار مستمری‌بگیر از کارافتادگی کلی در استان داریم که از حقوق صندوق بیمه روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۲۰ خانوار مستمری‌بگیر بازماندگان در استان وجود دارد که از مزایای صندوق استفاده می‌کنند. دولت در بیمه روستاییان و عشایر نقش کارفرما دارد. امروز حداقل ۵۴۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان سهم حق بیمه دولت به ازای هر خانوار و فرد بیمه شده است و سالانه به یک خانوار حداقل ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه‌و‌بویراحمد ابراز کرد: محدوده سنی پذیرش در این صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال است. طبق مصوبه‌ای که به تصویب رسیده طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری می‌بایست تمام تعهدات اشتغال‌شان در صندوق‌های بیمه‌ای، بیمه باشد.

کریمی یادآور شد: ۲۴ هزار خانوار در استان تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد، هزار و 516 خانوار در شهرستان باشت، هزار و 275 خانوار در شهرستان بهمئی، ۷۶۳۲ خانوار در شهرستان بویراحمد، ۲۰۷۵ خانوار در شهرستان چرام، ۲۷۸۸ خانوار در شهرستان دنا، ۴۷۲۱ خانوار در شهرستان کهگیلویه، ۲۶۹۹ خانوار در شهرستان گچساران، ۶۸۵ خانوار در شهرستان لنده و ۴۵۷ خانوار در مناطق عشایری تحت پوشش هستند.

وی تأکید کرد: یکسری جامعه هدف دیگر از جمله جامعه حمل و نقل بار و مسافر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و تمام کسانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، نیز مشمول این صندوق هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی صندوق بیمه حقوق بازنشستگی قرآن مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کهگیلویه بیمه روستاییان و عشایر خانوار در شهرستان حقوق بازنشستگی هزار تومان ۱۵۰ خانوار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد