Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی‌اکبر حقدوست در نشست خبری به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر که امروز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی شاید از نظر اندازه کمی کوچک‌تر از دیگر حوزه‌های آموزش عالی باشد؛ اما اهمیتی ویژه دارد. تحصیلات تکمیلی به‌دلیل انبوه جمعیت و حساسیت ارائه خدمت در حین آموزش، نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تغییر در مبانی علمی پزشکی، سرعت زیادی دارد و دانشجویان باید خودشکوفایی نیز داشته باشند. هیچ علومی مانند پزشکی نیست که شیفت و کشیک طولانی داشته باشد. دانش‌آموختگان ما باید در اقصی‌نقاط کشور خدمت کنند،‌ این امر یکی دیگر از خصوصیات منحصربه‌فرد پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هیچ رشته‌ای جز پزشکی، تعهد خدمت در مناطق محروم ندارد. اعداد و ارقام در درجه اول اهمیت نیستند و باید عدالت و کیفیت آموزش را مد نظر قرار دهیم. ترجمان عدالت آموزشی در علوم پزشکی، بحث آمایش سرزمینی است.

حقدوست با اشاره به تعهد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: کلان‌مناطق در کشور شکل گرفته‌اند، اکنون ۱۰ کلان‌منطقه داریم و امیدواریم در آینده هر کلان‌منطقه تمام موارد آموزشی و درمانی را در خود متبلور کند و تمام آنها توان تربیت و ارائه خدمت مشابهی داشته باشند.

وی افزود: تمرکززدایی از تهران از جمله برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌شمار می‌رود. البته صلاح نیست در تمام کلان‌مناطق، یکسان هزینه کنیم. باید جذب دانشجویان بومی در هر کلان‌منطقه را پررنگ کنیم؛ البته این اتفاق به‌معنای حصار نیست تا دادوستدی بین کلان‌مناطق شکل نگیرد. عدالت آموزشی را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم. نقشه آمایش را پیش می‌بریم تا دانشگاه‌ها، ماموریت‌های مجزا و در عین حال هارمونیک داشته باشند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: مشخص کرده‌ایم تا ۱۰ سال آینده به چه تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی احتیاج داریم تا توازن شکل بگیرد.

حقدوست خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت هدف دیگر معاونت آموزش پزشکی است؛ بهره‌مندی بهینه از توان استادان و تعامل بین معاونت‌های مختلف را مد نظر داریم تا گفت‌وگوی مطلوب‌تری برقرار شود.

وی ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ دانشگاه‌های علوم پزشکی رتبه‌بندی شدند. امیدوارم تا پایان سال جاری سومین ارزیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی را داشته باشیم. برای ایجاد رقابت سازنده در راستای توسعه کیفیت، استانداردهایی وضع کردیم و فاصله دانشگاه‌ها با استانداردها را سنجیدیم. اکنون می‌دانیم هر بیمارستان آموزشی چه نقاط ضعف و قوتی دارد.

حقدوست یادآور شد: باید واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها را تسریع کنیم؛ البته نظارت بر و ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی را نیز انجام می‌دهیم. اعتباربخشی نیز با روند مناسبی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت جزو نخستین وزارتخانه‌هایی بود که آموزش‌های مهارتی را جدی گرفت. مرکز آموزش‌های مهارتی وظیفه دارد انجمن‌ها، سمن‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی چه دولتی و چه غیر دولتی را طبق متدولوژی واحدی در راستای آموزش‌های مهارتی تئوریک و عملی یاری کنند. این مرکز، مدارک معتبر و اعتبارسنجی شده‌ای را بعد از برگزاری دوره‌هایی از مردم عادی تا دکتری ارائه می‌دهد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات مطالعات راهبردی آموزش (نصر) تاسیس شده و وظیفه تسریع پژوهش، اقتصاد آموزش و صدها موضوع دیگر در حوزه آموزش علوم پزشکی را برعهده دارد. این مرکز توانسته بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی را مصوب کند و ۸۰۰ طرح تحقیقاتی دریافت کرده است. یکی از مزیت‌های این طرح این است که مجریانی در سراسر کشور دارد و تمام قراردادها به‌صورت شفاف برای همه قابل رویت است.

حقدوست بیان کرد: در این مرکز برای مسائل غامضی مانند کنکور، تغییرات آموزش بر مبنای پیشرفت تکنولوژی، ایجاد رشته‌های جدید و غیره نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

ادامه دارد.

168 / 31 علی‌اکبر حقدوست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دهه فجر شورای عالی انقلاب فرهنگی تمرکززدایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دهه فجر شورای عالی انقلاب فرهنگی تمرکززدایی دانشگاه های علوم پزشکی آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش های مهارتی معاون آموزشی معاونت آموزش داشته باشند دانشگاه ها کلان مناطق کلان منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال بازدید از داروخانه های سطح شهرستان پارس آباد مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده تخلفات این داروخانه ها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می شود، خاطرشان کرد: ما بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه ها و اطلاع رسانی های مکرر نسبت به اصالت سنجی داروها و فرآورده های سلامت محور در سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات داروییتاکید جدی داریم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دارویی و موجودی فیزیکی داروخانه با قطع سهمیه موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.

سبزعلیپور تصریح کرد: انبار دارویی داروخانه ها باید طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه های لازم از سوی موسس اخذ شود.

وی ادامه داد: رعایت اصول علمی و فنی در ساخت داروهای ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه ضروری است و در این راستا مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را برای بررسی های کارشناسی به کار می گیرد.

کد خبر 6094610

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی