Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با بیان‌اینکه نسل آینده باید افق‌ها و قله‌های بلند را هدف‌گذاری کند، گفت: من کارهای تبلیغی و فرهنگی و علمی مختلفی انجام داده‌ام اما هیچ کدام به اندازه کار برای دانش‌آموزان لذت‌بخش نیست.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: جمعی از متمولین متدین اهل تهران چندی و چندین سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند مدارسی با هدف تربیت اسلامی دانش آموزان تاسیس کنند که همین مجموعه بعدها «جامعه تعلیمات اسلامی» نام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات مهم جامعه تعلیمات اسلامی تاسیس مدارس در نقاطی از شهر تهران بود که حداقل از نظر ظاهری چندان مظاهر دینی در آن وجود نداشت. این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم یافت از جمله حاج محسن پرنیان پور که از خیرین متدین تهرانی است، اقدام به تاسیس مدرسه دخترانه رضویه در شمال تهران کردند.

 

«نصرت حبیبی» در همین ارتباط به خبرنگار شبستان گفت: جامعه تعلیمات اسلامی، مدرسه رضویه را در سال 1378 به مکان جدیدی در خیابان نیاوران، خیابان شهید رفیعی، جنب مسجد حضرت مهدی (عج) انتقال داد البته سال ها این مدرسه در مکان دیگر مشغول تربیت دینی فرزندان ایران بود.

 

مدیر مدرسه دخترانه رضویه افزود: این مدرسه دارای مرکز مشاوره و خانواده، کتابخانه، آمفی تئاتر، نمازخانه، سالن غذاخوری، واحد سمعی و بصری و دفتر تربیتی است و تربیت مبتنی بر آموزه های قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اولویت ما در تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

 

وی افزود: شعار مدرسه دخترانه رضویه «دستاورد انسان تنها در سایه تلاش او است»، می باشد و معتقدیم هر فردی در کنار توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) حتما باید جدیت در کارها داشته باشد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» امروز (دوشنبه 21 بهمن) همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مدرسه دخترانه رضویه از بخش های مختلف آن بازدید کرد و خطاب به اولیا و دانش آموزان این مدرسه گفت: با حضور در این مدرسه حس شگفتی به من دست داد و خاطرات دوران کودکی ام برایم یادآوری شد.

 

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه مراسم و در ویژه برنامه چهلم و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در سالن آمفی تئاتر برگزار شد به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه دانش آموزان سازندگان آینده کشور هستند، گفت: ساخت مدارسی همچون مدرسه رضویه به نام حضرت امام رضا (ع) نویدبخش تربیت صحیح و شایسته نسل های متوالی جامعه ما است.

 

وی با بیان اینکه انسان ها در هر سنی به دنبال ارتقای مهارت ها و دانش افزایی هستند و معمولا به وضع موجود راضی نمی شوند، افزود: چنین رویکردی به نوبه خود خوب است اما باید برای هر آن و هر لحظه آن برنامه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

 

ارزانی ادامه داد: من معلمی در مدرسه علامه طباطبایی (ره) در منطقه 12 شهر تهران داشتم که در اولین جلسه در کلاس درس به ما فرمود: از هر لحظه زندگی خود استفاده کنید زیرا عمر به سرعت می گذرد.

 

ارزانی خطاب به دانش آموزان مدرسه دخترانه رضویه تاکید کرد: حتما معلمان شما نیز بارها به شما یادآوری کرده اند که قدر فرصت های خود را بدانید و آگاه باشید که عمر به سرعت می گذرد و تنها کسانی که برای آینده چشم انداز و قله ای ترسیم کرده اند، پیروز خواهند بود.

 

وی ادامه داد: زندگی آن قدر سریع می گذرد که فکرش را هم نمی کنید البته طی این مسیر بستگی به قله ای دارد که شما برای خود در نظر گرفته اید؛ مثلا عده ای به دنبال فتح قله دماوند و برخی قله اورست هستند و البته شماری از افراد نیز حال فتح هیچ قله ای را ندارند شما که مدرسه ممتازی همچون رضویه درس می خوانید، باید دنبال فتح قله های مرتفع تر  باشید.

 

 

وی اضافه کرد: من اول انقلاب،‌ دانش آموز کلاس اول دبستان بودم و کاملا به یاد دارم که در آن دوره افرادی که دارای نگرش های دینی و ممتازی بودند، در انقلاب نقش آفرینی کردند. واقعا صادقانه بگوییم کمتر کسی تصور می کرد رژیم شاه با آن همان قدرت و داشتن ساواکی مخوف سرنگون شود. شاه نیز بر اساس این تصور و این خود را متصل به نظام 2500 ساله شاهنشاهی می دانست احساس ابرقدرتی می کرد اما حضرت امام (ره) با توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع) و داشتن اخلاص و همراهی شخصیت های ممتاز همچون مقام معظم رهبری رژیم طاغوت را سرنگون کردند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور خطاب به دانش آموزان گفت: واقعا حس خوبی از حضور در این مدرسه دارم. من کارهای تبلیغی و فرهنگی و علمی مختلفی انجام دادم اما هیچ کدام به اندازه کار برای دانش آموزان لذت بخش نیست. من امروز به محض ورود به مدرسه رضویه به یاد خاطرات دوره دانش آموزی خود افتادم و به شما عرض می کنم که قدر این لحظات را بدانید البته به دنبال فتح قله ای مرتفع همچون اورست باشید.

 

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان بیان کرد: چند خاطره از دوران تبلیغی خود برای شما عرض می کنم تا قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیشتر از گذشته بدانید، در سال 2002 در نشستی با حضور خبرنگاران مسلمان شرکت کردم فرد جوانی مقاله ای را خواند که در آن آمده بود اگر می خواهیم موفق باشیم باید به نظام جمهوری اسلامی اقتدا کنیم. پس از آن جلسه از آن جوان پرسیدم چه چیزی در ملت ایران دیدید که این موضوع را در مقاله خود مطرح کردید؟ او پاسخ داد رهبری امام خمینی و حضور مردم. از او پرسیدم شما چرا این کار را در کشورتان انجام نمی دهید؟ آن جوان به من گفت: به خاطر اینکه رهبر نداریم.

 

ارزانی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، امید آینده کشور را جوانان معرفی کرده است، اظهار کرد: ایشان این بیانیه مهم را در سطح خودشان نوشته اند و این بیانیه مثل سایر اسناد نیست که ابلاغ می شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی چشم انداز 40 ساله دوم انقلاب را برای ما ترسیم کردند و چشم امیدشان به شما دانش اموزان است.

 

 

وی در ادامه با ارایه تمثیلی گفت: وقتی باران می آید همه از جمله پرندگان به دنبال سرپناه می گردند تا خیس نشوند اما عقاب به بالاتر از ابرها پرواز می کند تا در معرض باران قرار نگیرد. مقام معظم رهبری در ترسیم بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال قوی کردن ملت ایران و در امان ماندن از تهدیدات دشمنان هستند. معظم له در این بیانیه بر دو موضوع نسل جوان و ارایه مدل های جدید تاکید کردند، بنابراین حضور جوانان و دانش آموزانی همچون شما در عرصه های مختلف انقلاب ضروری است و نباید به این موضوع نگاه شعاری داشت. همه شما دانش آموزان عزیز و گرامی مخاطب این سخن مقام معظم رهبری هستید زیرا تک تک شما بمب انرژی و منبع خلاقیت هستید. هر کدام از شما که اینجا نشسته اید می توانید کشوری را مدیریت کنید. صادقانه می گویم من از حضور در جمع شما احساس شگفتی کرده ام که چنین سخنانی را مطرح می کنم.

 

وی ادامه داد: من در سال 1998 نامه ای به سازمان فرهنگ و ارتباطات نوشتم و از این سازمان خواستم یکی از زنان برجسته کشورمان را که مسلط به زبان انگلیسی است به ما معرفی کند تا در یکی از دانشگاه های زامبیا درباره اسلام سخنرانی کند. متاسفانه آنان حتی یک نفر را پیدا نکردند این در حالی است که شخصا زنان لبنانی را دیدم برای موفقیت در کارشان به چند زبان دنیا آشنا بودند، وقتی از آنان درباره این مهارت شان پرسیدم پاسخ دادند ما باید بتوانیم وقتی در کشورهای مختلف مثلا چین یا اسپانیا حاضر می شویم ارزش های خود را به خوبی به آنان معرفی کنیم.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: زمانی ما در فضای مجازی «رواق اندیشه» را ایجاد و در آن معارف اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مطرح کردیم و همین موضوع موجب شد چندین نفر به اسلام مشرف شوند. شما دانش آموزان نیز باید با زبان های مختلف آشنا شوید و کتب غیر درسی بخوانید تا بتوانید با حضور در کشورهای مختلف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان معرفی کنید.

 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بعضی وقت ها شبهه ای در غرب مطرح می شود که یک دهه طول می کشد تا آن شبهه را بفهمند. سپس یک دهه طول می کشد تا فردی به آن شبهه پاسخ دهد و در ادامه یک دهه دیگر نیز طول می کشد تا فردی آن شبهه را به زبانی مثلا انگلیسی یا اسپانیایی ترجمه کند به این شکل 30 سال طول می کشد تا به یک شبهه پاسخ داده شود، خب ما در حوزه علم و فناوری از غرب عقب هستیم اما می توانیم میان برها را پیدا کنیم.

 

این مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر یک دانش آموز موفق به کسب معدل 20 اکتفا کند تا به زبان دیگری از دنیا را فرا نگیرد و کتب غیر درسی نخواند آیا می تواند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند از میان برها استفاده کند؟ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه کاملی از فردی بود که به خوبی توانست موجب وحدت میان بسیاری از کشورهای اسلامی شود و به این صورت در دل های مردم نفوذ کند. خداوند نیز فرموده هر کس برای مردم کار کند من محبت او را در دل های مردم قرار می دهم.

 

وی اضافه کرد: من در درس خارج مقام معظم رهبری شرکت می کنم و بارها از خود پرسیده ام ایشان با این همه مشغله کاری و سخنرانی ها و جلسات متعدد با مسئولان کشور چگونه با این تسلط و مهارت می توانند خارج فقه تدریس کنند؟ ما باید با تاسی از مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت های درونی خود استفاده کنیم و قله ای را که می خواهیم فتح کنیم، اورست باشد نه دماوند. ما باید همچون عقاب چشم اندازهای بلند را برای خود ترسیم کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان منشا انرژی و خلاقیت هستند، اظهار کرد: زمانی در غرب برای آنکه مردم چرخ دستی ها (ترولی ها) را پس از خرید از هایپرمارکت ها در جای خود قرار دهند و آنها را رها نکنند، ابتکاری به خرج دادند. یک جوان این را پیشنهاد کرد به جای اینکه چند کارگر همه روزه این چرخ دستی ها را در جای خود قرار دهند، بهتر است وسیله ای به این چرخ ها وصل شود تا افرادی در ابتدای استفاده از این چرخ ها مجبور باشند مبلغی هزینه کنند و در پایان کار خود اگر می خواهند آن پول را پس بگیرند، مجبور باشند چرخ ها را در جای مخصوص خود قرار دهند همین کار موجب تسهیل مردم در خرید ها و رفت و آمدشان شد. شخصیت های برجسته و ممتازی همچون سردار سلیمانی ها با استفاده از چنین میانبرهایی منشا تحولات بزرگ شدند. مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب در استفاده از نیروی جوان و مدل های جدید تاکید کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، «نصرت حبیبی» در ادامه مراسم از حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه دخترانه رضویه و بازدید از بخش های مختلف این مدرسه تشکر کرد و گفت: تلاش ما در این مدرسه اولویت بخشیدن به تربیت دینی است، بر همین اساس در کنار تعلیم دروس سایر مدارس کلاس های اخلاق و معارف اسلامی نیز در این مدرسه برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، در پایان این برنامه مسابقه ای بر اساس سخنان دکتر ارزانی برگزار شد که طی آن از دانش آموزان خواستند به این سوال پاسخ بدهند که مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چیست و مهمترین کاری که شما دانش آموزان می توانید برای اجرای این بیانیه انجام دهید، چیست.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب ستاد هماهنگی کانون جامعه تعلیمات اسلامی خطاب به دانش آموزان مقام معظم رهبری شما دانش آموزان انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب دنبال فتح قله خود قرار دهند طول می کشد مدرسه رضویه آن شبهه اهل بیت چرخ ها یک دهه قله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری جشن دورهمی دانش آموزان قدیمی در مدرسه دانشوران مشهد درخصوص این مراسم گفت: این دورهمی ده سال است که پابرجاست و هرساله در ایام هفته معلم انجام می‌شود.   جواد کریمی افزود: بعد از ۳۹ سال دوباره این دورهمی رقم خورد و ۲۵۰ دانش آموزان از سال های دور که از همکلاسی های بنده هم هستند، مجدد به این مدرسه آماده و پشت نیمکت های درس نشستند.   وی بیان کرد: همکلاسی‌های مدرسه شهید معتمد امروز گرد هم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند که در نوع خود بسیار جالب بود.

مسئول این برنامه ادامه داد: این گردهمایی به دور از تشریفات اداری برگزار شد، حدود ۲۵ معلم ۳۹ سال پیش هم در جمع دانش آموزان قدیمی خود حاضر بودند.

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج