Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@10:47:51 GMT

استعفای نامزد جانشینی «مرکل»

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۰۵۶۵

رهبر حزب دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل) از رهبری این حزب و نیز نامزدی برای صدر اعظمی آلمان استعفا کرد. ناطقان: به نقل از دویچه وله، در پی بحران ایجادشده در ایالت تورینگن، «آنه گرت کرامپ-کارن باوئر» رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان (حزب آنگلا مرکل) اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

کرامپ-کارن باوئر همچنین از انصراف از نامزدی احتمالی برای صدراعظمی آلمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته تا تابستان امسال پروسه انتخاب نامزدی این حزب برای صدراعظمی را برنامه‌ریزی و حزبش را برای آینده آماده خواهد کرد.

توماس کمریش، نامزد حزب دموکرات‌های آزاد FDP که حزبش تنها پنج درصد کرسی‌های پارلمان ایالتی تورینگن را کسب کرده، روز ۵ فوریه (چهارشنبه گذشته) توانست با رأی حزب پوپولیست «آلترناتیو برای آلمان» و حزب دموکرات مسیحی به عنوان نخست‌وزیر این ایالت انتخاب شود.

این همکاری دمکرات مسیحی‌ها و حزب دمکرات‌های آزاد با یک حزب پوپولیست با گرایش‌های راست افراطی، نوعی تابوشکنی و اقدام علیه مبانی دموکراسی تلقی شد که برخی تحولات دوران قبل از به قدرت‌رسیدن نازی‌ها در دوران قبل از جنگ جهانی دوم را تداعی می‌کند و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

کمریش تحت فشار فزاینده افکار عمومی، هم‌حزبی‌هایش و نیز حزب دموکرات مسیحی روز شنبه ناچار به استعفا شد. او پیشتر برگزاری مجدد انتخابات در تورینگن را به مجلس ایالتی تقاضا داده بود.

علیرغم این اقدامات اما شکستن تابوی همکاری با حزب راستگرا و پوپولیست آلترناتیو برای آلمان، پیامدهای سنگینی برای حزب دموکرات‌های آزاد و نیز حزب دموکرات مسیحی داشت که استعفای کرامپ-کارن باوئر اوج فعلی آن است.
منبع: مهر برچسب ها: استعفا ، مرکل ، جانشین ، ناطقان ، آلمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استعفا مرکل جانشین ناطقان آلمان حزب دموکرات مسیحی کرامپ کارن باوئر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که از نظر تحلیلگران، فشاری تازه بر رئیسان دانشگاه‌هایی ارزیابی می‌شود که اعتراض‌های حامیان فلسطین در آنها شکل گرفته، اعلام کردند که درباره بودجه فدرال این مراکز علمی تحقیق می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند درباره بودجه فدرال برای دانشگاه‌هایی که اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل و جنگ غزه در آنها رخ داده است، تحقیقات می‌کنند.

به نوشته این خبرگزاری، جمهوریخواهان با آغاز این تحقیقات، کارزاری را گسترش می‌دهند که باعث نظارت شدید بر نحوه برخورد مدیران معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در خصوص گزارش‌های یهودستیزی در محیط‌های دانشگاهی می‌شود.

برخی از کمیته‌های جمهوریخواهان موظف خواهند بود تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهند که در نهایت قطع کمک‌های تحقیقاتی بلاعوض فدرال و سایر حمایت‌های دولتی از دانشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

این فرایند فشار دیگری بر مدیران دانشگاه‌هایی است که با نحوه کنترل برپایی چادر‌های اعتراضی از سوی دانشجویان حامی فلسطین، ادعای تبعیض علیه دانشجویان یهودی و نحوه ادغام آزادی بیان و حفظ امنیت دانشگاه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحقیقات مورد اشاره مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال چندین جلسه استماع اخیری صورت می‌گیرد که به استعفای روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا منجر شد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین وعده تحقیقات بیشتری را داده اند و از روسای دانشگاه‌های یل، یو سی ال‌ای (دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس) و دانشگاه میشیگان خواسته اند هفته آینده شهادت دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، توجه جمهوریخواهان به این حوزه در حالی است که فصل انتخابات به طور کامل در جریان است و رهبری جمهوریخواهان به دنبال ادله‌ای برای تقویت اتحاد این حزب و تفرقه بیشتر در بین دموکرات‌ها است.

جنگ غزه و نحوه برخورد مدیران دانشگاه‌ها برای کنترل اعتراضات دانشجویی، اختلافاتی را در بین دموکرات‌ها برانگیخته است.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است که از همه «ابزار‌های موجود» برای فشار بر دانشگاه‌هایی که در آنها اعتراض می‌شود استفاده کند.

رئیسان ۶ کمیته این مجلس که دارای طیف وسیعی از اختیارات از جمله در زمینه کمک‌های مالی بنیاد ملی علوم، کمک هزینه تحقیقات بهداشتی، روادید برای دانشجویان بین المللی و کد‌های مالیاتی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند، از جانسون حمایت کرده اند.

این گزارش افزود: بدون حمایت دموکرات‌ها در کنگره‌ای که دچار اختلاف است، معلوم نیست که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا چه مجازات‌های قانونی می‌توانند اعمال کنند. هر طرحی از سوی مجلس نمایندگان بعید است در سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا از مدیران دانشگاه‌های ییل، یو سی ال‌ای و دانشگاه میشیگان درخواست کرده که در جلسه استماع ۲۳ مه (۳ خرداد) که با تمرکز بر نحوه برخورد آنها با اعتراضات اخیر برگزار می‌شود، حضور یابند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید
  • کیم مین جائه، نه فرانتس بکن باوئر!
  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید (+عکس)
  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید / عکس
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها