Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین، جلوگیری رژیم صهیونیستی از صادرات محصولات کشاورزی فلسطینیان از کرانه باختری را مغایر با معاهده ۱۹۹۴ پاریس دانست و گفت: در این راستا تلاش های دیپلماسی و قانونی خود را انجام خواهیم داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "خالد العسیلی "روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "المملکه " اردن افزود: با دیپلمات های حاضر در سرزمینهای اشغالی برای مداخله دولت هایشان در این موضوع و فشار آوردن به اسرائیل برای بازگشت از این تصمیم گفت و گو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از گفت و گو با سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی متعدد برای تشکیل آنچه وی از آن با عنوان " لابی فشار " بر اسرائیل نام برد جهت تشکیل پرونده قضایی برای توقف این تصمیم سخن گفت.

العسیلی که رئیس شورای صادرات فلسطین نیز هست، افزود: برای این موضوع و درباره متوقف شدن این تصمیم با اردن مشاوره و هماهنگی خواهیم کرد.

وزارت کشاورزی فلسطین دیروز ( یکشنبه ) از تصمیم " نفتالی بنت " وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر منع صادرات محصولات کشاورزی فلسطینیان از کرانه باختری از طریق اردن تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: تصمیم رژیم صهیونیستی نقض قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی است.

وی این تصمیم را تجاوز به مرزها و حمله تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: تصمیم بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای کسب رای در انتخابات آینده در سرزمینهای اشغالی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در رفتار مقابله به مثل، ورود سبزیجات، میوه، آب میوه، آب معدنی و نوشابه‌های گازدار از اسرائیل به بازارهای فلسطینی را ممنوع کرده است.

بر اساس بند ۵۷ معاهده اقتصادی پاریس که در سال ۱۹۹۴ منعقد شد، فلسطینی‌ها بدون محدودیت حق صادرات محصولات کشاورزی خود به بازارهای خارجی را بر اساس گواهینامه‌های صادر شده از سوی مسئولان فلسطین را دارند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی ارزش صادرات محصولات کشاورزی فلسطین به سرزمینهای اشغالی ۸۸ میلیون دلار اعلام شد که ۶۸ درصد صادرات محصولات کشاورزی فلسطین را شامل می شود.

ارزش صادرات محصولات کشاورزی فلسطین در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

جدا کردن اقتصاد فلسطین از اسراییل

وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه سیاستش قطع وابستگی اقتصاد فلسطین از اسرائیل است، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته آمار محصولات تولیدی در کرانه باختری پنج درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین از تولیدات فلسطین حمایت می کند و تلاش خود را برای جذب سرمایه های جدید به غیر از سرمایه های فعلی به کار بسته است.

العسیری اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته علاوه بر افزایش واردات محصولات عربی ، واردات کالا از سایر کشورهای جهان  به فلسطین ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی میزان حجم مبادلات تجاری بین فلسطین و کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را هفت میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسرائیل صادرات کرانه باختری معاهده پاریس سرزمینهای اشغالی رژیم صهیونیستی کرانه باختری میلیون دلار سال ۲۰۱۸ گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تل‌آویو معاهده «کمپ دیوید» را نقض کرد/ شوک بزرگ برای مصر
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری