Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:47:22 GMT

جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۱۱۴۴

جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه

جزئیات رشد اقتصادی 9 ماهه نشان می‌دهد رشد محصول ناخالص داخلی با نفت به منفی 7.6 درصد رسیده که در سال های پس از پایان جنگ تحمیلی بدترین نرخ به حساب می‌آید.

به گزارش فارس، رئیس مرکز آمار ایران امروز بعد از 9 ماه عدم انتشار جزئیات رشد اقتصادی اعلام کرد: در فصل پاییز رشد اقتصادی بدون نفت 0.9 درصد مثبت شده است و بدون نفت منفی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد بوده است که نسبت به فصل قبل خود بهبود یافته است. 

بر این اساس جزئیات رشد محصول ناخالص داخلی نشان می‌دهد در 9 ماهه سال جاری بخش استخراج نفت و گاز طبیعی منفی 37 درصد است که در فصل بهار منفی 40.9 درصد، فصل تابستان منفی 47 درصد و پاییز منفی 15.3 درصد بوده است. 

در گروه صنایع و معادن که از 4 بخش معدن، صنعت، تأمین آب و برق و گاز طبیعی و ساختمان تشکیل شده، گروه معدن رشد منفی 34.9 درصدی را در 9 ماهه تجربه کرده و صنعت نیز منفی 2.3 بوده است. بخش تأمین آب و برق و گاز طبیعی 7.7 و ساختمان 9.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. در مجموع گروه صنایع و معادن رشد منفی 16.6 درصدی داشته است. 

طبق آمارها محصول ناخالص داخلی به قیمت بازار (با نفت) در 9 ماهه 98 بالغ بر منفی 7.6 درصد و محصول ناخالص داخلی بدون نفت صفر درصد، در 9 ماهه پیش‌تر رشد سال 97 منفی 2.1 درصد بدون نفت و با نفت منفی 4.7 درصد گزارش شده بود. 

گروه کشاورزی متشکل از دو بخش کشاورزی رشد 9 ماهه 3.4 درصدی و منفی 4.1 درصدی برای ماهی‌گیری داشته، در مجموع گروه کشاورزی رشد 3.2 درصدی را تجربه کرده است. خدمات منفی 0.2 درصد به ثبت رسید. 

به گزارش فارس، بررسی آمارهای اقتصادی کشور از سال 67 تاکنون نشان می‌دهد رشد اقتصادی 9 ماهه امسال بدترین نرخ رشد در سه دهه اخیر بوده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل محبی آیت الله طبرسی دادگاه روح الله زم دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر جایزه اسکار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جزئیات رشد اقتصادی کشاورزی مرکز آمار جلیل محبی آیت الله طبرسی دادگاه روح الله زم دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر جایزه اسکار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر محصول ناخالص داخلی جزئیات رشد اقتصادی گاز طبیعی نشان می دهد بدون نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری در آیین گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت.

کیا کجوری تاکید کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته وی، بندر نوشهر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در این اداره کل است.

کیا کجوری با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران عزیز و نقش آفرینی آنان در رونق فعالیت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه اداره کل، از زحمات کارگران شاغل در شرکت‌های دریایی و بندری فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با اهدای لوح سپاس، قدر دانی کرد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند