Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@19:31:16 GMT

رشد آمار تجمیع بنای فرسوده در جنوب تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۱۲۲۱

 شهردار منطقه 17 تهران درباره روند نوسازی در منطقه 17 اظهارداشت: در تلاشیم با ترغیب شهروندان و صاحبان سرمایه مسیر را برای تسهیل فرایند ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده در این منطقه و ایمن سازی فضای بی‌دفاع شهری هموار کنیم.

اخبار اجتماعی - وی افزود: در سال گذشته و با تلاش همکاران اقدامات خوبی برای تسهیل و تسریع فرایند صدور پروانه در این منطقه شکل گرفت تا زمان اجرای این فرایند را تقلیل داده و با سرعت بخشیدن به آن سازندگان بیشتری را به نوسازی در بافت فرسوده تشویق کنند که این روند نیز در سال جاری با رعایت همه جوانب فنی و قانونی بیشتر از قبل پی گرفته شده و نتایج خوبی از آن حاصل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه 17 نوسازی بافت فرسوده را زمینه ساز توسعه دانست و بیان داشت: در سال جاری که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بیشتر از همیشه بر مردم فشار آورد و با وجود نوسانات پولی و مالی انتظار می رفت که ساخت و ساز با رکود مواجه باشدولی منطقه 17 که منطقه ای کم برخوردار است توانست با ترغیب شهروندان به نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده نزدیک به 418 هزارمتر مربع پروانه ساختمانی  صادر کند و متعاقب آن با جهشی در نوسازی مواجه شود. 

کلهری با تأکید بر رعایت قانون و مقررات شهری گفت: در قانون بر رعایت اصول فنی تاکید شده و در این منطقه نیز کوشش شده تا همه اصول قانونی رعایت شود و خارج از ضوابط هیچ اقدامی صورت نگیرد و همه منافع شهر و شهروند در این میان تامین شود. 

وی با اشاره به صدور 410 پروانه ساختمانی در 11ماه سال جاری گفت: در بازه زمانی 11 ماهه کنونی و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این منطقه با جهشی در صدور پروانه ساختمانی و تجمیع بنای فرسوده مواجه بوده و تا کنون 410 پروانه ساختمانی به صورت قطعی صادر شده و پرونده های زیادی نیز در حال بررسی و در دست اقدام است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایمن سازی اخبار اجتماعی بافت فرسوده شهرداری بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران