Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:45:43 GMT

۵۰ درصد نفت‌کوره وارد بندرشهید رجایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۱۲۳۴

۵۰ درصد نفت‌کوره وارد بندرشهید رجایی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کار در راستای اجرای قانون کنوانسیون جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از عبور کشتی‌ها در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید می‌شود و به شکل  حمل ‌و نقل چند وجهی و توسط واگن‌های مخزن‌دار به بندر شهید رجایی انتقال می‌یابد.

الله مراد عفیفی‌پور با اشاره به الزامات شناورهای درحال عبور در آب‌های بین‌المللی جهت استفاده از سوخت‌های دارای محتوای گوگرد کمتر از نیم درصد، اظهار داشت: از این قانون به عنوان پرچالش‌ترین و پرهزینه‌ترین الزام جهانی در حوزه حمل و نقل دریایی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این قانون در کشور بیان داشت: با تلاش متخصصان داخلی از نیمه دوم سال جاری نفت‌کوره کم گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک تولید و با اختصاص خط، مخزن و بازوهای بارگیری نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز کشتی‌های اقدام شد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ابتدای دی امسال تاکنون ۲۰ هزار تن سوخت کم گوگرد از طریق حمل و نقل جاده‌ای به بندر شهید رجایی منتقل شده است.

نخستین محموله سوخت کم گوگرد از پالایشگاه شازند اراک وارد می‌شود

عفیفی‌پور هم‌چنین گفت: بر این اساس نخستین محموله سوخت کم گوگرد از مبدا پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک در قالب ۹۰ واگن مخزن دار با حجم ۵۰۰۰ تن به مقصد بندر شهید رجایی بارگیری شده و در نخستین گام از این اقدام مهم، ۱۸ واگن با حجم تقریبی یک‌هزار تن بزودی وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد:  پیشنهاد کارشناسان این بندر در راستای ارائه خدمات به صورت حمل چند وجهی و ترکیبی مطرح، مزیت‌های بهره‌گیری از این ظرفیت تبیین و مورد استقبال شرکت متقاضی این خدمت قرار گرفت.

عفیفی‌پور یادآور شد: از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تمامی شناورهای ملزم به رعایت این قانون بوده و عدم توجه، ممانعت از تردد، توقیف و جریمه کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی و بنادر جهان را به همراه خواهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.

این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین بندرهای حوزه خلیج فارس در زمینه لجستیک بندری با قرار گرفتن در میانه دریای عمان و خلیج فارس از نظر راهبردی به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های ترانزیت، صادرات مجدد، واردات و فعالیت‌های ارزش افزوده از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا آب های آزاد تنگه هرمز حمل و نقل کشتی نفت انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پالایشگاه امام خمینی سوخت کم گوگرد بندر شهید رجایی بین المللی شازند اراک عفیفی پور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک