Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۴۴ فروند هواپیمای ۱۰۰ نفره فوکر در کشور داشتیم اما اکنون حداکثر شش یا هفت هواپیمای فوکر داریم و مابقی تاریخ‌شان گذشته و از رده خارج شده‌اند. ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد اسلامی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان در رابطه با وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و مهرآباد اظهار داشت: پرواز صبح زود هواپیمایی که انجام می‌شود در جدول تا شب برای آن برنامه‌های زیادی می‌گذارند و وقتی که اولی در فرودگاه، شهر یا منطقه‌ای برود که احتمال مشکلات آب و هوایی و سایر داشته باشد(های ریسک) با احتیاط‌تر برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در فرودگاه مهرآباد نیز در چند سال گذشته مشکلی پیدا کردیم و مشکل این بود که باند فرودگاه را باید اساسی بازسازی می‌کردند و این بازسازی باید به گونه‌ای انجام می‌دادند که موانع پروازی هم برطرف شود.

بارش برف پروازهای فرودگاه ایلام را لغو کردمدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان تغییر کردشهرک فرودگاهی پرندک در شهرستان زرندیه کلنگ‌زنی شد

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در بحث فرودگاه مهرآباد مدتی است که هم پارک هواپیما و هم تعداد پروازهایی که صبح زود می‌توانند انجام دهند، به‌دلیل اینکه فرودگاه یک باندش عملیاتی نبود همواره پرواز صبح با یک محدودیت روبه‌رو بود و برای پروازهای صبح سخت‌گیرانه مجوز می‌داد.

وی بیان کرد: متاسفانه در چند ساله اخیر تعداد هواپیمای 100 نفره ما خیلی کاهش پیدا کرده است،  حدود 44 فروند هواپیمای 100 نفره فوکر در کشور داشتیم اما اکنون حداکثر شش یا هفت هواپیمای فوکر داریم و مابقی تاریخ‌شان گذشته و از رده خارج شده‌اند که هواپیمایی باید جایگزین می‌‌شد.

اسلامی تصریح کرد: یک تعداد از شرکت‌های هواپیمایی BAe هواپیمای چهار موتوره آورده است که شرکت هواپیمایی ماهان بیشتر از آنها دارد که اینها هم از زمانی که آوردند به تعمیرات سنگین خورده و هم اکنون تعداد زیادی در آشیانه‌ها در حال تعمیرات سنگین‌اند.

وی گفت: ما در یک تا یک و نیم سال گذشته با ریزش طبیعی و پر سرعت هواپیمایی 100 نفره روبه‌رو شدیم اکنون جایگزین آنها آمده که ای. پی .ار به دلیل اینکه شرایط و قابلیت‌های خاصی دارد نمی‌تواند ماموریت‌های آنها را انجام دهد. به‌خاطر همین این خلع ایجاد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در شورای عالی هواپیمایی کشوری مزیت ایجاد کردیم تا کسانی که بتوانند هواپیمای 100 نفره با مشخصات و ضوابطی که هست بیاورند تا پروازها برای برخی از شهرها از جمله خرم‌آباد برقرار شود.

وی اظهار داشت: در بحث برقراری پروازهای صبح تاکنون استانداران، نمایندگان و مردم پنج استان حتی در فضای مجازی مرتب می‌نویسند و پیگیری می‌کنند ما نیز دنبال این موضوع هستیم. هم اکنون چهار تا پنج  استان مشکل پروازهای منظم به‌ویژه صبحگاهی دارند که باید هم مشکل فرودگاه مهرآباد را زودتر برطرف کنیم و هم اینکه پرواز داخلی برقرار شود تا به کمک فرودگاه مهرآباد باید که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

اسلامی افزود: ما به‌دلیل اینکه اعتقاد داریم فرودگاه خرم‌آباد پرواز مستمر داشته باشد، پرواز مشهد اضافه‌تر شود و برای این کار وقت گذاشتیم.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواپیمای 100 نفره فرودگاه مهرآباد راه و شهرسازی رده خارج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

 

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران