Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه یکی از معضل‌های ما کوتاهی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان است، گفت: ما کوتاهی می‌کنیم و در بیان و انتقال این مفاهیم و رشادت‌ها و زحمت‌هایی که کشیده شد، قاصر هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «سیدحامد علم‌الهدی» پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور اظهارداشت: مساجد مکان حضور مردم برای عبادت و محل سیاستگذاری در جامعه اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع و حرکت انقلاب ما در سال‌های 55 و 56 تا 57 که به پیروزی رسید از همین مساجد بود.

 

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مساجد پایگاه تجمع انقلابیون بود، افزود: امام خمینی (ره) انقلابی را آغاز کرد که هیچ حزب و تشکیلاتی نداشت بلکه انقلابی مردمی و پایگاه آن مساجد بود. مردم در مساجد تجمع می‌کردند بعد از فریضه نماز به سخنرانی گوش فرا می‌دادند و با آگاهی و روشنگری به صحنه خیابان‌ها می‌آمدند؛ تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا و روزهای انقلاب شروعش از مساجد بود.

 

وی گفت: همانطور که شروع و پیروزی انقلاب اسلامی برخاسته از مساجد بود بقای آن نیز با حفظ همین سنگرها رقم خواهد خورد.

 

 

 

 

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مسجد باید به عنوان مرکزی برای ادامه راه انقلاب و روشنگری جوان‌ها و نسل‌های بعد باشد، خاطرنشان کرد: بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و باید حوادث و مشکلاتی که در کشور داشتیم از گذشته تا کنون مانند ماجرای منافقان، ماجرای خلق ترکمن، ماجرای بنی صدر و غیره را برای جوانان بازگو کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از معضل‌های ما کوتاهی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان است، گفت: گاهی اوقات حرف‌های ما برای نوجوانان و جوانان شبیه قصه و داستان است. باید به نسل‌های جدید بگوییم که این انقلاب را مفت به دست نیاوردیم که بخواهیم مفت از دست بدهیم. ما کوتاهی می‌کنیم و در بیان و انتقال این مفاهیم و رشادت‌ها و زحمت‌هایی که کشیده شد، قاصر هستیم.

 

علم‌الهدی ادامه داد: یکی از از موضوعاتی که در سرنوشت کشور خیلی اثرگذار بوده، بنایی است که طبق قانون اساسی بر مبنای آرای مردمی گذاشته شده است. بیش از 80 درصد نظام ما مبتنی بر آرای مردم است. مظهر تعیین سرنوشت ملت ایران در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها نمود و بروز دارد. ما در جمهوری اسلامی، مدنیت را تجربه کرده‌ایم و خواسته‌ایم قوانین نجات‌بخش اسلام را پیاده کنیم.

 

وی افزود: برای بیان مفاهیم انقلاب اسلامی و خدمات و دستاوردهای آن در خیلی جاها قصور و کوتاهی و حتی تقصیر داشته‌ایم. در گذشته حکومت اسلامی نبود ما در سرنوشت کشور دخیل نبودیم و علما جایگاهی نداشتند و اما امروز به برکت خون شهدا صاحب عزت و کرامت هستیم.

 

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز اصل دین و قرآن مورد هجوم دشمن قرار دارد، گفت: متأسفانه شاهد دین گریزی در نسل جدید هستیم که بخش زیادی از آن به دلیل فضای مجازی است. هرچند اینترنت و پدیده‌های جدیدی که تبلیغ می‌شود قابل کنترل نیستند و سایر ادیان در هجوم این فشارها قرار دارند، اما ما باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

 

وی گفت: ما در قبال مملکت خودمان مسئولیت داریم، نمی‌دان چرا حس مسئولیت در برخی افراد زنده نمی‌شود. یکی از وظایف اساسی ما این است که جوانان و مردم را مرتبا به نماز دعوت کنیم. درب مساجد باید همیشه باز باشد، چه اشکالی دارد در مساجد اهل سنت جایی برای ورود زنان وجود داشته باشد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: جوانان مسجد تقریب مذاهب اسلامی معاون امور ایران در مجمع ما کوتاهی علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری