Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد آمریکا برای حفظ منافع خود به طور فزاینده‌ای به تحریم‌های غیرقانونی متوسل می‌شود و این‌ها همگی اقداماتی زیان بار هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا تاکید کرد روسیه قاطعانه با چنین اقداماتی مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف افزود آمریکا به سیاست تحریم‌های تجاری متوسل می‌شود که از منظر قوانین بین المللی این محدودیت‌های اعمال شده علیه شماری از کشور‌ها غیرقانونی است.

پسکوف در جمع خبرنگاران در خصوص جدی بودن تهدیدات چنین تحریم‌هایی گفت آن‌ها به تضمین منافع خود در امور اقتصادی و تجارت بین المللی علاقمند هستند. جائیکه آمریکا می‌تواند تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل موضع این کشور در حمایت از ونزوئلا وضع کند.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو و کاراکاس برای توسعه روابط نظامی-فنی و نیز همکاری‌هایی در بخش انرژی ادامه خواهند داد.

تنش میان آمریکا و ونزوئلا سال میلادی جاری از زمانی تشدید شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور در اقدامی غیرقانونی خود را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده معرفی کرد.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

واشنگتن که کاراکاس را تحت تحریم نفتی قرار داده، بار‌ها از مسکو خواسته دست از حمایت مادورو بردارد؛ اما روسیه که آمریکا را به کودتا علیه حقوق بین الملل متهم می‌کند، به شدت این خواسته را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم روسیه سخنگوی ریاست جمهوری روسیه متوسل می شود منافع خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است

گسترش فعالیت‌های ضد صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم در سرتاسر جهان، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی که در شماره امروز سه شنبه آن منتشر شد اعلام کرد، بعد از تحریم‌های اعمال شده توسط ترکیه علیه اسرائیل، تل‌آویو نگران کپی برداری این سیاست توسط دیگر کشورهای جهان در واکنش به اقدام صورت گرفته در نوار غزه است، امری که می‌تواند ضربات شدیدی را به اقتصاد اسرائیل وارد کند.

این رسانه پر مخاطب اسرائیل در این رابطه نوشت، این نگرانی وجود دارد که در صورت تهاجم نظامی به رفح شمار دیگری از کشورهای جهان هم از الگوی ترکیه در تحریم همکاری اقتصادی با اسرائیل تبعیت کنند.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است، مراکز تصمیم گیری در تل‌آویو نگران آن هستند که تحریم اقتصادی به واکنشی همه گیر در میان طرف‌های مخالف تهاجم علیه رفح تبدیل شود.

هاآرتص همچنین خبر داد، امروز مراکز تصمیم گیری در اسرائیل این نگرانی را دارند که تحریم‌ها به شکل گسترده‌ای گریبان آنها را بگیرد، مشکلی که تل‌آویو از سال 1973 و جنگ روز کیپور دیگر آن را تجربه نکرده است.

به اعتقاد این رسانه عبری زبان چنین سیاستی می‌تواند علاوه بر ابعاد اقتصادی، ضربات روحی و روانی شدیدی به اسرائیلی‌ها وارد کند بخصوص که خطر سرایت سیاست تحریم علیه اسرائیل به کشورهای دیگر هم وجود دارد.

تحلیل رسانه عبری زبان: حماس بازی نتانیاهو را خراب کردمخمصه بزرگ نتانیاهو بعد از پاسخ مثبت حماس به آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی