Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، سازمان های هماهنگی گروه های مسلح سوریه اعلام کردند که شماری از نظامیان ترکیه در گلوله باران فرودگاه نظامی«تفتناز» در استان ادلب توسط ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که در حمله ارتش سویه به یک مرکز دیده بانی در تفتناز 5 نظامی ترک کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه عنوان کرد که 5 نظامی دیگر نیز در این گلوله باران زخمی شدند.

برخی منابع از انتقال تلفات ترکیه با استفاده از بالگرد خبر دادند.

وزارت دفاع ترکیه تصریح کرد که نیروهای ترک به منشا حمله پاسخ دادند.

چندی پیش نیز در گلوله باران نیروهای ترکیه در استان ادلب توسط ارتش سوریه 8 نظامی ترک کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که ارتش سوریه تلاش ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکار برای پیشروی در غرب شهر «سراقب» در استان ادلب را ناکام گذاشت.

 پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده بود که نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش مواضع ارتش سوریه را در شرق ادلب گلوله باران کردند.

این دیده بان تأکید کرد که عناصری از نیروی زمینی ارتش ترکیه به سمت روستای«النیرب» در نزدیکی شهر «سراقب» در استان ادلب حرکت کردند. روستای النیرب و شهر سراقب را ارتش سوریه طی روزهای گذشته از دست تروریست ها آزاد کرده بود.

برخی منابع نیز گفتند که گروه های مسلح سوری و تروریست ها با پوشش توپخانه ای ترکیه حمله گسترده ای را علیه مواضع ارتش سوریه در شرق ادلب را آغاز کردند.

یک منبع در وزارت دفاع ترکیه نیز گفت که ارتش این کشور برای انجام یک عملیات نظامی در استان ادلب در شمال سوریه آماده می شود.

این منبع نظامی در وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد که هنوز تصمیم قطعی درباره انجام عملیات نظامی در ادلب اتخاذ نشده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: مذاکرات با طرف روس برای رسیدن به تفاهم درباره ادلب را از سرگرفتیم.

در تحولی دیگر ارتش سوریه در عملیاتی غافلگیرانه شهرک های «مزیار» و «کفر حلب» در جنوب شرق شهر«الارتاب» را بازپس گرفت و با این کار بزرگراه«60» مرتبط کننده شهرهای «ادلب» و «حلب» را قطع کرد.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در استان حلب گفت که یگان هایی از ارتش سوریه که در محور «العیس» فعالیت می کنند به شکل ناگهانی به سمت عمق مناطق تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره دور زدند و این دو شهرک را آزاد کردند.

این خبرنگار افزود که عملیات غافلگیرکننده تا کنون باعث آزادی شهرک های «قناطر» و «تل جزرایا» در غرب و بعد از آن نیز شهرک های مزیار و کفر حلب و نیز منطقه استراتژیک«تله کفر حلب» آزاد شدند. جاده 60 از چندین شهر عبور می کند؛ این جاده از شهر«بنش» یکی از مهمترین پایگاه های تروریست ها در ادلب در همجواری شهرک های «کفریا» و «الفوعه» که به طور کامل تخلیه شدند عبور می کند و از شهرهای «طعوم» و «تفتناز» که یک فرودگاه هوایی مهم دارد نیز عبور می کند. این جاده همچنین از شهرهای«کفر حلب»، «اورم الصغری» و «اورم الکبری» عبور می کند و به شهرک «خان العسل» در جنوب شهر حلب می رسد.

جاده 60 به موازات بزرگراه بین المللی «حلب- دمشق» معروف به «ام5» است و از آن در دورترین مسافت 15 کیلومتر فاصله دارد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا تحولات سوریه ادلب سوریه حلب سوریه انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از این، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز ۱ آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم نمودن و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

کد خبر 848919 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس