Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان و سطح استفاده سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کار‌ها از اینترنت در سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است. این تغییرات سبب شده تا استفاده از اینترنت اشتراکی، جوابگوی خواسته سازمان‌ها و شرکت‌ها نباشد. اما برای اینکه سازمان‌ها و شرکت‌ها به سرویس اینترنت مورد نظرشان دسترسی داشته باشند، باید کدام نوع خدمات و سرویس اینترنت را انتخاب کنند؟

برای پاسخ به این نیاز، اپراتور‌ها نسبت به ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اپراتور‌ها با ارائه خدمات پهنای باند اینترنت اختصاصی، سرویسی را در اختیار سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی قرار می‌دهند که نیاز به اینترنت نامحدود و پهنای باند اختصاصی را برای آن‌ها برطرف می‌سازد. این سرویس بر روی بستر ارتباطات رادیویی و نیز فیبرنوری قابل دسترسی است و خدمات گسترده‌ای را در اختیار مجموعه‌ها قرار می‌دهد.

پنل مدیریت مصرف پهنای باند اینترنت اختصاصی

یکی از نکاتی که سازمان‌ها و شرکت‌ها باید هنگام انتخاب یک اپراتور برای دریافت خدمات پهنای باند اختصاصی به آن توجه داشته باشند، داشتن امکان استفاده از پنل مدیریت مصرف است. با استفاده از سرویس پهنای باند اینترنت اختصاصی، سازمان‌ها امکان استفاده از حجم نامحدود را خواهند داشت، اما برای مدیریت بهتر حجم مصرفی کاربران و سرعت انتقال دیتا، نیاز است که پنلی مربوط به مدیریت مصرف کاربران، در اختیار مدیران قرار گیرد.

در واقع اپراتور با ارائه پنل مدیریت مصرف پهنای باند اینترنت اختصاصی، یک مزیت را در اختیار مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهد. تخصیص و تسهیم پهنای باند به افراد یا گروه‌های کاری، امکان تعریف IP Valid برای هر کاربر در زمان اتصال به شبکه، امکان گزارش‎گیری از مصرف مشتری با حفظ Log، افزایش امنیت شبکه و جلوگیری از ورود بدافزار‌ها به شبکه داخلی سازمان و جلوگیری از کاهش ناخواسته سرعت به دلیل مصرف کنترل‌نشده کاربران درون شبکه، از جمله امکاناتی است که می‌تواند در یک پنل مدیریت مصرف ایده‌آل، در اختیار مدیران و مسئولان سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار گیرد.

امنیت پهنای باند اینترنت اختصاصی‎ چگونه تامین می‌شود؟

یکی از نکاتی که برای هر یک از دریافت کنندگان خدمات پهنای باند اختصاصی مهم است، بحث تامین امنیت در سرویس و پهنای باند است. برای تامین امنیت پهنای باند، باید یک VRF مجزا برای ترافیک اینترنت در مرکز داده اپراتور تعریف شود.

امنیت شبکه از طریق دو Firewall یا تجهیزات Anti DDOS نیز قابلیت تامین دارد. همچنین پیشنهاد می‌شود اپراتور از سرویس‌های Dual Home با حفظ امنیت لازم، پشتیبانی کند. انتظار می‌رود پهنای باند اینترنت جهت جلوگیری از Block شدن IP ها، به Anti-Spam نیز مجهز باشد.

چگونه از سطح کیفی ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی اطمینان حاصل کنید؟

برخی از اپراتور‌ها با ارائه فرصت امکان‌سنجی رایگان، به انتخاب درست شما کمک زیادی می‌کنند. امکان‌سنجی این فرصت را در اختیار مدیران و مسئولان سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهد تا نسبت به کیفیت و سرعت سرویس دریافتی و نحوه پشتیبانی از خدمات خود، اطمینان حاصل کنند. گاهی نیاز است که یک مسئول مشتری برای سازمان شما تعریف شود تا به‌صورت اختصاصی کیفیت و وضعیت سرویس پهنای باند اختصاصی شما را رصد کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، نسبت به رفع آن اقدام فوری انجام دهد؛ این همان نکته‌ای که افزایش پایداری سرویس شما کمک می‌کند و شما را در خدمات دریافتی، با چالش‌های کمتری مواجه می‌سازد.

همچنین نکته دیگر آنکه، مجموعه‌ای که نیاز به دریافت خدمات پهنای باند اختصاصی اینترنت دارد، در صورت نیاز باید سرویسی را دریافت کند که از لحاظ مالی نیز برای آن توجیه داشته باشد. به همین منظور برخی از اپراتور‌ها این امکان را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد می‌کنند که خدمات موردنظر خود را براساس ویژگی‌هایی که می‌خواهند، انتخاب و دریافت کنند.

نکات پایانی

باید در نظر داشت که اکنون اپراتور‌های مختلفی خدمات پهنای باند اختصاصی ارائه می‌کنند، اما یکی از نقاط ضعف آن‌ها، عدم پشتیبانی ویژه از شرکت‌ها و سازمان‌های مشغول به فعالیت در شهرستان‌ها است. سازمان یا شرکتی که در شهرستان خدمات پهنای باند اختصاصی دریافت می‌کند، باید از پشتیبانی نیروی فنی مستقر در همان شهرستان بهره‌مند شود.

بحث پایداری نیز دیگر موردی است که باید هنگام انتخاب یک اپراتور برای دریافت خدمات به آن توجه کرد. اپراتور‌ها برای انتقال و توزیع دیتا، از شبکه اختصاصی خود استفاده می‌کنند که ظرفیت آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بررسی پایداری سرویس به ویژه در دوره امکان‌سنجی همچنین بررسی ظرفیتی که در شبکه اختصاصی اپراتور وجود دارد، به شما کمک می‌کند که با دید باز، در مورد انتخاب اپراتور ارائه دهنده خدمات پهنای باند اختصاصی تصمیم گیری کنید.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهنای باند اینترنت اختصاصی پهنای باند اینترنت اختصاصی سازمان ها و شرکت ها قرار ارائه خدمات پهنای باند اختیار مدیران پنل مدیریت مصرف قرار می دهد دریافت خدمات اپراتور ها امکان سنجی شرکت ها شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آیا می‌دانید که در محیط‌های مختلف و کشورهایی که آب و هوای متفاوتی دارند، محصولات قیر متنوعی استفاده می‌شود؟ برای مثال، هر نوع قیری ممکن است دوام و ماندگاری در محیط‌ها با گرمای سوزان یا محیط‌های پرباران را نداشته باشد. محصولات مختلف قیر که توسط شرکت‌هایی مثل ایران ای ترید تولید می‌شوند هم دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی هستند که آنها را برای کاربردهای جاده‌سازی، عایق‌سازی و … مناسب می‌کند. بنابراین، هر چقدر شما بیشتر در مورد انواع متفاوت قیر بدانید، می‌توانید در مورد انتخاب آنها تصمیم بهتری بگیرید و بدانید که کدام یک برای اعمال در حوزه مورد نظرتان مناسب است. از این رو، ما می‌خواهیم در مورد یکی از محصولات قیر پراستفاده در صنایع که قیر درجه نفوذ است صحبت کنیم. آیا شما می‌دانید قیر درجه نفوذ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قیر درجه نفوذ چیست؟

قیرهایی از جمله قیمت قیر صادراتی که به دست انسان و در پالایشگاه تولید می‌شوند درجه چسبندگی یا ویسکوزیته‌شان متفاوت است که قیر درجه نفوذ هم یکی از این قیرها به حساب می‌آید. بنابراین، کارشناسان با انجام آزمایش نفوذ قیرها را درجه بندی و درجه سختی آنها را تعیین می‌کنند. برای همین قیرهای درجه نفوذ درجات متفاوت و ویژگی‌های مختلفی دارند. معمولاً محصولات قیر درجه نفوذ برای ساخت جاده و تولید روکش آسفالت جاده‌ها استفاده می‌شوند. با این وجود، آیا شما می‌دانید که کارشناسان چه آزمایشی را برای تعیین درجات قیر درجه نفوذ انجام می‌دهند؟

آزمون قیر درجه نفوذ چیست؟

در آزمون قیر درجه نفوذ، کارشناسان در نمونه‌ای از قیر یک سوزن خاص را فرو می‌برند. فرو بردن سوزن تحت زمان، درجه حرارت و بار مشخصی انجام می‌شود. بعد از فرو بردن سوزن در قیر، کارشناسان عمق سوزنی که در قیر فرو می‌رود را به اندازه یک دهم میلی متر حساب می‌کنند. سپس، آن‌ها از میزان عمق سوزن فرورفته را برای درجه‌بندی نفوذ قیر استفاده می‌کنند. انجام آزمون قیر درجه نفوذ برای تعیین پایداری و ویسکوزیته قیر مهم است. برای همین، کارشناسان آزمون قیر درجه نفوذ را در دنیا برای محصولات مختلف قیر انجام می‌دهند و آنها را درجه بندی می‌کنند. برای مثال، قیرهایی با درجه‌بندی کمتر قیرهایی هستند که معمولاً جاده سازان از آنها در مناطق گرم استفاده می‌کنند. اما قیرهایی که درجه نفوذشان بیشتر است، در مناطق سردسیر استفاده می‌شوند. در نتیجه، آزمون قیر درجه نفوذ کاربرد قیر را برای موارد مختلف تعیین می‌کند. بر طبق اطلاعات ویکی پدیا هم هدف این آزمایش اندازه‌گیری درجه سختی یا نرمی قیر است.

قیر درجه نفوذ از چه موادی تشکیل شده است؟

محصول قیر نتیجه تقطیر نفت خام در پالایشگاه است و اجزای اصلی نفت خام را هیدروکربن‌ها تشکیل می‌دهند. با این وجود، بسته به منبع نفت خام این ترکیبات ممکن است با همدیگر فرق کنند هیدروکربن ترکیب‌هایی بین هیدروژن و کربن هستند که به قیر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن را می‌دهند. علاوه بر هیدروکربن‌ها، در قیر هم ترکیب‌های آسفالتین وجود دارد که باعث می‌شوند قیر رنگ تیره و ویژگی‌های مخصوص ساختاری را داشته باشد. به غیر از هیدروکربن آسفالتین، در قیر درجه نفوذ رزین هم وجود دارد که ویژگی‌های فیزیکی آن مثل ویژگی چسبندگی‌شان را تعیین می‌کند. رزین‌ها جزو مهمی در قیر هستند، به خاطر اینکه به چسبیدن قیر به روکش و آسفالت جاده کمک می‌کنند.

ویژگی‌های قیر درجه نفوذ چیست؟

قیر درجه نفوذ ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی دارد که باعث می‌شود شما بتوانید از آن در موارد برای مختلف استفاده کنید. برای مثال، یکی از ویژگی‌های فیزیکی قیر درجه نفوذ میزان ویسکوزیته آن است که ویسکوزیته زیادی دارد و باعث می‌شود که چسباننده خوبی برای آسفالت باشد. با این وجود، میزان ویسکوزیته قیر درجه نفوذ با اعمال حرارت به آن کاهش می‌یابد. به این صورت، مهندسان جاده‌سازی می‌توانند راحت آن را روی جاده اعمال کنند و بعد از مدت کوتاهی با سرد شدن بافتش سفت و سخت می‌شود. علاوه بر این، قیر درجه نفوذ شکل پذیری خوبی دارد. شکل پذیری یعنی اینکه یک قیر چقدر می‌تواند تحت فشار باشد بدون اینکه شکل اصلی خود را از دست دهد. شکل پذیری بالا در محصولات قیر ویژگی مطلوبی است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد که در برابر تغییرات محیطی یا تحت بار ترافیک انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. به غیر از این، قیر درجه نفوذ چسبندگی زیادی دارد که به آن اجازه می‌دهد که به توده‌های آسفالت خوب بچسبد و به آنها ساختاری یکپارچه و مقاوم بدهد. از سوی دیگر، قیر درجه نفوذ نسبت به آب مقاومت بالایی دارد که استفاده آن را برای کاربردهای ضد آب و عایقی خیلی خوب می‌کند.

ویژگی‌های شیمیایی قیر درجه نفوذ

قیر درجه نفوذ نسبت به بیشتر ترکیب‌های اسیدی، آلکالی و نمک‌ها مقاوم است. برای همین، استفاده از آن در محیط‌هایی خوب است که چنین مواد شیمیایی ممکن است وجود داشته باشند. همچنین، این قیر نسبت به دمای بالا تغییر شکل می‌دهد که آن را برای اعمال بر روی آسفالت گزینه مناسبی می‌کند.

موارد استفاده از قیر درجه نفوذ چیست؟

محصولات قیر درجه نفوذ با توجه به درجه سختی‌شان کاربردهای متنوعی دارند که رایج‌ترین آنها در صنعت جاده و راهسازی است. در این صنعت و قیرهای درجه نفوذ یک عامل مهم در تولید آسفالت جاده‌ها، روکش آنها و سطوح دیگر هستند. همچنین، در جاده و راهسازی دوام، انعطاف پذیری و مقاومت قیر درجه نفوذ به آب آن را ماده خوبی برای این کار می‌کند. علاوه بر این، از قیر درجه نفوذ هم در تولید مصالح بام خانه‌ها هم استفاده می‌شود، چون در برابر آب مقاومت خوبی دارد و دوام آن می‌تواند از ساختمان‌ها در برابر عوامل آب و هوایی محافظت کند. به غیر از این، در بعضی از موارد ساختمان سازان از قیر درجه نفوذ برای ضد صدا کردن دیوارهای ساختمان هم استفاده می‌کنند. یک مورد استفاده دیگر قیر درجه نفوذ هم ساختن روکش برای لوله‌هاست که می‌تواند از آنها در برابر فرسایش محافظت کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6090024

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟