Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:03:51 GMT

ملت ایران در مواجهه با ۲ آزمون بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۴۵۸۱

ملت ایران در مواجهه با ۲ آزمون بزرگ

بهمن که می‌شود این سمفونی آزادیخواهی است که از خیابان‌های سرنوشت‌ساز به گوش می‌رسد، گویی همین دیروز بود که مرد و زن، شانه‌به‌شانه هم سرود وطن می‌خواندند، هنوز هم می‌شود همهمه تظاهرات و راهپیمایی‌های بهمن ۵۷  را شنید، حتی صفیر گلوله‌هایی که قلب هموطنان را نشانه می‌رفت.

همه جان اگر گوش شوی، می‌شنوی، این صدای تاریخ را که از روزگاران نه‌چندان دور، حالا بهتر از هر زمان دیگر در گوش زمان می‌پیچد:«وای اگر خمینی حکم جهادم دهد- ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»،«برقرار می‌کنیم حکومت عدل علی را ‌ـ سرنگون می‌کنیم رژیم پهلوی را»، «در بهار آزادی جای شهدا خالی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان‌هایی که در آن روزها مملو از جمعیت خروشان ملت بود و فریادهایی که لرزه بر تن اهریمنان می‌انداخت.

اینک از آن روزهای خاطره‌انگیز چهل سال می‌گذرد، چهل سال است که انقلاب در بهمن متولد می‌شود، هر سال شلوغ‌تر و هر سال سربلندتر، چهل سال است که در برابر پیچیده‌ترین دسیسه‌ها دوام می‌آوریم، آری چه زیبا راه را پیموده‌ایم و چه غرورآمیز از انبوه آزمون‌ها و بزنگاه‌ها عبور کرده‌ایم، چه همدلانه «رنج دوران برده‌ایم» و چه صبورانه زخم دشنه‌ها را تاب آورده‌ایم.

آری، اگرچه این فراز و فرودِ لبریز از حادثه‌ها، تنگناها و سختی‌های گاه و بیگاه نیز داشته است، اما  در این هزار و یک رنگ ِتوطئه، چه پابرجا مانده ایم، چه خون‌ها که به پای ریشه های وطن ریخت و چه نبردهای نابرابر که پیروز میدان بودیم، چه نغمه‌ها که سر دادیم، چه میدان‌ها که آمدیم، چه باورها که پروراندیم و چه حیرت‌ها که آفریدیم.

اکنون در آستانه ورود به دهه ۵۰، یعنی درست در آغاز کهن سالی؛ وقتی که دیگر ریشه‌های انقلابمان بر گستره خاک وطن درهم تنیده، بهمنی دیگر، خیابان‌هایی دیگر و چشم‌های تیزبین دیگر در انتظار ظهور فصل تازه ای در کتاب قطور انقلاب است.

۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حالی از راه می‌رسد که در روزهای منتهی به آن، رخدادهای مهمی به وقوع پیوست، روزهای پرالتهاب اعتراض‌ها و اغتشاش‌های پس از تک نرخی شدن بنزین، شهادت سردارِ دل‌ها و انسجام بی‌نظیر پس از آن، اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی و سپس همهمه‌ها، واکنش‌ها و حواشی مرتبط با آن، اتفاقاتی بود که باردیگر نه تنها چشم جهانیان را به ایران خیره کرد بلکه هر یک بهانه‌ای شد تا بدخواهان و فرصت طلبان برای هجمه به نظام و انقلاب مجالی تازه بیایند.

در این میان، آغوش پُرمهر وطن و آرمان‌های بلند ملت بود که همه آزردگی‌ها، دلشکستگی‌ها، دسیسه‌ها و تنش‌ها را به حاشیه راند تا بازهم در راهی که باهم آمده‌ایم همراه و همدل باشیم.

اهمیت حضور در راهپیمایی امسال بسیار فراتر از سال‌های پیشین است چرا که انقلاب علاوه براینکه سختی‌ها و تهدیدهای بسیاری را گذرانده، در آستانه ورود به گام دوم، با موج جدیدی از انبوه توطئه‌ها و دشمنی‌ها روبه‌روست.

 راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال یک فرق بزرگ دیگر نیز دارد و آن اینکه به فاصله کمی پس از آن، آزمون سخت دیگری در راه است. «انتخابات» که مهمترین نمود مردمسالاری و برجسته‌ترین نماد جمهوری در نظام اسلامی ایران است.

شاید به همین دلیل است که اندیشمندان سیاسی، دریافته‌اند ملت ایران  امسال در مواجهه با ۲ آزمون مهم  قرار دارد، بزنگاه‌های سرنوشت‌سازی که عبور موفق از آنها نیازمند اتحاد، انسجام و دوراندیشی است چرا که با قدری هوشمندی می‌توان دریافت امروز دشمن دیگر نه از پشت پرده و در خفا بلکه شمشیر را از رو بسته است، هنگامی که سعی در سوء‌استفاده از فضای اعتراضی کشور به نفع خود و جیره‌خوارانش دارد و اعتراض به‌حق مردمی را به اغتشاشی تخریب‌گرانه توسط عُمال خود بدل می‌کند، هنگامی که دست به تحریم اقتصادی می‌زند و هنگامی که یک شخصیت غیور و مقتدر نظامی را ظالمانه ترور می‌کند باید دانست دیگر مجالی برای تردید نیست.

"شرکت گسترده همه آحاد ملت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌عنوان ۲ آزمون مهم پیش‌رو توطئه‌ها، انتظارات و نقشه‌های شوم دشمنان را از هم می‌پاشد."، این را محمدرضا حبیبی رییس دادگستری اصفهان می‌گوید.

وی در گفت و گو با ایرنا افزود: دشمنان از مدت‌ها پیش برای برگزاری این ۲ آزمون مهم در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی اظهار داشت: ملت قدرشناس ایران با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، به‌حق شکرگزار نعمت آزادی و استقلال حاصل از انقلاب است که با حمایت همه‌جانبه، استمرار این نظام را تضمین خواهند کرد.

به اعتقاد کارشناسان، رای دادن نوعی سهیم شدن در امور اجتماعی و سیاسی جامعه است که می‌تواند یاری رسان حفظ وحدت و همبستگی ملی باشد، در مقابل، مشارکت نکردن در انتخابات، نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی و عمل نکردن به تعهد شهروندی است و مشارکت با امنیت ملی رابطه‌ای همبسته دارد چرا که حضور در انتخابات از فاصله‌گذاری میان مردم و حاکمیت جلوگیری کرده و توطئه دشمنان را برای ایجاد شکاف و گُسل میان مردم و حاکمیت از بین می‌برد.

به گفته تحلیلگران سیاسی، جمهوری اسلامی، فرصت‌های ارزشمندی برای تقویت همبستگی ملی، خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها فراهم کرده است، لذا دولت و ملت باید در کنار هم بیش از پیش برای حل مشکلات کشور تلاش کنند که این موضوع وحدت ملی را رقم می‌زند و دشمن را در تحقق اهداف خود ناکام می‌گذارد.

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در تکالیف دینی اسلام ۲ نوع تکلیف عبادی و سیاسی داریم که تصمیم‌گیری‌های حکومتی جزو وظایف دینی هر ملت مسلمانی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی ملی یک اقدام تفریحی و تفننی و دلبخواهی نیست، تصریح کرد: یک مسلمان باید به مجموع دستورات دینی از جمله عبادی و سیاسی خود عمل کند و بداند که در این راه، جهاد و شهادت و تحریم نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام حکومتی اسلامی تشکیل داد و حکومت یک سری الزام‌هایی دارد که مسلمانان باید به آن عمل کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: ۱۴۰۰ سال فراز و نشیب‌ها گذشته تا به حکومت اسلامی ایران رسیده که زمینه‌ساز حکومت مهدی موعود است و این زمینه‌سازی در صورتی فراهم می‌شود که هر کدام از ما به وظایف عبادی و سیاسی خود بخوبی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن هرچه با شکوهتر برگزار شود نفع آن، حفظ امنیت کشور از یکسو و ترس استکبار جهانی از سوی دیگر خواهد بود.

حجت‌الاسلام صالحیان با اشاره به اینکه یک رکن مهم در کشور و کشورداری، موضوع امنیت است، تصریح کرد:  فرد فرد ملت ایران باید در ایجاد این امنیت شریک باشند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای خواسته مردمی برای حفظ امنیت، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان هم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۲ بهمن نشان‌دهنده حرکت عظیم حضرت امام(ره)، و ارادت و عشق مردم به ولایت است.

محمدعلی احمدی افزود:  هر سال در بزرگداشت ۲۲ بهمن حضور مردم نسل‌های مختلف انقلاب را شاهدیم که حضور جوانان و نوجوانان نشان از جوان بودن انقلاب دارد.

به گفته وی، ۲۲ بهمن امسال نشان از حرکت گسترده جوانان برای طی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌ها و رهنمودهای هفتگانه رهبری است.

وی حضور مردم در ۲۲ بهمن امسال را نماد عزم و اراده ملی برای انتقام‌گیری سخت از مستکبران به‌دنبال ترور شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: حضور متحد و منسجم ملت ایران در ۲۲ بهمن مقدمه‌ای برای رقم زدن حرکت سیاسی مردم و حضور در انتخابات است که منجر به ناامیدی دشمنان خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن را درهم‌شکننده توطئه دشمنان برشمرد و افزود: ۲۲ بهمن نماد حضور منسجم مردم در تمام دوره‌ها برای گرامیداشت انقلاب، مظهر پیروزی، اقتدار و قدرشناسی مردم از شهیدان والامقام است.  

عضو شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان استان اصفهان هم به گزارشگر ایرنا گفت: تفاوت‌های سلیقه‌ای و سیاسی افراد جامعه نباید همسبتگی ملی را خدشه‌دار کند و احساس یکی بودن نسبت به همدیگر را در مردم از بین ببرد.

حیدرعلی حجتی با اشاره به اینکه انتخابات‌ فرصتی برای دموکراسی و انتخاب افراد برای احراز مسوولیت است، افزود: ادغام اجتماعی باید پس از انتخابات با وجود اختلاف سلیقه‌ها انجام شود تا مردم احساس همبستگی و وحدت داشته باشند.

وی ادامه داد: انسجام اجتماعی را باید فعالان سیاسی در احزاب مختلف بپذیرند و با وجود تفاوت‌های سیاسی و سلیقه‌ای، اصل هموطن بودن را مورد توجه قرار دهند و این اجازه را به هم‌میهن خود بدهند تا تفاوت دیدگاه و نظر داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر احزاب همبستگی داشته باشند و رفاقت خود را با وجود تفاوت سلیقه‌ها حفظ کرده و نسبت به یکدیگر دشمنی نداشته باشند وحدت ملی هم بخوبی رقم خورده و دشمن در برنامه‌هایش به موفقیت نمی‌رسد.

عضو جبهه اصولگرایان استان اصفهان نیز بر ضرورت حفظ اتحاد تشکل‌های سیاسی برای خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: احزاب سیاسی بر محوریت رهبری مثل اول انقلاب منسجم باشند و مثل دوران جنگ تحمیلی که اختلافات سلیقه را کنار گذاشتند و به میدان نبرد با دشمن آمدند در این دوران هم باید چنین اقدامی انجام شود.

عباس حاج رسولی‌ها در گفت و گو با ایرنا افزود: همبستگی برای حفظ منافع ملی و انقلاب اسلامی لازم است و باید این وحدت ملی در زمان حاضر برای کسب موفقیت افزایش یابد چرا که تجربه هشت ساله جنگ، این وعده و مدل موفقیت را به مردم ایران نشان داده است.

وی با اشاره به تحولات گسترده ۴۰ ساله کشور ادامه داد: تحولات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور ایجاد شده اما انسجام و وحدت ملی بیش از بیش لازم است و توسعه این پیشرفت‌ها به وحدت نیاز دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان هم در گفت و گو با ایرنا، همبستگی ملی را یکی از نیازهای مهم جامعه و عامل توسعه پایدار در کشور توصیف کرد.

حسن رضا یوسفوند به ارتباط دوطرفه بین نظم اجتماعی و همبستگی اجتماعی اشاره و اضافه کرد: اگر وحدت ملی دچار مشکل بشود آنگاه نظم و امنیت جامعه دچار چالش اساسی خواهد شد و بی نظمی ناشی از آن همبستگی ملی را از بین می‌برد.

این کارشناس به جنبه‌های مختلف همبستگی و اتحاد و ضرورت آن در جامعه پرداخت و افزود: همبستگی نیاز جامعه و توسعه بدون وحدت تحقق پیدا نمی‌کند.

مردم ولایی و همیشه در صحنه اصفهان، از هم اکنون با تهیه و تدارک پلاکاردها و آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها، خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند.

اقشار مختلف مردمی این دیار با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند که در راهپیمایی امسال شرکت می‌کنند.

مسوولان نهادهای مختلف استان اصفهان نیز در طول دهه فجر در برنامه‌ها و آیین‌های مختلف به تبیین دستاوردهای انقلاب و چرایی حضور مردم در عرصه‌ها پرداخته‌ و با توجه به شرایط کنونی و ادامه توطئه‌های دشمنان، مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراخوانده‌اند.

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال با عنوان"حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردارِ دل‌ها" در ۱۰۵ شهر این استان برگزار می‌شود.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. 

۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران به رهبری امام خمینی است.

استان اصفهان دارای ۲۴ شهرستان، ۵۰ بخش، ۱۰۷ شهر و هزار و ۳۴۹ روستاست.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا ایران جامعه جنگ تحمیلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت و گو با ایرنا استان اصفهان نیز ۲۲ بهمن امسال عبادی و سیاسی همبستگی ملی داشته باشند خیابان ها اصفهان هم ملت ایران آزمون مهم وحدت ملی توطئه ها چهل سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد