Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم مروجی فرد گفت: بهترین و مهمترین اتفاق در حوزه معادن و صنایع معدنی، ایجاد اشتغال پایدار در جهت رونق اقتصادی منطقه می باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، همایش طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان در سالن اجتماعات اتاق اصناف جیرفت برگزار شد. 

«مسلم مروجی فرد» در حاشیه برگزاری این همایش با اشاره به وضعیت معادن و عملکرد سازمان در حوزه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان، گفت: در حوزه صنایع معدنی تاکنون 263 فقره پروانه اکتشاف، 137 فقره پروانه بهره برداری و گواهی کشف معدن، 50 فقره جواز تاسیس و 14 فقره جواز راه اندازی کارخانه فرآوری مواد معدنی در جنوب کرمان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان خاطرنشان کرد: بهترین و مهمترین اتفاق در این حوزه، ایجاد اشتغال پایدار در جهت رونق اقتصادی منطقه می باشد. 

وی ادامه داد: علی رغم پتانسیل های عالی که در زمینه معادن در منطقه جنوب کرمان وجود دارد اما مشکلات زیر ساختی همچون نبود برق، نداشتن سرمایه برای راه اندازی معادن و تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات، موانعی را بر سر راه  پیشرفت منطقه به وجود آورده اند.

مروجی به دستاورد این نشست اشاره کرد و افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن کشور در بحث تامین زیرساخت های مورد نیاز خصوصا برق مورد نیاز معادن و نیز فعالسازی معادن و اکتشافات در حوزه معادن جنوب کرمان قول مساعد داد.

گفتنی است؛ این همایش با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان،  مجری طرح های کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رئیس صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن ایران، رییس سازمان زمین شناسی استان کرمان، رئیس خانه معدن استان کرمان و جمعی از معدنکاران جنوب کرمان، برگزار شد و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور حداکثری بین معدنکاران و مسئولین مربوطه انجام شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتعال معادن اشتغال پایدار ایجاد اشتغال صنایع و معادن اشتغال حوزه معادن و صنایع معدنی ایجاد اشتغال پایدار مهمترین اتفاق مواد معدنی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان