Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی در نشست امروز طی ایراد سخنانی اظهار کرد: علت اینکه تبلیغات سیاسی و انتخابات در فضای مجازی سامان یافته نیست بحران مدیریتی در ساماندهی فضای مجازی است.

وی افزود: اولا فضای مجازی در بسیاری از کشور‌ها نوین است، دوم اینکه عملا سرویس‌های بین المللی هستند که هم قدرتمندند و هم به قوانین داخلی کشور‌ها احترام نمی‌گذارند و متولیان فضای مجازی قاطع نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورت کلی فضای مجازی و تبلیغات سیاسی و انتخابات از عدم نظام و ساماندهی رنج می‌برند.

دکتر امامیان با بیان اینکه یک بخش به خاصیت انتخابات بازمی گردد گفت: در زمان کوتاهی برنده انتخابات مشخص میشود و این فرصت کوتاه فرصت ضریب خطا را می‌گیرد و عملا ما در چند سال یکباره با تغییر فضای مجازی غافلگیر می‌شویم. سرویس‌هایی که رسانه‌های نوین هستند بر سرویس‌های داخلی غلبه دارند.

در ادامه دکتر درویش وند معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای هنری گفت: تبلیغات جزئی از انتخابات است، قانونگذار هر طور که خواسته وارد قانون گذاری در این حیطه شود نتوانسته البته در چند دوره متعدد قوانینی وضع شد، اما تلاش‌ها نتیجه نداد و آخرین چیزی که به درخواست مردم انجام شد قانون شفافیت بود.

وی افزود: بزرگترین نهاد در برگزاری انتخابات دولت و وزارت کشور و در نهایت هیات‌های اجرایی هستند که وظیفه مستقیم اجرا‌ها را برعهده دارند. نهاد امنیتی از این مراسم حفاظت و شورای نگهبان هم نظارت میکند.

دکتر درویش وند اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری در این حوزه را برعهده دارد. نهاد بعدی مجلس است، شورای نگهبان نمیتواند قانون وضع کند و فقط نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی رسانه ملی تبلیغات سیاسی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد