Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:40:04 GMT

نشست خبری فیلم خورشید | همه گریه کردند و خندیدند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۶۰۴۰

نشست خبری فیلم خورشید | همه گریه کردند و خندیدند

نشست خبری جدیدترین فیلم مجیدی درحالی برگزار شد که تعدادی از کودکان کار در این نشست حاضر شدند. ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «خورشید» در سینما ملت همراه حواشی عاطفی فراوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست صانعی منتقد سینما گفت که این فیلم ما را به یاد دوران طلایی کارهای آقای مجیدی مانند بچه های آسمان، به رنگ خدا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انداخت. می‌توان این فیلم را طلوع دوباره آقای مجیدی در سینمای ایران نام نهاد. ما امسال فیلم‌های زیاد با پلان‌های شلوغ و بازی‌های فرمی و بدون قاعده دیدیم. اما این فیلم با قصه شسته و روایت ساده و بازی های سرحال نگاه هوشمندانه مجیدی است که در آثار دیگر و قدیمی ایشان که درباره کودکان است دیدیدم.

ایشان کاشف بازی های کودک هم است. بازی های خوب این کار بسیار جالب و زیبا بود. فیلم ریتم بسیار خوبی دارد البته یک سوم پایانی مشکل ریتم دارد و کند می‌شود. داستانک‌های اضافی که می‌شود بهتر است حذف شود تا مخاطب خسته نشود. اشاره‌ای هم بکنم به استفاده هوشمندانه از نور که ارتباط با نام فیلم دارد. از نور در سایه روشن‌ها و در حقیقت جاهایی که فضا تاریک‌تر است که علی قصه ما ناامید است و رنج دارد، جاهایی که امید و نشاط دارد روشن است این استفاده هویت‌مند از نور است که در آثار آقای مجیدی نیز قبلاً دیده شده است.

بنان درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره گفت : ما با دیر رسیدن به جشنواره ضرر کردیم و دوست داشتیم که فیلم بتواند در جشنواره باشد تا در آرا نیز باشد. درباره داوری باید بگویم که در سنوات قبل که فیلم‌های زیادی بود که دیر رسیده است ولی پخشد شد. پسرکشی نیز جایگزین ما و وارد مسابقه شد و داوری می‌شود. فیلم تقریباً بخش عمده آن آماده و به داوری داده شد کارهای فنی دیگری داشت که مانعی برای رساندن فیلم به جشنواره نبود. اگر می خواستیم که همه کارهای فنی انجام شود فیلم های دیگر استدیوها عقب می ماندند. بنابراین استثنایی در کار نبوده است.

هومن بهمنش در این باره توضیح داد: قانون فجر دو بخش دارد یکی داوری و دیگری اکران عمومی است. تمام جشنواره‌های  دنیا حداکثر 3 اکران دارد که مردمی است که از آن جاماندیم و از آرا هم حذف شده است. تصحیح رنگ دو روز و نیم انجام شده است در حالی که در هالیوود چندماه زمان می‌برد. قانون این است که فیلم نمی‌تواند در بخش تماشاگران اکران شود و این اتفاق افتاد.

مجیدی در ابتدای سخنانش  گفت: ادای دین بکنم به شهدای انقلاب و جنگ که مدیونشان هستیم و اگر اینجاییم به لطف آنان است. کسانی که خالصانه جنگیدند. کشور ما شاهد حوادث تلخی بود که باید به آنها اشاره کنم: ترور سردارسلیمانی که در واقع به حق سرباز وطن نامیده شده است و در این سال‌ها خود را وقف کشور کرد. همینطور فاجعه سقوط هواپیمای که در شرایطی قرار گرفته بودیم که بسیاری می‌خواستند تا از آن سو استفاده کنند. درود بر روح پاک همه آنها امیدوارم که سال آینده سال خوبی برای کشور باشد. آثار من گویای این مطلب است که دردهای مردم را می‌بینم و مردم به من می‌گویند که دردهای مردم را به تصویر بکشیم.

وی در ادامه گفت: صادقانه بگویم که وقاقعیت این است که فیلم ما برای آماده شدن بسیار دوران سختی را گذراند خصوصاً به خاطر بچه ها. به جد معتقد بودم که امکان رسیدن فیلم وجود ندارد اما همیشه سوتفاهم زیادی در این باره می‌شود. می‌دانستم که به نظر کیفیت کار خوبی انجام نخواهد شد. اما تعمداً دوست داشتم که در جشنواره خودمان اکران شود و بعد به جشنواره های خارجی برود.  برای همین خواستم که به هر شکلی که است به این جشنواره برسد.

جشنواره‌ای است که سال سینمای ایران از اینجا آغاز می‌شود. مساله من بود که در این جشنواره باشم. کدام دیالوگ البته این هم نظری است شاید هم ما نظر دیگری داشته باشیم. می‌خواستیم که شخصیت خیلی سیاه و سفید نباشد.

نصیریان درباره نقش خود گفت که برای من بازی این نقش بسیار جذاب بود اما بسیار فشرده شاید نگاه دیگری از نظر تدوین باید انجام شود.

طباطبایی درباره نقش‌های خود در این جشنواره گفت: یکی از بهرتین انتخاب هایم مجیدی بود که برای هر بازیگری بسیار جذاب است. نمی‌خواستم که این فرصت را از دست بدهم. از جاویدی هم برای این متن تشکر می‌کنم. همین داستان یک خطی می‌توانست برای من بسیار جالب باشد. حضور بچه‌ها در کنار من بسیار خوب و جذاب بود. ما رسالت اجتماعی داریم که فکر می‌کنم در سینما بتوانم در سینما آن را به منصه ظهور برسانم برای همین که بتوانم مشکلات بچه‌های کار را نشان دهم در این فیلم بازی کردم. این بچه‌ها چقدر روح بزرگی و انسانی دارند. قلب ایشان برای این بچه‌ها می‌تپد.

این گزارش تکمیل می‌شود

R1544/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سینما آقای مجیدی نشست خبری بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

به گزارش ورزش سه تنها ساعاتی بعد از رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی در باشگاه پرسپولیس ده درصد از مبالغ قرارداد این فصل بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس به آنها پرداخت شد.

کنسرسیوم بانکی تحت مدیریت بانک شهر اعلام کرده قصد دارد تیمی قدرتمند برای رقابت درسطح لیگ قهرمانان برساند و حالا که تولیت این باشگاه را برعهده دارد وظیفه دارد از دغدغه های مالی باشگاه بکاهد.

یکی از مهمترین دغدغه های درویش و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس طی مه های اخیر پرداخت مطالبات بازیکنان  و کادر فنی بود که در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل درصد نسبتا کمی از آن پرداخت شده بود اما حالا با ده درصدی که کنسرسیوم بانکی پرداخت کرده سرخ ها بین 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد این فصل شان را دریافت کرده‌اند.

با رخ دادن این اتفاق امروز بازیکنان پرسپولیس در تمرین آخر قبل از  سفر به اراک فوق العاده خوشحال و شاد بودند و به نظر می رسید این پرداختی در روحیه آنها تاثیر واضحی گذشاته که می تواند به بهبود کیفیت تیم شان در مصاف جام حذفی کمک کند.

پرسپولیسی ها البته نیمی از آپشن‌های فصل قبل خود را طلب دارند و برخی از آنها در دو فصل قبل نیز درصدی طلبکارند اما حالا با تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه انتظار می رود تمام این مطالبات بموقع پرداخت شود و  بازیکنان دغدغه  دریافت طلب های خود را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا