Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:15:19 GMT

۳۵ گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضای لرستان واصل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۶۹۴۷

۳۵ گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضای لرستان واصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز دوشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت اربعین سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: وظیفه اصلی این ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است و انشاالله یک انتخابات با شور و شعور و با مشارکت حداکثری و در کمال سلامت و امنیت که مدنظر مقام معظم رهبری است را بتوانیم برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اقشار مختلف مردم، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص دهه فجر می‌فرمایند «ایّام دهه‌ی فجر برای کشور ما یک دوره بی‌نظیر و بی‌بدیل محسوب می‌شود. دهه فجر مظهر اقتدار ملّی و مظهر عزم ملّی است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه در این دهه فجر بود که ملّت ایران با حضور خودشان، با عزم راسخِ خودشان توانستند یک بنای پوسیده و فاسدِ چندهزارساله را واژگون کنند.»

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات می‌فرمایند «انتخابات برای کشور ما و ملّت ما یک فرصت است، برای دشمنان ما یک تهدید است؛ انتخابات را دست‌کم نباید گرفت. اینکه بعضی‌ها راجع به انتخابات حرف می‌زنند، هر چه دلشان می‌خواهد میگویند، مردم را دلسرد می‌کنند، نباید انسان به‌آسانی از این عبور بکند؛ انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است؛ اوّلاً انتخابات اگر پُرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوقهای رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ی امنیّت کشور است، امنیّت کشور را تضمین می‌کند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور را، ملّت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ی مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم می‌ترسند امّا از پشتوانه مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ی پشتوانه مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیّت است».

رزم تاکید کرد: کمیته رصد مدیران در این ستاد تشکیل شده است و با مدیران متخلف که از امکانات دولتی و اداری در راستای تبلیغ برای کاندیدای خاصی استفاده می‌کنند برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۲ شعبه ویژگی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان راه اندازی شده است، افزود: ۳۵ گزارش تخلفات انتخاباتی از سوی پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتا استان واصل شده است که برای این تخلفات پرونده‌های قضائی تشکیل و در حال رسیدگی هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید بر اینکه افراد شایعه ساز که قصد جو سازی، شایعه پراکنی و بدبین کردن مردم را دارند و با هدف توهین، تهدید و تخریب رقبا دست به عملیات روانی می‌زنند شناسایی و با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد، افزود: دستگاه قضائی در انتخابات کاملاً بی طرف است و این موضوع را اثبات خواهد کرد و تمام سعی خود را انجام خواهد داد که انتخابات با شور و شعور، مشارکت حداکثری و در کمال سلامت و امنیت برگزار شود.

رزم با اشاره به اینکه همه مسئولین و مدیران اجرایی در خصوص عدم حمایت از کاندیدای خاص و حفظ بی‌طرفی توجیه خواهند شد، ابراز داشت: با هواداران، کاندیداها یا افرادی که مرتکب جرایم انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی شوند، برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی با با تأکید بر اینکه با کسانی که به سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و مدیران و نمایندگان قبلی بپردازند برخورد خواهد شد، افزود: اراذل و اوباش و لیدرهای جنجالی و افراد مساله دار توسط نیروی انتظامی هر شهرستان شناسایی و تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در خصوص تیراندازی‌های انجام شده با سلاح تحت عنوان استقبال از کاندیدا و شور و شوق و نشاط انتخاباتی، با استفاده کننده سلاح برخورد قاطع خواهد شد و سلاح ضبط و در صورت داشتن مجوز، مجوز آن لغو و ابطال خواهد شد، اظهار داشت: قانون شفاف سازی هزینه‌ها و مسائل مالی تبلیغات انتخابات کاندیداها پیگیری خواهد شد و کاندیداها باید مسئول مالی خود را در همین راستا به فرمانداری‌ها معرفی نمایند.

کد خبر 4850186

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رزم دادگستری لرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر بوشهر انتخابات 98 بارش برف راهپیمایی 22 بهمن ایلام قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه شیراز بیرجند رئیس کل دادگستری لرستان مقام معظم رهبری جرایم انتخاباتی انجام خواهد شد برای کشور ما برخورد قاطع دهه فجر امنی ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزدها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

دکتر هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدئوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

کد خبر 6094252

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی