Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، بیژن کیخوایی دهدزی امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمارستان بقایی ۲ تنها بیمارستان فوق تخصصی خون و سرطان در کشور است.

وی افزود: خوزستان استانی است که بیماری های خونی در آن گسترش دارد و یکی از استان های تالاسمی خیز کشور است و بیماری داسی شکل یکی از بیماری های بومی استان خوزستان است که در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، آبادان، رامشیر و امیدیه شیوع بیشتری داشته و نیاز به توجه خاص دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیخوایی با اشاره به اینکه ازدواج فامیلی علاوه بر محاسن آن معایبی نیز دارد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی موجب شیوع بیماری های خونی می شود که متاسفانه در میان اقوام ایرانی بسیار شایع است.

رئیس بیمارستان بقایی ۲ اهواز اشاره کرد: این‌ بیمارستان به دلیل کادر مجربی که دارد، علاوه بر پذیرش بیماران داخل استان و استان های همجوار، از کشور های همسایه نیز پذیرش بیمار دارد، همچنین علاوه بر کودکان، بزرگسالان‌ را نیز پذیرش می کند.

وی با بیان اینکه مرکز پیوند بیمارستان بقایی ۲، دومین مرکز پیوند کشور است و کادری بسیار مجرب دارد، عنوان کرد: سالیانه حدود ۲۰۰ کودک سرطانی و بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار سرطانی بالغ به این بیمارستان مراجعه می کنند. همچنین سالیانه ۱۰ هزار بیمار سرطانی بستری و ۱۰ هزار بیمار سرطانی سرپایی مورد درمان قرار می گیرند.

۹۰ درصد بیماران توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند

کیخوایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بیماران سرطانی ما توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند، بیان کرد: بیماری های خونی بیماری های پر هزینه ای است و اگر دریافت دارو برای مدت زمان کوتاهی قطع شود، تمام زحمات درمانی ما به هدر خواهد رفت و بیمار به شدت آسیب دیده و درمان با شکست مواجه خواهد شد.

سرطان، خانواده ها را به زیر خط فقر کشانده است

وی با تاکید بر اینکه سرطان بسیاری از خانواده های مبتلایان را به زیر خط فقر کشانده است، اشاره کرد: با وجود اینکه دولت بیش از ۹۵ درصد هزینه های درمان را پرداخت می کند، اما اکثر بیماران و خانواده های آنها توان پرداخت همین ۵ درصد مابقی را ندارند، چرا که ممکن است ۵ درصد هزینه یک دوز دارو به بیش میلیون ها تومان برسد.

بیمارستان بقایی ۲ اهواز ورود خیرین به عرصه تامین هزینه های درمان و تجهیزات بیمارستانی جهت مداوای بیماران را بسیار مؤثر و ضروری عنوان کرد و گفت: برخی خیرین علاقه دارند در ساخت و ساز ها شرکت کنند و باقیات و صالحات فیزیکی از خود برجای بگذارند ولی خیلی از کمک ها مانند تامین هزینه های درمان یک بیمار سرطانی اگرچه ممکن است خاموش باشد، اما میتواند در احیاء یک زندگی و سرپا نگه داشتن یک خانواده بسیار مؤثر باشد.

وی رابطه کادر درمانی بیمارستان با بیماران و خانواده های آنها بسیار دوستانه عنوان‌کرد و گفت: دیدن غم‌ و درد و رنج آنها برای ما عذاب آور است برخی مواقع بیمار جلوی چشم ما به دلیل شرایط بد مالی و عدم توان پرداخت هزینه های درمان از دست میرود و این مسئله ما را رنج می دهد.

کیخوایی ادامه داد: کادر درمان و مدیریت بیمارستان در حد توان خود به بیماران کمک می کنند و تا آنجا که امکان دارد هزینه ها را تقلیل داده و یا دریافت نمی کنند، اما به دلیل شرایط اقتصادی پیش رو دیگر توانی برای ما باقی نمانده است و این مسئله کیفیت خدمت رسانی ما را نیز کاهش می دهد.

رئیس بیمارستان بقایی ۲ اهواز با تاکید بر اینکه تنها یک درصد از جمعیت مبتلایان به سرطان کودک هستند، یاد آور شد: ۹۹ درصد مبتلایان به سرطان بالغ و نان آور خانوار هستند و با مبتلا شدن عملا زندگی آنها فلج شده و نیاز به کمک دارند.

وی افزود: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شفا در ابتدا یک نقاهتگاه بود و پس از آن در سال ۷۰ مصوب شد بیمارستانی تحت عنوان شفا با دو بخش بزرگسال و اطفال شروع به کار کند که پس از افرایش مراجعات قادر به پاسخگویی نبود به همین دلیل بیمارستان بقایی ۲ را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجاره کرده و ساکن شدیم؛ مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام بیمارستان شفا را بسازد که هنوز کلنگش هم زده نشده است.

کیخوایی تاکید کرد: در صورت کمک خیرین به این بیمارستان میتوانیم درمانگاه بیمارستان شفا را به بیمارستان بقایی ۲ منتقل کرده و اتاق عمل و بخش جراحی را در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

رئیس بیمارستان بقایی ۲ اهواز تصریح کرد: راه اندازی یک بیمارستان اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی ما با ۱۰ میلیارد تومان میتوانیم ۹۸ تخت بستری بیمار را اضافه کنیم تا دیگر هیچ بیماری در انتظار بستری نماند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اهواز بیمارستان بقایی ۲ بیماری های خونی ۹۰ درصد بیماران بیمار سرطانی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!

رئیس انجمن متخصصان داخلی می‌گوید: وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است کسب‌وکار خود را تعطیل کند یا به ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلاً آزمایشی انجام نشده یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعاً نتیجه درستی ندارند، روی بیاورد. 

روز گذشته رئیس انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آزمایشگاهی اعلام کرد به دلیل بالا رفتن قیمت دلار امکان تهیه تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی مشکلی است که آزمایشگاه‌ها با آن مواجه هستند. در این شرایط حتی فروشندگان هم با دریافت روزانه قیمت دلار به آزمایشگاه‌ها اعلام قیمت می‌کنند و ادامه چنین روندی باعث می‌شود هزینه‌های آزمایشگاهی حتی ۸۰۰ برابر نیز افزایش پیدا کند.

چنین اتفاقی در شرایطی رخ می‌دهد که همین الان هم حوزه بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجه است. هرچند وزیر بهداشت و معاونان او نسبت به بروز این مشکلات، همیشه سیاست تکذیب را در پیش گرفته‌اند، اما واقعیتی که در جامعه جریان دارد حاکی از نارضایتی مردم از روند درمان در بیمارستان‌های دولتی، گرانی و کمبود دارو و مشکلات دیگری است که حتی باعث می‌شود بسیاری از افراد ناچار از چرخه درمان خارج شوند.

مساله مهم دیگر این است که حوزه بهداشت و درمان با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارد و هرگونه کمی و کاستی در این حوزه می‌تواند به قیمت جان و سلامت بیماران تمام شود؛ مساله‌ای که بار‌ها کارشناسان حوزه سلامت به آن اشاره کرده‌اند، اما هر بار متولیان این حوزه با بی‌تفاوتی از کنار این مشکلات گذشته و تنها به تکذیب اخبار بسنده کرده‌اند.

مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان زمانی بیشتر شد که دولت تصمیم گرفت ارز نیمایی دارو را حذف کند و جای آن تعهداتی به مجلس داد که گویا در عمل به آنها چندان هم کوشا نبوده و به همین خاطر است که از آن زمان تاکنون نه‌تن‌ها مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کمتر نشده که هر روز مشکلاتی تازه به این بخش افزوده می‌شود.

آزمایشگاه‌ها به سمت راه‌های غیرقانونی روی می‌آورند

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «متاسفانه افزایش قیمت دلار در تمامی ابعاد زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است. در واقع این افزایش باعث شده مشکلات حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد و فشار این مشکلات بر جامعه پزشکی و مردم بیش از همه وارد می‌شود.»

او می‌افزاید: «هر موسسه و بنگاهی که در زمینه‌های خدماتی کار می‌کند قطعاً باید بتواند از پس تامین هزینه‌های خود بربیاید؛ اگر شرایط برای این تامین فراهم نباشد، قطعاً مجبور می‌شوند بین ورشکستگی و روی آوردن به راه‌های غیرقانونی کسب درآمد یکی را انتخاب کنند. در هر دو صورت این مردم هستند که ضرر می‌کنند و از دریافت خدمات باکیفیت محروم می‌شوند.»

خسرونیا می‌گوید: «متاسفانه دولت به هیچ کدام از تعهداتی که زمان حذف ارز نیمایی دارو به مجلس داده بود عمل نکرده و همین مساله هم باعث شده وضعیت بهداشت و درمان چنین شرایط بد و بحرانی‌ای پیدا کند.»

او درباره راه‌های غیرقانونی کسب درآمد توضیح می‌دهد: «وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است کسب‌وکار خود را تعطیل کند یا به ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلاً آزمایشی انجام نشده یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعاً نتیجه درستی ندارند، روی بیاورد. در این شرایط بیش از همه این بیماران هستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند.»

بدعهدی‌های دولت و افزایش قیمت خدمات و دارو‌ها باعث می‌شود بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان شوند

خسرونیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: «متاسفانه به دلیل همین بدعهدی‌های دولت در زمینه تعهداتی که به حوزه بهداشت و درمان داده و افزایش قیمت خدمات و دارو‌ها و... بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان می‌شوند. فردی که برای تامین معیشت خود دچار مشکل است، قطعاً برای پرداخت هزینه‌های درمانی مشکلات بیشتری دارد.»

او در پایان می‌گوید: «این بی‌توجهی‌ها در نهایت به مهاجرت بیشتر پزشکان و متخصصان و کادر درمان می‌انجامد؛ از سوی دیگر کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی را به‌شدت کاهش می‌دهد و در نهایت باعث ورشکستگی مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها و تعطیلی آنها می‌شود.»

سیاست غلط دولت در حوزه اقتصاد، تمام بخش‌ها را به دردسر انداخته

سینا مهدوی، کارشناس اقتصادی، نیز دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «متاسفانه سیاست‌های اشتباه اقتصادی که دولت طی این سال‌ها در پیش گرفته، منجر به کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه بروز مشکلات در تمامی بخش‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان شده است.»

او اضافه می‌کند: «این ابراز نگرانی رئیس انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی کاملاً بجاست چراکه وقتی هزینه دریافت خدمات درمانی افزایش بی‌رویه پیدا کند، قطعاً هم به ضرر این مراکز خواهد بود و بیشتر از همه به ضرر بیماران تمام می‌شود. اولین اتفاقی که رخ می‌دهد کاهش کیفیت خدمات است. همان‌طور که وقتی تولیدکننده با افزایش هزینه تولید مواجه می‌شود، قطعاً دو راه بیشتر برایش باقی نمی‌ماند؛ یا کیفیت کالا را کاهش یا قیمت آن را افزایش دهد. در زمینه خدمات درمانی هم همین اتفاق می‌افتد؛ با این تفاوت که هرگونه کم کردن کیفیت این خدمات می‌تواند به قیمت جان بیماران تمام شود.»

مهدوی در پایان می‌گوید: «مساله اینجاست که باور مسئولان و متولیان حوزه بهداشت و درمان در مورد مشکلات این حوزه با آن چیزی که در واقعیت جریان دارد کاملاً متفاوت است و تا زمانی که این تفاوت از میان برداشته نشود نمی‌توان امید داشت که روند بهبود وضعیت از سرعت مناسبی برخوردار باشد.»

منبع: تجارت نیوز

tags # داروخانه ، سلامت سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!