Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بیمارستان نمازی شیراز روز دوشنبه با اشاره به اینکه این بیمار به مدت چهار روز در بخش مراقبت های ویژه اورژانس بیمارستان، بستری بود، گفت: «پرسیجی ژاکوییس» گردشگر فرانسوی با نشانه هایی سکته مغزی در این بیمارستان بستری شد و خدمات درمانی دریافت کرد .

بیژن فاضل جهرمی افزود: پزشکان ایرانی در مجامع بین المللی پزشکانی حاذق، متبحر و با تجربه شناخته شده هستند از این رو  نه ‌تنها بیمارستان‌ های خصوصی بلکه بیمارستان ‌های دولتی شیراز  هم مقصد برخی از همین بیماران شده ‌است و همین خوشنامی بسیاری از بیماران کشورهای دیگر را برای درمان به ایران می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با این توضیح که در بیمارستان نمازی شیراز علاوه بر اتباع افغان، سالانه به بیش از ۳۶۰ بیمار خارجی، خدمات فوق تخصصی ارایه می شود افزود: این خدمات در برخی از رشته ها بسیار قابل توجه است،یکی از این خدمات مهم، ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی است که موجب شده پزشکان این رشته بتوانند در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

فاضل جهرمی ادامه داد : سالانه دو هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می ‌کنند که نزدیک به ۱۵ درصد از این افراد، زیر ۴۵ سال و یک سوم بیماران نیز، زیر ۶۵ سال هستند.

وی ادامه داد: تشخیص سریع و به موقع نشانه ‌های سکته و مراجعه هرچه سریع ‌تر به مراکز تخصصی و پیشرفته درمانی، تاثیر به سزایی در بهبود نتایج حاصل از درمان دارد، به محض مشاهده نشانه ‌های سکته مغزی، تنها چهار و نیم ساعت برای بازگشایی رگ و برقراری مجدد جریان خون به مغز و کاهش پیامدهای ناشی از سکته فرصت وجود دارد، زیرا هر ساعت که از بروز سکته مغزی بدون اقدامات درمانی می‌گذرد، بیمار پنج سال پیرتر می شود.

شرح ماجرا از زبان گردشگر  فرانسوی

«پرسیجی ژاکوییس» گردشگر فرانسویعلت بستری شدن خود در بیمارستان نمازی را کاهش هوشیاری، اختلال در تعادل، اختلال در میدان دید به صورت ناگهانی  و سکته مغزی عنوان کرد و گفت: با این علائم به بیمارستان نمازی شیراز  انتقال داده شدم.

 ژاکوییسادامه داد: در ابتدا متوجه خطری که مرا تهدید می کرد نبودم، تا زمانی که پزشکان به سرعت بر بالین من حاضر شدند و خدمات فوق تخصصی ارایه دادند که متوجه شدم، قرار بود چه اتفاق ناخوشایندی برایم بیفتد.

این گردشگر فرانسوی  با بیان اینکه پس از بستری در این بیمارستان، به خانواده ام اطلاع داده شد و آنان پس از اطلاع از وضعیت بیماری من، به سرعت به شیراز آمدند  اضافه کرد: دخترم تصور داشت که من دیگر نتوانم زنده بمانم و یا نتوانم حرکت کنم، اما زمانی که اقدامات فیزیوتوراپی برایم انجام شد، هر روز شرایط جسمانی من بهتر شده و او به بهبودی من امیدوار شده است.

.ی  تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان نمازی را ستود و گفت: تلاش آنان به گونه ای بود که من را از مرگ حتمی و یا معلولیت جسمی نجات داد.

این شهروند اهل فرانسه با تقدیر از کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه اورژانس بیمارستان نمازی، یادآور شد: سفر به ایران و خدمات کادر درمانی این بیمارستان موجب شد که این سفر برایم به عنوان یکی از خاطره انگیز ترین سفرها در ذهنم باقی بماند.

این خدمات به همت دکتر  فرید زند ، دکتر  صادق ایزدی ، دکتر  افشین برهان حقیقی  پزشکان بخش مراقبت های ویژه اورژانس،  آرزو قمری  سرپرستار،  حمیدرضا جعفری  و  جمشید گودرزی  به عنوان فیزیوتراپ و دیگر کارکنان درمانی در بخش مراقبت های ویژه اورژانس ارایه شد.

برچسب‌ها فرانسه شیراز جهانگردی فارس بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه شیراز جهانگردی فارس بهداشت و سلامت فرانسه شیراز جهانگردی فارس بهداشت و سلامت بیمارستان نمازی شیراز گردشگر فرانسوی کادر درمانی سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا

محمود حقیقت رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی اظهار کرد: درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در گروه گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز برای نخستین بار در دنیا انجام شد.

او ادامه داد: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.

حقیقت گفت: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کار گرفته نشده بود.

او با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به علت ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، افزود: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در این بیمارستان است.

ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین هم بیان کرد: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به علت بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.

او ادامه داد: در این روش نوین، اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.

شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.

او افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم