Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه اعتبار دولتی برای اجرای فاضلاب وجود ندارد در چند شهر استان پروژه فاضلاب توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا می‎شود.

سید ابراهیم علوی در سفر خود به کاشمر و افتتاح پروژه‎های آبفای شهری و روستایی این شهرستان، عنوان کرد: خواف، نیشابور، سبزوار، تایباد و تربت‌جام از جمله شهرهایی هستند که قراردادهای اجرای فاضلاب با سرمایه‎گذاران بخش خصوصی به زودی در آن‌ها اجرایی می‎شوند البته قبل از آن در تربت‌حیدریه و گلبهار اقداماتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر در حوزه شهری 16عنوان پروژه در سطح استان با اعتباری معادل 115 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‎رسد، آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی آب و فاضلاب کاشمر یکی از این پروژه‎هاست و در حوزه روستایی نیز 54 پروژه در قالب 28 عنوان با جمعیت 60 هزار نفر و اعتبار 230 میلیارد ریال به بهره‎برداری خواهد رسید که یکی از این پروژه‌ها افتتاح مجتمع پایین ولایت و بالاولایت بخش مرکزی کاشمر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: در کشور شاهد تغیرات اقلیمی هستیم، اگرچه سال گذشته پرباران‎ترین سال آبی را طی 50 سال گذشته داشتیم اما دو سال قبل خشکسال‎ترین سال آبی را در 50 سال گذشته داشتیم این تغییر شدید در حوزه منابع آبی نشان می‎دهد که باید تمهیدات ویژه‎ای را برای شرایط اقلیمی پیش‌بینی کنیم.

وی مطرح کرد: سال آبی گذشته در بردسکن طی 24 ساعت 110 میلیمتر معادل 9 ماه بارندگی منطقه بارش داشتیم، براساس نقشه‎های هواشناسی احتمال بروز مجدد این رخدادها در انتهای اسفند و فروردین‎ماه وجود دارد به همین دلیل باید آمادگی خود را کسب کنیم.

علوی همچنین بیان کرد: اگر مشترکین الگوی مصرف را رعایت نکنند باز هم در تابستان با کمبود آب مواجه خواهیم بود، در قیمت تمام شده آب در شرایط نامتعادلی قرار داریم به طوری که قیمت تمام شده در میانگین استان 1400 تومان برای هر مترمکعب آب است حال اینکه در شهرها اختلاف سه برابری و در روستاها اختلاف شش برابری را در قیمت تمام شده داریم.

علوی قدمت و فرسودگی شبکه‎ها و تاسیسات در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی را یکی از آسیب‎های جدی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه طول شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان حدود 30 هزار کیلومتر است؛ اگر 50 درصد شبکه نیاز به تعویض داشته باشد، به اعتباری بالغ بر 7500 میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: عدم رسیدگی به این فرسودگی‎های مزمن موجب هدر رفت آب و بدتر شدن شرایط می‎شود، در حال حاضر در استان حدود 30 درصد آب بدون درآمد داریم که این میزان شامل دو قسمت پرت ظاهری و پرت واقعی می‌‏شود.

وی گفت: حدود 15 درصد آب تولیدی را از محل شکستگی و فرسودگی‎ها از دست می‎دهیم که با توجه به اقلیم خشک استان این رقم عدد قابل توجهی است.

علوی افزود: حدود یک پنجم اعتبارات ملی که توانستیم اخذ کنیم به شهرستان کاشمر اختصاص داده شده، برای شهر کاشمر 2 میلیارد و برای شهر ریوش 1.5 میلیارد تومان از محل اعتبار متمرکز شهرهای دارای تنش آبی اعتبار لحاظ شده که با احتساب اعتبار سفر ریاست جمهوری عددی حدود 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به شهرستان کاشمر اختصاص یافته در حالی که کل این اعتبار در استان 20 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: در خصوص فاضلاب کاشمر عقب هستیم، در سنوات گذشته قراردادی اخذ شد ولی به دلایل مختلف از جمله افزایش قیمت و شرایط محیطی این قرارداد شکست خورده و در حالت ساکن و راکد به سر می‎برد.

در این جلسه مسلم ساقی فرماندار کاشمر گفت: تاکنون در حوزه کیفی سازی آب شرب در شهرستان گام‎های خوبی برداشته شده است، همچنین در خصوص اجرای طرح فاضلاب اعلام آمادگی می‎کنیم و سرمایه‌گذار بومی داریم.

با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی پروژه‎های مجتمع پایین ولایت و بالا ولایت شامل احداث مخزن ذخیره به حجم 500 مترمکعب و حفاری و تجهیز دو حلقه چاه عمیق با اعتبار 21 میلیارد ریال و پروژه‌های آبفای شهری در سه بخش تولید، شبکه توزیع، پایش کیفیت آب در مجموع 7 پروژه افتتاح و دو پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب کاشمر سرمایه گذاران بخش خصوصی شهری و روستایی میلیارد تومان قیمت تمام شده میلیارد ریال سال گذشته پروژه ها سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان