Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از برنامه «پایش»، هادی سلیمی زاده، کارشناس اقتصادی، دیشب در این برنامه که با موضوع «حمایت از کسب و کارهای خرد و دست فروشی» از شبکه یک به طور زنده پخش شد، با تاکید بر حمایت دولت از کسب کارهای خرد، گفت: بازار باید اجازه پا گرفتن کسب و کاردهای خرد را بدهد، باید برای این کسب و کارها در بازار تقاضا ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اقتصادی برنامه پایش با بیان اینکه باید امکان دسترسی به بازار را برای کسب و کارهای کوچک ایجاد نمود، بیان کرد: این کسب و کارها می‌تواند خود را در قالب دستفروشی نیز نشان دهد اما باید برای آنها مکان‌هایی را در نظر گرفت تا هیچکس مزاحم آنها نشود و بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به تجربه کشور ژاپن در این زمینه، ادامه داد: در این کشور پیشرفته، بزرگترین بازارهای آن از طریق دستفروشی ایجاد شده است و مردم ژاپن توانسته اند از طریق دستفروشی صنایع دستی و محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه به دست متقاضیان برسانند.

سلیمی زاده گفت: دو چالش اصلی در این زمینه وجود دارد که یکی سد معبر و دیگری ایجاد مشکل برای مغازه داران است و از همه مهمتر کیفیت کالاهای عرضه شده می‌باشد، اما راهکار آن ساماندهی تولیدکنندگان خرد و دستفروشان است.

وی افزود: در کشور هند این تجربه وجود دارد که دستفروشان را از طریق اعطای کد و بیمه کردن کالاها برای کیفیت، ساماندهی کردند، در ایران نیز باید ساماندهی دستفروشان انجام شد و از این کسب و کارها حمایت نمود.

کارشناس اقتصادی برنامه پایش گفت: در تهران نیز عده‌ای برای دستفروشی موزائیک فروشی و چرخ فروشی می‌کنند تا اجازه دهند دستفروشان در آن مکان‌ها بساط کنند.

سلیمی زاده افزود: در حوزه فروش صیفی جات می‌توان با حمایت از دستفروشی، میوه‌های ارزان قیمت را بدون واسطه به دست مصرف کنندگان رساند، باید برای تولیدکنندگان خرد زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد تا آنها نیز بتوانند کسب درآمد کنند.

وی در پایان با تاکید بر اصلاحیه ماده ۱۶ قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: در ماده تماماً ظرفیت‌های قانونی حمایت از اینگونه کسب و کارها نیز دیده شده است و صرفاً همتی برای اجرا از سوی شهرداری‌ها یا دولت رامی خواهد.

کد خبر 4850428

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار دستفروشی ویروس کرونا قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس نظام بانکی وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بازار سهام قیمت یورو بازار سرمایه وزارت صنعت معدن و تجارت اوپک محمد اسلامی کارشناس اقتصادی کسب و کارها سلیمی زاده خرد و دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید