Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@16:23:14 GMT

معاون وزیر بهداشت: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۳۹۰۰

صراط:

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس پرداخت و گفت: نسبت مرگ افراد مبتلا به این بیماری در حد دو درصد است.

به گزارش مهر علیرضا رئیسی که به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شرکت کرده بود، ضمن ترسیم آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جهان و ایران به ارائه راهکارهای لازم در جهت پیشگیری از ورود این ویروس به کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ترسیم تاریخچه این بیماری و آخرین وضعیت آن در جهان و ایران، گفت: ابتدای پیدایش این ویروس در چین برای مدتی سیستم پذیرش بیمار و شیفت بندی پرسنل به خاطر هجوم بیماران در بیمارستان‌های این کشور با مشکل مواجه شد.

رئیسی، سیستم قرنطینه در چین را بسیار سخت و جدی اعلام کرد و بیان داشت: ۱۱ میلیون چینی در شهر «ووهان» به طور کامل و ۵۹ میلیون چینی در استان «هوبای» به طور نسبی در قرنطینه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کروناویروسی حتی «سارس» و «مِرس» به این اندازه در جهان کشته نداده است، گفت: در عین حال باید توجه داشت که کروناویروس جدید اگرچه نسبت شیوع بالاتری نسبت به کروناویروس‌های قبلی دارد، ولی نسبت مرگ افراد در آن بسیار کمتر از بقیه و در حد دو درصد است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، بار دیگر با تاکید بر اینکه کرونا وارد کشور نشده است از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی خواست حداکثر تلاش خود را در جهت تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به کار گیرند.

رئیسی تصریح کرد: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شده و هموطنانی که آنجا هستند هم با داشتن کارت سلامت و اعلام اسامی شان به وزارت بهداشت توسط نهادهای ذی ربط و تحت کنترل می‌توانند وارد کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۷ دانشجوی ایرانی در «ووهان» تحت تدابیر لازم قرنطینه بودند و ۶ روز است وارد کشور شده اند و هیچ مشکلی ندارند در عین حال یک هفته دیگر در قرنطینه می‌مانند.

رئیسی افزود: تمام ضوابط یک قرنطینه کامل از درون هواپیما تا ورود و اقامتشان در کشور برای آنان اجرا و برای اطمینان حتی پسماندهای هواپیما و محل اقامت شان بی خطرسازی و امحاء می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین‌های حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاه‌های بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست مرزهای ورودی اعم از زمینی، دریایی و هوایی را به دقت کنترل کنند.

رئیسی از معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان‌ها نیز خواست با آموزش سراسری به دانش آموزان شرایط برای شستشوی مداوم دست‌ها با مایع مخصوص در تمام مدارس تدارک دیده و یکی از زنگ‌های تفریح را به صورت نمادین در هر روز زنگ شستشوی دست‌ها قرار دهند، زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

در ادامه این نشست، مهرزاد حمیدی ضمن اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای آموزش پیشگیری از کرونا ویروس اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس آمادگی کامل دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ادارات کل آموزش و پرورش کلیه استان‌ها هماهنگ با دانشگاه‌های علوم پزشکی در راه ارتقاء سلامت دانش آموزان گام خواهند برداشت.

در بخش دیگری از این ارتباط ویدئویی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی آخرین اقدامات در خصوص کنترل کروناویروس را در استان‌های خود گزارش نموده و معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان‌ها نیز آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در این زمینه را تشریح کردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت پرواز چین مسافران بیماری کرونا معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی معاونان تربیت بدنی و سلامت معاون بهداشت وزارت بهداشت ابتلا به کرونا آموزش و پرورش کرونا ویروس آخرین وضعیت وارد کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت، ارزیابی شدند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه هفته سلامت بهانه‌ای برای تشدید در ارائه خدمات نظام سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و سلامت در خانوارها است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت ارزیابی شدند.

وی افزود: با همت بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان حوزه بهداشت طی ۱۰ روز اول اردیبهشت ماه موفق به ارزیابی ۴ هزار نفر از خانوارهای شریف استان قزوین در خصوص میزان آمادگی در مواجهه با مخاطرات و بلایا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این ارزیابی‌ها برای خانوارهایی که نیاز به آموزش دارند، در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت جلسات آموزشی برگزار شده و به صورت فردی و یا گروهی نحوه مدیریت خطر بلایا و حوادث آموزش داده شده است.

دیده‌بان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ خانوار استان قزوین در زمینه مواجهه با مخاطرات، زلزله و سیل در مراکز بهداشت آموزش داده شده‌اند و این برنامه همچنان در سرفصل برنامه‌های مراکز بهداشت استان قرار داشته و ارزیابی و آموزش خانوار در این زمینه طی سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در قزوین

وی از آغاز پویش سلامت دهان و دندان با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در استان قزوین از امروز تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز هفدهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی با شعار «دهان دریچه سلامت» در استان قزوین آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیماری‌های دهان و دندان افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، خوشبختانه بیشتر بیماری‌های دهان و دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند و در مراحل اولیه درمان می‌شوند.

دیده‌بان ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بیماری‌های شدید لثه، بی‌دندانی و سرطان دهان است. در طول دوره زندگی سلامت دهان بر سلامت عمومی افراد اثرگذار است و تأثیر مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد بدین صورت که می‌تواند در تغذیه، عملکرد روزانه، تعاملات اجتماعی و اعتماد به نفس افراد تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دندان‌پزشکان و مراقبان سلامت ممکن است اولین کسانی باشند که در معاینه افراد متوجه علائم بسیاری از بیماری‌ها شوند، گفت: آحاد جامعه در صورت وجود مشاهده هرگونه علائم و مشکلات دندانی به مراکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 751112

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟