Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تایید خبر غیر استاندارد بودن سوسیس و کالباس‌های تولید شده با نام دهکده پروتئین اظهار کرد: روز گذشته سازمان استاندارد تهران خبر غیر استاندارد بودن این محصولات را به بخش‌های مختلف کشور مثل سازمان تعزیرات و مردم کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تولید این محصولات در محل‌های عرضه و واحدهای صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده مطابق مقررات با آن‌ها خواهد شد. متاسفانه این برند بدون داشتن مهر استاندارد شروع به تبلیغات برای محصولات خود کرده است که انجام این کار نقض قوانین محسوب می‌شود.

پیروز بخت تصریح کرد: علی رغم اخطارهای مکرر اداره‌کل استاندارد استان تهران، مبنی بر طی مراحل قانونی و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، این واحد پروتئینی همچنان بدون مجوز به تولید فرآورده‌های گوشتی و تبلیغات می ادامه می‌داد.

بیشتر بخوانید: اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از دامداری تا بازار/ قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ هزار تومان است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: گاهی فرآورده‌های گوشتی که در واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها تولید و بدون داشتن علامت استاندارد عرضه می‌شوند و مصرف کنندگان را به سمت خود می‌کشانند. تولید فرآورده‌های گوشتی در فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای و بزرگ مجاز نیست و این موضوع به مراکز عرضه بزرگ و زنجیره‌ای اطلاع‌رسانی و ابلاغ شده‌ است.

او تاکید کرد: در اغلب این تولیدات از روش‌های جدیدی برای تهیه و تولید محصولات خوراکی استفاده می‌کنند که نیاز به بررسی همه جانبه دارد؛ عوامل مختلفی از جمله شرایط تولید، بار میکروبی و غیره باید مورد ارزیابی قرار بگیرند تا پس از اعطای علامت استاندارد شروع به تولید کنند.

پیروزبخت گفت: برای برنامه‌های آتی بررسی‌‎های لازم را با وزارت  بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت تا برندهای متقاضی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان استاندارد گوشت قرمز فرآورده های گوشتی سازمان استاندارد علامت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۴۹۳ هزار و ۷۵۳ تن انواع کالا و محصول هستند. عرضه های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی میزبان عرضه ۱۳۱ هزار و ۳۷۴ تن مواد پلیمری و شیمیایی است. عرضه های تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۱۲ هزار و ۸۶۳ تن نبشی، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار و ۴۴۰ تن شمش بلوم، ۸ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۱۰ تن مس مفتول، ۳ هزار و ۸۲۰ تن ناودانی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، یک هزار و ۲۸۵ تن شمش آلیاژ آلومینیوم و ۶۳۵ تن بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzI

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است