Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پیرمرد انقلابی که خودش را سید ولایتی معرفی می‌کند، می‌گوید: از دانشجویی خارجی پرسیدم که ایران چگونه است؟ گفت ایران مانند‌ کشتی نوح است، اگر سوار شوی، غرق نمی‌شوی، اگر ولایت را گرفتی نباید بترسی فرزندانت نیز همین راه را می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را می‌گذرانیم و مردم همیشه در صحنه مشهد باز هم به خیابان‌ها آمده‌اند تا تجدید پیمان کنند، اما به گفته خودشان جشن امسال  متفاوت است و حلقه گمشده‌ای به نام «سلیمانی» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دانش آموز ۱۸ساله مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من دوران انقلاب را درک نکرده‌ام، فقط برخی از خاطرات ان روزها را شنیده‌ام، اما شهادت سردار سلیمانی برای من کم از انقلاب ندارد، فقط به عشق سردار دل‌ها آمده‌ام تا بفهمند که ما پشت سردارمان هستیم.

احمد حبیبی  ادامه داد: امروز که به اینجا آمدم میبینم چقدر همفکران من زیادند و به تعداد دوستانم اضافه شده، افتخار می‌کنم که تفکر سردار سلیمانی را دارم.

کامل مردی که حدود ۶۷سال دارد و در زمان پیروزی انقلاب از نظامیان همدان بوده است می‌گوید: من برای اسلام و اینکه آمریکا بفهمد‌ مردم هنوز پشتیبان ولایت هستند آمده‌ام، ما به اسلام و خون شهدا مدیونیم.

محمود حسینی افزود: امثال سلیمانی‌ها، رهبری و امام خمینی(ره) از مرزهای اسلام پشتیبانی می‌کنند، هر چه بیاییم باز هم کم است، من چون سن زیادی دارم می‌دانم چه گذشته است، خودم دیدم چه خون‌هایی ریخته شد و چه بی‌گناهانی را بی‌رحمانه شهید کردند، باید قدر این‌ها را بدانیم و آمده‌ایم تا جبران کنیم.

وی شرکت در چهلم سردار و راهپیمایی را وظیفه خود می‌داند و از اینکه در روز تشییع سردار، پسرش به خاطر شلوغی اجازه نداده او نیز مانند بقیه شرکت کند ناراحت است و اشکش جاری می‌شود، با صدای بغض آلود و دستانی که از سرما می‌لرزد می‌گوید امروز فقط آمده‌ام جبران کنم.

به سراغ یکی دیگر از پیرمردها می‌روم که پاهایش رمق ندارد و در گوشه‌ای نشسته تا نفسی تازه کند، بعد از سوال و جواب همان‌طور که از لهجه‌اش پیداست می‌گوید که از اهواز به زیارت آمده‌است، هنوز نصف سوالم را پرسیده‌ام که شروع می‌کند به حرف زدن در مورد انقلاب اسلامی و می‌گوید: بهترین هدف ما برای شرکت در راهپیمایی همین اتحاد است، مردم انقلاب را دوست دارند رهبر را دوست دارند، درست است بعضی اشکالات وجود دارد ولی دلیل نمی‌شود مردم انقلاب را رها کنند، این مشکلات همه جا و همیشه وجود دارد و ما بهترین کشور را داریم.

سید فرید موسوی که خودش را سید ولایتی معرفی می‌کند ادامه می‌دهد: از دانشجویی خارجی پرسیدم که ایران چگونه است؟ گفت ایران مانند‌ کشتی نوح است، اگر سوار شوی، غرق نمی‌شوی، اگر ولایت را گرفتی نباید بترسی فرزندانت نیز همین راه را می‌روند.

این پیرمرد انقلابی از برخی‌ها گله دارد و می‌گوید: این بچه‌ها به خاطر انقلاب شهید می‌شوند ولی قدرشان را نمی‌دانند، همه به خاطر همین انقلاب آمده‌ایم و ۲۲بهمن بهترین عزت و افتخار برای مردم است، برخی اقدامات این دولت مردم را خسته کرده‌ است ولی نمی‌شود انقلاب را رها کرد، مردم همیشه دلگرم به ولایت هستند، این‌ها را نیز می‌بخشند.

وی ادامه می‌دهد: برخی مسؤولان وقتی سردار سلیمانی شهید شد برایش فاتحه‌ می‌خواندند ولی در واقع با او مخالف بودند، می‌گفتند چرا بچه‌های ما را به کشتن می‌دهید، ولی تا شهید شد گفتند آدم خوبی بود، منافق شاخ و دم ندارد همین‌ها منافق هستند.

قصد ادامه مسیر را دارم که دختر بچه هشت ساله‌ای وقتی می بیند خبرنگارم می‌گوید من هم می‌خواهم حرف بزنم، بدون اینکه سوالی از او بپرسم با همان لحن شیرین کودکانه‌اش می‌گوید: پدر و مادرم می‌گویند شهید سلیمانی خیلی آدم خوبی است و مثل یک «سوپر قهرمان» کشور ما را همیشه نجات داده و مراقب مردم ما بوده است، من هم چون از ما مراقبت کرده است او را دوست دارم، عکس آقای سلیمانی را رفتم خریدم و به چادرم چسباندم.

با مردم ادامه مسیر را همراهی می‌کنم، کوچک و بزرگ پلاکاردهایی در دست دارند و شعارهایی مانند «مرگ برآمریکا و اسرائیل»، «سردار دلها»، «مرگ بر منافق»، «این بار درست انتخاب می‌کنیم»، «کاربلد را انتخاب می‌کنیم» را در دست دارند.

=================

گزارش‌ از: محمد بهشتی

=================

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد راهپیمایی سردار سلیمانی راهپیمایی 22 بهمن سردار سلیمانی آمده ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟