Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود کیمیایی ، کارگردانی است که مردم با فیلم های سال های دور او خاطره دارند و او با ساخت خون شد، می خواست ادای دینی به تمامی فیلم های دهه 40 و 50 داشته باشد.

خون شد داستان مردی به نام فضلی ( با بازی سعید آقا خانی) است که برای جمع شدن دوباره خانواده اش تلاش می کند. در سکانس ابتدایی سایه او را می بینیم با موسیقی فیلم قیصر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که سال های سال از خانواده اش دور بوده و معلوم نیست که دلیل این دوری چیست اما با آمدنش رعد و برق و طوفان می شود و پدر و مادر پیرش با دیالوگ های مسجع ، قربان صدقه اش می روند و احوال هر کدام از اعضای خانواده را بیان می کنند.

 

فضلی یا همان قیصر دهه 90 ، عهد می کند که خانه را از مزدوران پس می گیرد و اعضای خانواده را دور هم جمع می کند . خانه ای که نماد حریم و مرز برای خانواده است و جمع کردن اعضای خانواده هم نمادی برای ناموس پرستی و خانواده دوستی.

از باد و باران های بی امان در فیلم که بگذریم نوبت به زمان پیدا کردن خواهران و برادران می رسد . برادر فضلی ، مرتضی در تیمارستان بستری است . تیمارستانی که به معنای واقعی کلمه یک دیوانه خانه محسوب می شود و آن قدر شلوغ و درهم است و بدون صاحب و مسوول اداره می شود که اغراق بیش از حد در آن در ذوق مخاطب می زند.

فضلی در سکانسی که خواهرش را پیدا کرده و راضی به بازگشتش کرده دست به کشتن افرادی می زند که آنها را در بدبختی خواهرش مقصر می داند . حال آنکه کوچکترین تندی یا عصبانیتی متوجه خواهرش نمی شود. خشونت های بی دلیل،شستن چاقو به عنوان ابزاری برای قتل پیش از شستن دست و صورتش نشان از این دارد که ما با شخصیتی مواجهیم که باید از او انتظار خون ریزی بیشتری داشته باشیم.

تاکید بیش از حد و چند باره روی خانه و جمع کردن اعضا ، قانع شدن سریع اعضای خانواده برای بازگشت به خانه در حالی که سال ها از آن فرار می کردند، بادهای بی امان که لحظه ای از فیلم جدا نمی شود، استفاده از چادرهایی که در گذشته با آن رفت و امد می کردند (در اصطلاح به آن چادر گلی می گویند) ، همه و همه نشانه هایی از ضعف فیلم برای مخاطب امروز سینما محسوب می شود.

خون شد نتوانسته بافت زمانی خودش را پیدا کند و در برزخی از دهه 40 و 90 باقی مانده است. در خون شد بیمارستان نیست ، تفنگ در دست فضلی و دشمنانش نیست ، پلیس نیست و حتی پاکت های پستی جدید نیست و  نبود همه این موارد یعنی این فیلم در بستر سال های دور ساخته شده است اما از طرفی می بینیم که فضلی گوشی تلفن همراه به دست می گیرد و دشمن فضلی در یک آپارتمان لوکس زندگی می کند.

به نظر می رسد اگر این فیلم ، به طور کامل خودش را به دهه 40 وابسته می کرد و تمامی المان های آن را رعایت می کرد ، می توانستیم بگوییم که باز ساخت یک فیلم مانند قیصر را در سینما شاهد بودیم اما این دو قطبی بین دو نسل متفاوت از فیلم سازی باعث شد تا برای مخاطب هم  حفره های فیلم نامه علامت سوال باقی بگذارد که تا پایان فیلم هم جوابی برایشان پیدا کند و منطق وجود صحنه ها را در خون شد ، در نیابد.

پایان خون شد دقیقا مانند فیلم فارسی است. قهرمان وظیفه اش را به انجام می رساند و با وجود زخم های عمیق و کاری در سایه ها گم می شود . این فیلم می تواند یک بازساخت نوستالژیک از فیلم های قدیمی باشد ولی باور پذیری آنچه در این فیلم اتفاق می افتد، به شدت سخت است و برای مخاطبان دهه هشتادی و نودی غیر ممکن!

منبع: فارس

منبع: الف

کلیدواژه: اعضای خانواده برای مخاطب سال ها خون شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت

ایتنا - سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین