Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@15:00:00 GMT

داروی ضداضطراب آلپرازولام را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۷۸۵۶

داروی ضداضطراب آلپرازولام را بیشتر بشناسید

آلپرازولام دارویی برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و افسردگی است و در صورت مصرف بی‌رویه آن عوارض جانبی خطرناکی می‌تواند سلامتی بیمار را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از drug.com، آلپرازولام یک داروی بنزودیازپین است که روی مواد شیمیایی مغز افرادی تأثیر می‌گذارد که از لحاظ اضطراب نامتعادل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و اضطراب ناشی از افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در مصرف آلپرازولام

زنان باردار باید از مصرف آلپرازولام پرهیز کنند. آلپرازولام می تواند از شیر مادر به کودک منتقل شده و به کودک آسیب بزند. این دارو اعتیادآور است و مصرف بی‌رویه آن می‌تواند منجر به مرگ شود. این دارو برای کنترل اختلالات ناشی از اضطراب و تسکین کوتاه مدت آن مصرف می‌شود. افرادی که دارای بیماری های کبد، کلیه، آسم و اختلالات تنفسی هستند باید پیش از مصرف پزشک معالج خود را مطلع کنند.

عوارض جانبی آلپرازولام کدامند؟

هر دارو به دلیل بروز تأثیراتی که بر روند طبیعی بدن می‌گذارد دارای عوارضی است ولی بنا به تشخیص پزشک مزایای آن بیشتر از عوارض آن است. در این میان برخی از عوارض شایع آلپرازولام بدین شرح است:  خواب آلودگی، مشکلات تنفسی، احساس خستگی، توهم، دل درد، توهم، یبوست، اختلالات جنسی، سردرد و سرگیجه بخشی از عوارض شایع مصرف این داروی ضدافسردگی است.

تداخلات دارویی آلپرازولام چیست؟

مصرف این دارو با داروهای دیگری که باعث خواب آلودگی می‌شود یا تنفس را کُند می‌کند می‌تواند عوارض جانبی خطرناک و یا حتی منجر به مرگ شود. در صورت مصرف آلپرازولام با قرص خواب، داروی ضد درد، داروهای ضد سرفه، داروی آرامش بخش ماهیچه یا داروی اضطراب  پزشک خود را مطلع کنید. در صورت مصرف همزمان این دارو با فلووکسامین، به دلیل افزایش غلظت پلاسمایی آلپرازولام باید دوز دارو را کاهش داده شود.

منبع اصلی

انتهای پیام/4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی بنزودیازپین صورت مصرف عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو منصوب شد

با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر غلامحسین صادقیان به عنوان "سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو" منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با حکم سید حیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو دکتر غلامحسین صادقیان به عنوان "سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو" منصوب شد.

پیش از این، محمد پیکانپور این سمت را برعهده داشت. پیکانپور با ابلاغ معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به ریاست " امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه" منصوب شده است.

غلامحسین صادقیان، دارای مدرک دکترای داروسازی است و از سوابق کاری او می‌توان به ریاست انجمن داروسازان اصفهان و سرپرست اداره کل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو منصوب شد
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود